Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ove ja pääomatulot vähentävät yleistukea myös yli 55-vuotiailla

Vierailija
31.01.2026 |

"Yleistuki tulee voimaan toukokuussa, se on tarveharkintainen eli yleistukea vähentävät pääomatulot, omaishoidon tuki, osittainen varhennettu vanhuuseläke, perhehoitajan palkkiot, tekijänoikeuskorvaukset."

www.kela.fi/ajankohtaista/yleistuki-korvaa-kelan-tyottomyystuet-toukoku…

Kommentit (94)

Vierailija
81/94 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta ilmeisesti omistusasunto ja säästöt eivät vaikuta. Se on hyvä. Olen itse luullut että ensin pitäisi syödä seinät ja säästöt ennen kuin ansiosidonnaisen jälkeen saisi senttiäkään mistään jatkossa. 

 

 

 

Jos 55-vuotiaana irtisanotaan niin saa olla isot säästöt, että pärkää kymmenen vuotta eläkeikään asti.

No Täysi idioottihan 55-vuotias on ollut jos EI OLE tajunnut kartuttaa tuottavaa varallisuuttaan. Minä pärjään pelkillä pääomatuloilla, koskematta itse säästöihin käytännössä ikuisesti. Saan siis pääomatuloja ENEMMÄN kuukausittain kuin perusmenoni ovat. 

 

TAJUNNUT? Kaikilla ei ole ollut mahdollista vaikka kuinka olisi tajunnut ja halunnut. Minä luulen

 

No jos on työelämää 30-40 vuotta takana eikä ole edes satasta keskimäärin kuussa saanut sijoituksiin niin on kyllä typerä. Satanen kuussa keskimäärin ei ole tehtävä eikä mikään JOS halua on. 

 

Vierailija
82/94 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta ilmeisesti omistusasunto ja säästöt eivät vaikuta. Se on hyvä. Olen itse luullut että ensin pitäisi syödä seinät ja säästöt ennen kuin ansiosidonnaisen jälkeen saisi senttiäkään mistään jatkossa. 

 

 

 

Jos 55-vuotiaana irtisanotaan niin saa olla isot säästöt, että pärkää kymmenen vuotta eläkeikään asti.

Miten se eroaa tämän päivän tilanteesta? Ei mitenkään. Marinin pellehallitus poisti ikääntyneiden ansiosidonnaisen lisäpäivät eli aika äkkiä tippuu peruspäivärahalle. Demareitten puhdasta ihmisvihaa huokuva päätös jonka ainoa tarkoitus oli ilkeä kiusasteko ja tietoinen heikoimmassa asemassa olevien rääkkääminen. Sellasta ihmiskeskeistä politiikkaa. 

Nosto tälle.  Emme unohda.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/94 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta ilmeisesti omistusasunto ja säästöt eivät vaikuta. Se on hyvä. Olen itse luullut että ensin pitäisi syödä seinät ja säästöt ennen kuin ansiosidonnaisen jälkeen saisi senttiäkään mistään jatkossa. 

 

 

 

Jos 55-vuotiaana irtisanotaan niin saa olla isot säästöt, että pärkää kymmenen vuotta eläkeikään asti.

Velaton omistusasunto auttaa. Monilla on sellainen siinä kohtaa. Hyvä että se ei ole este yleistuen saamiselle, kuten moni on täälläkin väittänyt. 

Syyskuussa tulee yleistukeen 2.vaihe ja omistusasunto katsotaan tuen poistavaksi.

Vierailija
84/94 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta ilmeisesti omistusasunto ja säästöt eivät vaikuta. Se on hyvä. Olen itse luullut että ensin pitäisi syödä seinät ja säästöt ennen kuin ansiosidonnaisen jälkeen saisi senttiäkään mistään jatkossa. 

 

 

 

 

Jos 55-vuotiaana irtisanotaan niin saa olla isot säästöt, että pärjää kymmenen vuotta eläkeikään asti.

Jos nyt on 55v eläke alkaa kylläkin 15v päästä se kansaneläke 700 euroa netto.

Vierailija
85/94 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takuueläke on vähimmäiseläke ja jotain 986 netto

https://www.kela.fi/takuuelake

Vierailija
86/94 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Takuueläke on vähimmäiseläke ja jotain 986 netto

https://www.kela.fi/takuuelake

990,90 on takuueläkkeen määrä. Ei mene veroa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
87/94 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta ilmeisesti omistusasunto ja säästöt eivät vaikuta. Se on hyvä. Olen itse luullut että ensin pitäisi syödä seinät ja säästöt ennen kuin ansiosidonnaisen jälkeen saisi senttiäkään mistään jatkossa. 

