Ove ja pääomatulot vähentävät yleistukea myös yli 55-vuotiailla
"Yleistuki tulee voimaan toukokuussa, se on tarveharkintainen eli yleistukea vähentävät pääomatulot, omaishoidon tuki, osittainen varhennettu vanhuuseläke, perhehoitajan palkkiot, tekijänoikeuskorvaukset."
www.kela.fi/ajankohtaista/yleistuki-korvaa-kelan-tyottomyystuet-toukoku…
Kommentit (94)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta ilmeisesti omistusasunto ja säästöt eivät vaikuta. Se on hyvä. Olen itse luullut että ensin pitäisi syödä seinät ja säästöt ennen kuin ansiosidonnaisen jälkeen saisi senttiäkään mistään jatkossa.
Jos 55-vuotiaana irtisanotaan niin saa olla isot säästöt, että pärkää kymmenen vuotta eläkeikään asti.
Miten se eroaa tämän päivän tilanteesta? Ei mitenkään. Marinin pellehallitus poisti ikääntyneiden ansiosidonnaisen lisäpäivät eli aika äkkiä tippuu peruspäivärahalle. Demareitten puhdasta ihmisvihaa huokuva päätös jonka ainoa tarkoitus oli ilkeä kiusasteko ja tietoinen heikoimmassa asemassa olevien rääkkääminen. Sellasta ihmiskeskeistä politiikkaa.
Nosto tälle. Emme unohda.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta ilmeisesti omistusasunto ja säästöt eivät vaikuta. Se on hyvä. Olen itse luullut että ensin pitäisi syödä seinät ja säästöt ennen kuin ansiosidonnaisen jälkeen saisi senttiäkään mistään jatkossa.
Jos 55-vuotiaana irtisanotaan niin saa olla isot säästöt, että pärkää kymmenen vuotta eläkeikään asti.
Velaton omistusasunto auttaa. Monilla on sellainen siinä kohtaa. Hyvä että se ei ole este yleistuen saamiselle, kuten moni on täälläkin väittänyt.
Syyskuussa tulee yleistukeen 2.vaihe ja omistusasunto katsotaan tuen poistavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta ilmeisesti omistusasunto ja säästöt eivät vaikuta. Se on hyvä. Olen itse luullut että ensin pitäisi syödä seinät ja säästöt ennen kuin ansiosidonnaisen jälkeen saisi senttiäkään mistään jatkossa.
Jos 55-vuotiaana irtisanotaan niin saa olla isot säästöt, että pärjää kymmenen vuotta eläkeikään asti.
Jos nyt on 55v eläke alkaa kylläkin 15v päästä se kansaneläke 700 euroa netto.
Takuueläke on vähimmäiseläke ja jotain 986 netto
Vierailija kirjoitti:
Takuueläke on vähimmäiseläke ja jotain 986 netto
990,90 on takuueläkkeen määrä. Ei mene veroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta ilmeisesti omistusasunto ja säästöt eivät vaikuta. Se on hyvä. Olen itse luullut että ensin pitäisi syödä seinät ja säästöt ennen kuin ansiosidonnaisen jälkeen saisi senttiäkään mistään jatkossa.
Jos 55-vuotiaana irtisanotaan niin saa olla isot säästöt, että pärkää kymmenen vuotta eläkeikään asti.
Velaton omistusasunto auttaa. Monilla on sellainen siinä kohtaa. Hyvä että se ei ole este yleistuen saamiselle, kuten moni on täälläkin väittänyt.
Syyskuussa tulee yleistukeen 2.vaihe ja omistusasunto katsotaan tuen poistavaksi.
Järkyttävää kateutta kaikki tyyni. Ei ole suomalaisten vika. Että köyhää porukkaa annetaan tulla kymmeniä tuhansia joka vuosi. Miksi omistusasunnon omistajan pitäisi rahoittaa tällaista sirkusta?
Vähentääkö loma-ajan asunto, moottoripyörä ja vene toimeentulotukea?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta ilmeisesti omistusasunto ja säästöt eivät vaikuta. Se on hyvä. Olen itse luullut että ensin pitäisi syödä seinät ja säästöt ennen kuin ansiosidonnaisen jälkeen saisi senttiäkään mistään jatkossa.
Jos 55-vuotiaana irtisanotaan niin saa olla isot säästöt, että pärkää kymmenen vuotta eläkeikään asti.
Velaton omistusasunto auttaa. Monilla on sellainen siinä kohtaa. Hyvä että se ei ole este yleistuen saamiselle, kuten moni on täälläkin väittänyt.
Syyskuussa tulee yleistukeen 2.vaihe ja omistusasunto katsotaan tuen poistavaksi.
Voitko selittää, miten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta ilmeisesti omistusasunto ja säästöt eivät vaikuta. Se on hyvä. Olen itse luullut että ensin pitäisi syödä seinät ja säästöt ennen kuin ansiosidonnaisen jälkeen saisi senttiäkään mistään jatkossa.
Yleistuki on 595 netto, mutta ove vähentää sitä.
Tosi pieni. Tuohan tiputtaa kaikki hinnat Suomesta, ei vain asuntojen.
Vierailija kirjoitti:
Vähentääkö loma-ajan asunto, moottoripyörä ja vene toimeentulotukea?
Toivottavasti. Nuo on helppo myydä pois, toisin kuin oma koti.
Kyllä saa yleistukea jos omistaa oman asunnon. Tosin vaan sitä ekaa vaihetta. Itse saan nyt 515 euroa netto koska omaishoidontuki vähentää yleistukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta ilmeisesti omistusasunto ja säästöt eivät vaikuta. Se on hyvä. Olen itse luullut että ensin pitäisi syödä seinät ja säästöt ennen kuin ansiosidonnaisen jälkeen saisi senttiäkään mistään jatkossa.
Jos 55-vuotiaana irtisanotaan niin saa olla isot säästöt, että pärkää kymmenen vuotta eläkeikään asti.
Miten se eroaa tämän päivän tilanteesta? Ei mitenkään. Marinin pellehallitus poisti ikääntyneiden ansiosidonnaisen lisäpäivät eli aika äkkiä tippuu peruspäivärahalle. Demareitten puhdasta ihmisvihaa huokuva päätös jonka ainoa tarkoitus oli ilkeä kiusasteko ja tietoinen heikoimmassa asemassa olevien rääkkääminen. Sellasta ihmiskeskeistä politiikkaa.
Nosto tälle. Emme unohda.
Demarit poistivat myös eläkeputken, sannukka vaan huusi "menkää boomerit töihin".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta ilmeisesti omistusasunto ja säästöt eivät vaikuta. Se on hyvä. Olen itse luullut että ensin pitäisi syödä seinät ja säästöt ennen kuin ansiosidonnaisen jälkeen saisi senttiäkään mistään jatkossa.
Jos 55-vuotiaana irtisanotaan niin saa olla isot säästöt, että pärkää kymmenen vuotta eläkeikään asti.
Velaton omistusasunto auttaa. Monilla on sellainen siinä kohtaa. Hyvä että se ei ole este yleistuen saamiselle, kuten moni on täälläkin väittänyt.
Syyskuussa tulee yleistukeen 2.vaihe ja omistusasunto katsotaan tuen poistavaksi.
Eikä tule.
No jos on työelämää 30-40 vuotta takana eikä ole edes satasta keskimäärin kuussa saanut sijoituksiin niin on kyllä typerä. Satanen kuussa keskimäärin ei ole tehtävä eikä mikään JOS halua on.