Patteri lirisee - uskallanko ilmata?
Kommentit (21)
Jos pitää kysyä vauvapalstalta, niin älä mene itse ropeltamaan.
"Patterin ilmaus poistaa lämmitysjärjestelmään kertyneen ilman, joka estää veden kiertoa ja aiheuttaa lorinaa tai kylmiä pattereita. Tarvitset ilmausavaimen, rätin ja astian. Sammuta lämmitys/kiertovesipumppu, avaa ilmausruuvia yläkulmasta varovasti, kunnes suhina loppuu ja vettä tulee, ja sulje heti".
Vierailija kirjoitti:
Et. Tuo on huoltoyhtiön hommia nykyään, niin kuin myös lavuaarin hajulukon avaaminen.
Mutta jos AP asuukin omassa miljoona euroa maksavassa talossa?
Vierailija kirjoitti:
Et. Tuo on huoltoyhtiön hommia nykyään, niin kuin myös lavuaarin hajulukon avaaminen.
Omakotitalossa ei ole mitään huoltoyhtiöö hoitamassa hommaa
Kyllä minä olen ilmannut monesti pattereita ja sen takia se ilmausavain on asunnossa.
Ilmaa rauhassa.
Pieni vesikippo alle ulos valuvaa vettä varten.
Avaa ilmausruuvia varovasti kunnes saat aikaiseksi jatkuvan katkeamattoman vesivirran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei asu. Asuu 60-neliöisessä omistuskaksiossa.
- ap
Vierailija kirjoitti:
"Patterin ilmaus poistaa lämmitysjärjestelmään kertyneen ilman, joka estää veden kiertoa ja aiheuttaa lorinaa tai kylmiä pattereita. Tarvitset ilmausavaimen, rätin ja astian. Sammuta lämmitys/kiertovesipumppu, avaa ilmausruuvia yläkulmasta varovasti, kunnes suhina loppuu ja vettä tulee, ja sulje heti".
Lämpöpattereiden ilmausta ei taloyhtiössä saa itse tehdä, vaikka patteri ei lämpenisi. Ilmaus saattaa aiheuttaa enemmän tuhoa kuin hyötyä, sanoo Tili- ja kiinteistö Korhosen toimitusjohtaja Kari Korhonen.
- Parempi on, että osakkaat eivät siihen koske. Jos itse ryhdytään niitä ilmaamaan, niin ilmanpaine laskee ja tavallaan se järjestelmä menee sekaisin. Aina jos ilmataan, niin verkostoon pitää lisätä nestettä ja se on kyllä huoltoliikkeen tehtävä.
Petteri lirisee koska kusta päässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei asu. Asuu 60-neliöisessä omistuskaksiossa.
- ap
Ok. Mutta oli pakko kommentoida, kun oletus näillä on täällä AINA se betonikuutio 😂. Mutta en menisi ilmailemaan itse, koska se vastuu on taloyhtiöllä.
"Patterin ilmauksen saa tehdä itse omakotitalossa, mutta kerrostalossa se on yleensä huoltoyhtiön tehtävä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Parempi on, että osakkaat eivät siihen koske. Jos itse ryhdytään niitä ilmaamaan, niin ilmanpaine laskee ja tavallaan se järjestelmä menee sekaisin. Aina jos ilmataan, niin verkostoon pitää lisätä nestettä ja se on kyllä huoltoliikkeen tehtävä.
LINKKIHULLU TAAS VAUHDISSA
"Ok. Mutta oli pakko kommentoida, kun oletus näillä on täällä AINA se betonikuutio 😂. Mutta en menisi ilmailemaan itse, koska se vastuu on taloyhtiöllä. "
Onko omakotitaloissa koskaan edes sellaisia pattereita, joita voisi ilmata?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
LINKKIHULLU TAAS VAUHDISSA
onko sinulla kusta päässä vai oletko sosialidemokraatti?
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ilmata, ruuvit auki vaan.
https://youtube.com/shorts/X4HaSesLhFg?si=mI9tkXt1eUeSSgbe
Joo. Oman elämänsä remppaukot asialla. 😂
Vierailija kirjoitti:
Kerran juovuspäissäni avasin koko lavuaarin putkisysteemin, koska se ei vetänyt. Olisi pitänyt ottaa kuva, kun en käsittänyt, että miten ne putket menikään. Hitonmoista sekasotkua oli, mutta lopulta muutaman päivän jälkeen sain ne kohdilleen. En tee sitä enää ikinä.
Se riippuu siitä onko kiertovesipumppu imu vai painepuolella. Jos se on imupuolella, niin jätä ammattimiehelle.