 

 

 

Jos 55-vuotiaana irtisanotaan niin saa olla isot säästöt, että pärkää kymmenen vuotta eläkeikään asti.

Velaton omistusasunto auttaa. Monilla on sellainen siinä kohtaa. Hyvä että se ei ole este yleistuen saamiselle, kuten moni on täälläkin väittänyt. 

Syyskuussa tulee yleistukeen 2.vaihe ja omistusasunto katsotaan tuen poistavaksi.

Järkyttävää kateutta kaikki tyyni. Ei ole suomalaisten vika. Että köyhää porukkaa annetaan tulla kymmeniä tuhansia joka vuosi. Miksi omistusasunnon omistajan pitäisi rahoittaa tällaista sirkusta? 

Vierailija
88/94 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähentääkö loma-ajan asunto, moottoripyörä ja vene toimeentulotukea?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
89/94 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta ilmeisesti omistusasunto ja säästöt eivät vaikuta. Se on hyvä. Olen itse luullut että ensin pitäisi syödä seinät ja säästöt ennen kuin ansiosidonnaisen jälkeen saisi senttiäkään mistään jatkossa. 

 

 

 

Jos 55-vuotiaana irtisanotaan niin saa olla isot säästöt, että pärkää kymmenen vuotta eläkeikään asti.

Velaton omistusasunto auttaa. Monilla on sellainen siinä kohtaa. Hyvä että se ei ole este yleistuen saamiselle, kuten moni on täälläkin väittänyt. 

Syyskuussa tulee yleistukeen 2.vaihe ja omistusasunto katsotaan tuen poistavaksi.

Voitko selittää, miten?

Vierailija
90/94 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta ilmeisesti omistusasunto ja säästöt eivät vaikuta. Se on hyvä. Olen itse luullut että ensin pitäisi syödä seinät ja säästöt ennen kuin ansiosidonnaisen jälkeen saisi senttiäkään mistään jatkossa. 

 

 

 

 

Yleistuki on 595 netto, mutta ove vähentää sitä.

Tosi pieni. Tuohan tiputtaa kaikki hinnat Suomesta, ei vain asuntojen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
91/94 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähentääkö loma-ajan asunto, moottoripyörä ja vene toimeentulotukea?

Toivottavasti. Nuo on helppo myydä pois, toisin kuin oma koti.

Vierailija
92/94 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä saa yleistukea jos omistaa oman asunnon. Tosin vaan sitä ekaa vaihetta. Itse saan nyt 515 euroa netto koska omaishoidontuki vähentää yleistukea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
93/94 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta ilmeisesti omistusasunto ja säästöt eivät vaikuta. Se on hyvä. Olen itse luullut että ensin pitäisi syödä seinät ja säästöt ennen kuin ansiosidonnaisen jälkeen saisi senttiäkään mistään jatkossa. 

 

 

 

Jos 55-vuotiaana irtisanotaan niin saa olla isot säästöt, että pärkää kymmenen vuotta eläkeikään asti.

Miten se eroaa tämän päivän tilanteesta? Ei mitenkään. Marinin pellehallitus poisti ikääntyneiden ansiosidonnaisen lisäpäivät eli aika äkkiä tippuu peruspäivärahalle. Demareitten puhdasta ihmisvihaa huokuva päätös jonka ainoa tarkoitus oli ilkeä kiusasteko ja tietoinen heikoimmassa asemassa olevien rääkkääminen. Sellasta ihmiskeskeistä politiikkaa. 

Nosto tälle.  Emme unohda.

Demarit poistivat myös eläkeputken, sannukka vaan huusi "menkää boomerit töihin".

Vierailija
94/94 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta ilmeisesti omistusasunto ja säästöt eivät vaikuta. Se on hyvä. Olen itse luullut että ensin pitäisi syödä seinät ja säästöt ennen kuin ansiosidonnaisen jälkeen saisi senttiäkään mistään jatkossa. 

 

 

 

Jos 55-vuotiaana irtisanotaan niin saa olla isot säästöt, että pärkää kymmenen vuotta eläkeikään asti.

Velaton omistusasunto auttaa. Monilla on sellainen siinä kohtaa. Hyvä että se ei ole este yleistuen saamiselle, kuten moni on täälläkin väittänyt. 

Syyskuussa tulee yleistukeen 2.vaihe ja omistusasunto katsotaan tuen poistavaksi.

Eikä tule.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kuusi