Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomessa ei voi elää yhtä onnellista elämää kuin aurinkoisissa maissa

Vierailija
31.01.2026 |

Kylmä totuus. Ihmistä ei ole luotu sisätiloihin. Elämä tapahtuu ulkona, kuten suomalaisillakin kesällä. Sillä on pitkässä juoksussa vissii ero, syötkö aamupalasi, lounaasi ja päivällisesi sisällä vai ulkona. Sillä on vissii ero, vietätkö aikaa ystäviesi kanssa sisällä vai aurinkoisessa lämpimässä säässä ulkona kauniissa paikassa vaikka järven rannalla. Sillä on vissii ero, menetkö työpaikan jälkeen kotiin sisälle lämpimään vai ulos nauttimaan vapaa-ajastasi. Sillä on vissii ero, juokset juoksumatolla sisällä, ulkona pimeydessä vai ulkona aurinkoisissa lämpimässä säässä. Kukaan ei voi sanoa etteikö aurinko tekisi hyvää vaikka sitä katto isi vain ikkunan läpi kuten tänään. Siinä on vissi ero, kuuletko aamulla linnunlaulua ulkona vai pakastimen ratinaa sisällä. Siinä on vissii ero, miten paljon käytät älylaitetta sisällä versus ulkona. Totuus on, Suomessa 8kk vuodesta ei voi elää yhtä onnellista elämää kuin muualla. 

Kommentit (96)

Vierailija
81/96 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei päde ainakaan minuun. Inhoan kuumuutta ja aurinkoa, rakastan talvea ja syksyä, hämärän hyssyä. Rakastan myös puhdasta kraanavettä ja ilmaa, jota voi hengittää ilman terveysriskiä. Kesien kuumeneminen pelottaa.

Autistinen vanhapiika rakastaa kraanavettä. Minä rakastan miestäni. 

Eri, mutta minä kyllä rakastan miestäni ja lisäksi todella monia muitakin asioita. Itse pidän onnekkaana asiana sitä, että kykenen kokemaan voimakkaita myönteisiä tunteita ja että niin moni jopa suht tavallinen asia herättää minussa sellaisia, koska sen ansiosta elämäni on pääosin tosi mukavaa ja se on ollut yllättävän mukavaa jopa silloin, kun on ollut vastoinkäymisiä, esimerkiksi vakavia sairauksia. Kiinnostavaa kyllä olen itsekin yhdistänyt tämän taipumuksen autismiini. Mutta jännä kyllä vaikuttaa siltä, että monien ihmisten mielestä maailma olisi jotenkin parempi paikka, jos kaikki olisivat katkeria ja kyynisiä. 

Vierailija
82/96 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten upea luonto meillä nytkin on! Katsokaa miten koivut kimaltavat kun auringonvalo osuu oksiin! Vaatetta päälle ja ulos nauttimaan. Meillä on neljä upeaa vuodenaikaa, en vaihtaisi tätä mihinkään. Ulkomailla on toki kiva käydä, arvostaa sitten taas kotona puhdasta hanavettä yms. 

Joo. Ikkunasta näyttää ihan kivalta. Ihan sama mitä päälle laittaa, niin ulosmeno on silkkaa umpipaskaa. Äläkä idioottivajakki sönkkää pukeutumisesta, tiedän kyllä miten pakkasella puetaan, olen pohjoisosasta maata kotoisin ja joutunut sitä sontaa kärsimään pienestä pitäen. Paskaa se pakkasella ulkoilu joka tapauksessa on eikä muuksi muutu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/96 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paitsi jos nauttii korkeiden sähkölaskujen maksamisesta. Me emme nauti,ja siksi vietämme taas kerran koko talven tropiikissa.

Miten sen ottaa. Kulutus on kerrostalossa 900 kwh, että sen mukaan

Vierailija
84/96 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni tarkennus

Sinä et voi elää onnellista elämää. Muut päättää sitten sen itse omalla kohdallaan

Vierailija
85/96 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

TROLLIT HUHUILEE

trollihan tää on, ja ihan tyypillinen sellanen. Esitetään riitaa haastava väite, ja sitte vastaillaan, ja välillä sitten vastataan itselleen

Vierailija
86/96 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

PUHU KÄDELLE

Itse viihdyn oikein hyvin. Mulle sopii neljä vuodenaikaa. Ei mitään vaikeuksia, olenhan syntynyt täällä. Ymmärrän kyllä näkemyksesi. Jos et ole syntyjään suomalainen, niin koet asian eri tavalla, se sallittakoon.

Ai muualla ei ole 4 vuodenaikaa???

Pidän itse enemmän esim etelä-Euroopan vuodenajoista Japanista ja Kanadasta puhumattakaan!

Kirjoituksessa ei sanottu , että muualla ei olisi vuodenaikoja, vai sanottiinko ?

Vierailija
87/96 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi aiotaan asua eläkkeellä tammi ja helmikuu jossain lämpösessä. Nyt sitoo elämä Suomeen. Auttaa kummasti noi muutamat kuukaudet.

Vierailija
88/96 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Talvella voi olla ulkona.

