Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ove ja pääomatulot vähentävät yleistukea myös yli 55-vuotiailla

Vierailija
31.01.2026 |

"Yleistuki tulee voimaan toukokuussa, se on tarveharkintainen eli yleistukea vähentävät pääomatulot, omaishoidon tuki, osittainen varhennettu vanhuuseläke, perhehoitajan palkkiot, tekijänoikeuskorvaukset."

www.kela.fi/ajankohtaista/yleistuki-korvaa-kelan-tyottomyystuet-toukoku…

Kommentit (81)

Vierailija
81/81 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta ilmeisesti omistusasunto ja säästöt eivät vaikuta. Se on hyvä. Olen itse luullut että ensin pitäisi syödä seinät ja säästöt ennen kuin ansiosidonnaisen jälkeen saisi senttiäkään mistään jatkossa. 

Jos 55-vuotiaana irtisanotaan niin saa olla isot säästöt, että pärkää kymmenen vuotta eläkeikään asti.

No Täysi idioottihan 55-vuotias on ollut jos EI OLE tajunnut kartuttaa tuottavaa varallisuuttaan. Minä pärjään pelkillä pääomatuloilla, koskematta itse säästöihin käytännössä ikuisesti. Saan siis pääomatuloja ENEMMÄN kuukausittain kuin perusmenoni ovat. 

TAJUNNUT? Kaikilla ei ole ollut mahdollista vaikka kuinka olisi tajunnut ja halunnut. Minä luulen

No jos on työelämää 30-40 vuotta takana eikä ole edes satasta keskimäärin kuussa saanut sijoituksiin niin on kyllä typerä. Satanen kuussa keskimäärin ei ole tehtävä eikä mikään JOS halua on. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla