Nautitteko talven ystävät, kun nyt on todella kylmä?
Kommentit (66)
Talvesta nautitaan oikeissa varusteissa kuten sateesta ja lämmöstäkin.
miksi levität väärää tietoa? ei ole kylmä, koska ilmasto on lämmennyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nautin. Saa rauhassa vaipua talviunille sohvan nurkkaan takan palaessa.
Takkatuli, kynttilät ja kuuma minttukaakao. Olisi aika tylsää jos aina olisi kesä. Kylmyyteen voi sentään vaikuttaa, mutta kuumuuten ei.
Just naureskeltiin miehen kanssa sitä, että voi kauhiaa kun kun on -15 ja siitä ei aikaakaan kun niitä oli - 25 ja me pärrättiin autoilla jäällä ja hauskaa oli. 😂
Kuumuuteen ei voi vaikuttaa? Minulla asunto, auto, työpaikka jäähtyy ilmastoinneilla. Sitä paitsi kylmä on pitemmän päälle haitallista keuhkoille.
Ja meille atoopikoille pakkanen on sama kun vetäisi hiekkapaperilla naamasta ihon pois.
Vierailija kirjoitti:
Polaaripyörre on hajonnut. Kuinka voimme korjata sen?
Nautin muutaman viikon, mutta sitten jatkuva kova pakkanen alkaa jo tuntua raskaalta...
Kuten nyt.
Nautitko Sinä, ap, kun nyt saat marista?
No onhan tämä nyt ihana talvi. Tykkään ulkoilla ja osaan pukeutua hyvin. Reissukavereiden kanssa nukuin kaksi yötä teltassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti. Parasta työpäivässäkin oli, kun sai olla pihalla hommissa vaikka pomo oli sitä mieltä ettei tarvitse. Ihan huippua tää pakkanen ja lumi. Mä niin rakastan just tätä.
Älä valehtele. Ulkotöissä vuosia olleena en enää ikinä vaihtaisi mihinkään ulkotyöhön.
Säryt ja kivut on loppuneet, odota vain.
En valehtelekaan. Mä nimenomaan en tee ulkotöitä normaalisti, nyt oli poikkeusviikko sen suhteen. Ja mun näkökulmasta SAI olla ulkona ja nautin siitä täysin rinnoin. Älä ole mulla katkera sun omista valinnoista.
Toivottavasti joku nauttii. Turhauttaa kun tämäkin viikonloppu menee taas kotona, vaikka olisi tehnyt mieli käydä salilla.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti joku nauttii. Turhauttaa kun tämäkin viikonloppu menee taas kotona, vaikka olisi tehnyt mieli käydä salilla.
Mikä estää menemästä salille?
En. Olisi kiva ulkoilla, mutta 30 asteen pakkasessa alkaa yskittää. En kehtaa rääkätä keuhkoja.
Meillä -25, tykkään :)
En ymmärrä mikä ongelma. Laittaa vaan pari kerrosta vaatetta päälle, niin on lämmin olla.
-19
Loppuis jo tämäkin arktinen helle ja alkais talvipakkaset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä estää menemästä salille?
No oisko vaikka toi pakkanen. Kävin eilen illalla viemässä roskat ja silläkin matkalla nenä paleltui ja alkoi henkeä ahdistaa. Ei mitään mahdollisuutta kävellä kilometria salille tuossa säässä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, kelit on talvelle juuri sopivat!
Jos hyvin käy, ainakin osa punkeista ja tuholaisista ja haittakasveista kuolee. Kuiva pakkasilma sopii puurakennuksille, eivät homehdu jatkuvassa vesi-ja räntäsateessa. Juuri sellainen talvi, kuin talvien pitäisikin olla näillä leveysasteilla.
En tiedä, missäpäin maata nyt on kylmä. Pohjois-Pohjanmaalla on lämmin, -25 astetta. Sain mökin lämmitettyä ja lähden tekemään nyt latuja. Täällä on upea aurinkoinen pakkassää. Sieltä palatessa lämmitän puusaunan.
No mä en ole vielä tarvinnut talvitakkia koko talvena. On sen verran pahat vaihdevuosioireet ja kuumat aallot, niin että joudun nukkumaankin tuuletin päällä.
Vierailija kirjoitti:
Sää ei ole ilmasto.
Tietysti nautin. Typerä kysymys.