No menepä yöksi telttaan sitten. 

Mitenkäs sattui. Olin äskettäin pohjoisessa. Telttaöitä oli 3kpl. Ei nyt paljon mitään, mutta oli kuitenkin.

Vierailija
89/96 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makuasioita. Itse inhoan vain marraskuusta- helmikuuhun aikaa. Syksy ja kevättalvi on ihanaa aikaa kesän lisäksi. Kohtahan se alkaa se ihana kevät talvi! Valon määrä alkaa lisääntymään kiihtyvällä vauhdilla! 

Vierailija
90/96 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paitsi jos nauttii korkeiden sähkölaskujen maksamisesta. Me emme nauti,ja siksi vietämme taas kerran koko talven tropiikissa.

Tätä mietin itsekkin että ollaan se pimeä aika Suomessa ja sitten talveksi pois. Jo sähkölaskulla saa ruuat kun on muualla. 

Vierailija
91/96 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Juotava hanavesi on ihan normaalia ympäri maailmaa, missä muka ei voi juoda hanavettä?"

:D   Joko olet trolli tai sitten et   :D   

MT- TROLLI se on. Perusti riitelyketjun houreissaan 

Vierailija
92/96 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun muutat toiseen maahan, niin varmista, että siellä on hyvät mielenterveyshoitolat. Ihan vaan varmuuden vuoksi. 

Vierailija
93/96 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voisi asua maassa jossa vesijohtovettä ei voi juoda ja kaduilla ja luonnossa on roskaa. Edustan suomalaisten enemmistöä. Niissä dirlandaa, jalla jalla manjana, inshallah ja sanukmaissa voi vierailla lomalla mutta ne eivät ole useimpien ihmisten unelma-asuinpaikkoja. 

Siistiä Suomessa🤣

Oletko koskaan nähnyt kadun- tai ikkunanpesijää kauppojen luona esim Helsingissä??

Italiassa ja muuallakin kadut pestään päivittäin ja ikkunat viikoittain.

Ei ole tumppeja, räkää, kusta, koiranpaskaa eikä oksennusta marketin ovilla kuten meillä

En oo nähnyt ikkunanpesijää, enkä myöskään mafiaa

Vierailija
94/96 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei päde ainakaan minuun. Inhoan kuumuutta ja aurinkoa, rakastan talvea ja syksyä, hämärän hyssyä. Rakastan myös puhdasta kraanavettä ja ilmaa, jota voi hengittää ilman terveysriskiä. Kesien kuumeneminen pelottaa.

Samat ajatukset täällä.

Lisäksi tulee tiedostaa, että mikäli täälläkin olisi jatkuvasti yli 20 asteen lämmöt ja pääosin auringonpaistekelit, niin olisimme ihoiltamme tummia.

Mutta mitä pahaa tummempaan ihoon liittyisi, jos et siis viittaa auringon aiheuttamiin terveysriskeihin? 

Voi kauheeta, mikä ajatus

Vierailija
95/96 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan vaikka Italiassa on puhtaampi vesi kuin Suomessa. Toki siellä on erilaiset mineraalit vedessä ja sen takia esim Napolin seudulla on kahvi parempaa kuin muualla. Tätä asiaa on tutkittu paljon. 

Älä viitsi valehdella. Suomen vesi on laadullisesti ja mikrobiologisesti maailman huippua ja Italia ei todellakaan ole. Veden laatu ensinnäkin vaihtelee valtavan paljon ja osaan joudutaan sekoittamaan pintavettä, jonka saamiseksi juomavedeksi tarvitaan paljon kemikaaleja. 

Olen asunut Firenzessä ja Roomassa. En todellakaan juonut siellä vettä kraanasta eivätkä juoneet muutkaan. Eivät juo myöskään useimmat napolilaiset, siellä vesi on erityisen vaihtelevaa laadultaan. Kemikaaleja joudutaan käyttämään paljon.

Oletko ikinä kuullutkaan EPI-Score testeistä EU:ssa? Korkein arvosana on Italialla 100,0. Suomi on tilalla Nr. 8 ja EPI-Score on 96.30. Italiassa on erittäin hyvää vettä koska vuoristoa koko maan pituudelta ja satoja jos ei tuhansia mineraalivesilähteitä. Mineraalivesiä ostetaan siksi, että niissä on paljon erilaisia mineraaleja jotka ovat terveydelle eduksi. Suomessa ei ole mitään mineraalivesilähteitä joten jotain vissyä on turha juodakaan. 

Vierailija
96/96 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Makuasioita. Itse inhoan vain marraskuusta- helmikuuhun aikaa. Syksy ja kevättalvi on ihanaa aikaa kesän lisäksi. Kohtahan se alkaa se ihana kevät talvi! Valon määrä alkaa lisääntymään kiihtyvällä vauhdilla! 

No toihan on ihan tavallista, ehkä yleistäkin. AP laittoi tän ketjun vaan riitelymielessä. Näet sen helposti niistä vastauksista. mitä se suoltaa. Iso osa vastauksista on AP kirjoituksia. Sen tunnistaa vittuilevasta tyylistä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi