Sähkölaskut vie viimeisen ostovoiman.
Karmea sähkönhinta ja kovat pakkaset tulee näkymään muussa kulutuksessa ..jos joku omakotitalossa asuva oli mietinyt auton vaihtoa niin ei mieti enäää
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Mieti miten sitten on kallista sähköä, kun datakeskuksia maa täynnä.
Ei vaikuttaisi paljoakaan jos meillä olisi riittävästi ydinvoimaa. Tuulisähkö yhdistettynä pörssiin nämä heilahtelut aiheuttaa.
Minun ei kannata ottaa pösää kun kesällä ei tahdo sähköä kulua ja talvella mittari laulaa punaisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinteä sopimus on tarjolla myös sinulle jos ei lompakko kestä yhtä kallista kuukautta vuodessa.
Paskaako se sitten auttaa kun maksaa liikaa ihan joka kuukausi? Hieno logiiikka sinulla. Vai oletko sähkökauppias?
Senttikin on liikaa.
Vierailija kirjoitti: Ei vie, kun on kiinteähintainen sähkösopimus. Tiedän, paljonko kuussa sähkömaksaa, kun kulutus on tasaista.
Liikaa se maksaa. Sinulla sitten joka kuukausi. Kiva lukea teidän aivopestyjen juttuja.
Hyvin on helppoa tyhmää kansaa kusettaa. Jotkut jaksaa elää harhassa, että kiinteä olisi jotenkin halpa. Ja kissan paskat. Se maksaa siirtoineen yli tuplat sen, mitä vielä muutama vuosi sitten. Mutta kun valhetta tarpeeksi toistelee, se muuttuu todeksi.
Pörssihinta on tänäänkin ihan normaali talvihinta. Ei ole kallista.
Joskus oli semmoinen ajatus, että ihmiset muodostavat valtion ja tämä valtio sitten tarjoaa asukkailleen perushyödykkeet, terveydenhoidon ja turvallisuuden mahdollisimman edullisesti, verovaroja vastaan.
Mutta tietysti tämmöinen ajatus on ihan naurettavaa, eikä toimisi. Kaikki toimii vain mikäli on valtavasti yksityisiä välikäsiä ottamassa omansa ja tuotot viedään ulkomaille.
Vierailija kirjoitti:
Joskus oli semmoinen ajatus, että ihmiset muodostavat valtion ja tämä valtio sitten tarjoaa asukkailleen perushyödykkeet, terveydenhoidon ja turvallisuuden mahdollisimman edullisesti, verovaroja vastaan.
Mutta tietysti tämmöinen ajatus on ihan naurettavaa, eikä toimisi. Kaikki toimii vain mikäli on valtavasti yksityisiä välikäsiä ottamassa omansa ja tuotot viedään ulkomaille.
Pitäisi osata valtiovallan myöntää, että homma on paskottu ja ryhtyä pakkotoimiin vanhan ja toimivan palauttamiseksi. Jostakin syystä tähän ei ole halua. Korruptio?
Vierailija kirjoitti:
Joo , 800€ lasku tulee meillekin tammikuusta , lisäx ainaki helmikuun alku jatkuu samana, ja viisaat vinkuu että miksi suomalaiset ei kuluta
😂 Harmittaako nyt kun tuli kustua housuun pakkasella? Ihan omien tyhmien valintojen tuloksia niität. Ja nämä eivät koskaan opi, joka talvi sama ulina ja märinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo , 800€ lasku tulee meillekin tammikuusta , lisäx ainaki helmikuun alku jatkuu samana, ja viisaat vinkuu että miksi suomalaiset ei kuluta
😂 Harmittaako nyt kun tuli kustua housuun pakkasella? Ihan omien tyhmien valintojen tuloksia niität. Ja nämä eivät koskaan opi, joka talvi sama ulina ja märinä.
Ei ollut mitään ongelmaa vielä muutama vuosi sitten ennen tätä sähkömarkkinapelleilyä. Että kerro, miten tämä on muka joku "oma tyhmä valinta"? Olet aivopesty tollo, joka uskoo sokeasti, että kansa on syyllinen sähkömarkkinoiden pilaamiseen.
Ei vaikutusta...en ole huomannut mitään ihmeellistä,eletään ihan normaalisti..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut mitään ongelmaa vielä muutama vuosi sitten ennen tätä sähkömarkkinapelleilyä. Että kerro, miten tämä on muka joku "oma tyhmä valinta"? Olet aivopesty tollo, joka uskoo sokeasti, että kansa on syyllinen sähkömarkkinoiden pilaamiseen.
Minulla on edullinen ja huoleton sähkösopimus jonka olen itse valinnut. Vaihtoehtona olisi ollut riskialtis pörssisähkö. Sähkömarkkinoissa ei ole mitään sen kummempaa vikaa kuin osakemarkkinoissakaan, toiset voittavat ja toiset häviävät. Tyhmät häviävät yleensä useimmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vedähän toisetkin villasukat jalkaan ja ekstra huopa päällesi, kyllä se sinun mörskäsi viimeistään toukokuussa alkaa vähän lämmetä.
Vierailija kirjoitti:
Kela maksaa minun sähkölaskut
Kelatäti myös syöttää minut ja tulee pyyhkimään pyllyni.
T: Jerkko 24v "Elätti".
Vuodessa menee 2000-2500€ sähkölaskuihin, ei mikään ongelma.
Okt, suorasähkö ja puuta lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Pahvistako olet talon rakentanut? Meidänkin omakotitalossa menee normaalia enemmän tässä kuussa sähköä mutta siitä huolimatta pörssisähkölasku jää 200 euroon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on edullinen ja huoleton sähkösopimus jonka olen itse valinnut. Vaihtoehtona olisi ollut riskialtis pörssisähkö. Sähkömarkkinoissa ei ole mitään s
Edullinen se on vain omissa harhoissasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieti miten sitten on kallista sähköä, kun datakeskuksia maa täynnä.
Ei vaikuttaisi paljoakaan jos meillä olisi riittävästi ydinvoimaa. Tuulisähkö yhdistettynä pörssiin nämä heilahtelut aiheuttaa.
Ydinsähkö on niin kallista ettei sillä datakeskuksia pyöritetä. Jos veroton hinta ylittää 5 senttiä keskukset pistetään kiinni.
Hyvin on ihmiset huijattu pitämään hintojen tuplaamista muutamassa vuodessa "edullisina".
Ei minua nämä kiinnosta kyllä yhtään, mutta ne jonkun vuoden takaiset yli 200 c/kWh hintaiset oli vähän överit