Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Suomessa sairaanhoitajilla on niin

Vierailija
31.01.2026 |

kammottavat työvaatteet? Kuin olisivat potilaita itse! 

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys! Ajattelin ostaa mekon kesäksi, kun työvaatteet (siniset housut ja ruma paita) ovat epämiellyttäviä pitää päällä. 

Vierailija
2/35 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne työvaatteethan on just hyvät! Ihan kuin olis pyjama päällä, tosi mukava tehdä töitä, kun vaatteet ei kiristä eikä purista. Ennen oli hankalampaa kun oli vain valkoisia vaatteita, ja alusvaatteet näkyi läpi. Kuukautisten aikaan ne valkoiset housut oli ihan painajaismaiset. Nykyään on onneksi siniset vaatteet valikoimassa ainakin meillä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komealla lääkärillä ne samat vihreät satiinipyjamahousut ja virttynyt valkoinen aluspaita kuitenkin erittäin miellyttävä näky. 

Vierailija
4/35 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai vitu. Että oikein meikittömyys ja epäsiisti kampaus. Itseään puunaamassahan ne sairaanhoitajat tietenkin työssä ovat. Ja istuvat liikkumatta paikallaan ettei vain mene tukka sekaisin.  Anna mun taas kaikki kestää. 

Vierailija
5/35 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä just hyvä, että ei tarvii töihin laittautua eikä miettiä, mitä laittaa päälle. En ikinä vois olla työssä, jossa ulkonäöllä on väliä ja pitäisi töiden takia meikata ja ostaa työvaatteita. 

Vierailija
6/35 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissain maissa on mekot ja sellainen hattu päässä, hyi.

Vierailija
7/35 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joissain maissa on mekot ja sellainen hattu päässä, hyi.

Suomessakin voisi niihin palata, ainakin alle 30-vuotiailla. Vanhat pukeutukoot miten lystäävät. 

Vierailija
8/35 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun aloitin meillä oli valkoiset vaatteet ja jopa päähine. Siitä on vaatetuksen taso laskenut, mutta vaatteiden käyttömukavuus parantunut.

Vierailija
9/35 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitovuorokausi maksaa paljon. Vähintä, mitä voisi vaatia, on että hoitajattaret pukeutuvat hemaisevasti. 

Vierailija
10/35 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna mun kaikki kestää!  Vai meikata pitäisi! 

Vierailija
11/35 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tosiaan synnyttämättömät naiset eivät tarvitse rintsikoita sen t-paidan alle. 

Vierailija
12/35 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monen maan sairaanhoitajien työvaatteet ap tietää?

Taitavat olla nuo työvaatteet kansainvälisestikin aika samanlaisia. Temukin myy juuri noita saman näköisiä työvaatteita sairaanhoitajille,  eivätkä takuulla pelkästään Suomen markkinoille. 

Vierailija
13/35 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monen maan sairaanhoitajien työvaatteet ap tietää?

Taitavat olla nuo työvaatteet kansainvälisestikin aika samanlaisia. Temukin myy juuri noita saman näköisiä työvaatteita sairaanhoitajille,  eivätkä takuulla pelkästään Suomen markkinoille. 

Temu 🤣

Vierailija
14/35 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meikkaavathan lentoemännätkin. Miksi kovapalkkaisten sairaanhoitajattareiden pitäisi saada näyttää roskiksesta heränneiltä??

Vierailija
15/35 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meikkaavathan lentoemännätkin. Miksi kovapalkkaisten sairaanhoitajattareiden pitäisi saada näyttää roskiksesta heränneiltä??

Ei perhana, mikä järjen jättiläinen!

Vierailija
16/35 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sovinistisika siellä röhkii. Millä vuosituhannella elät, kun puhut hoitajattarista? 

Vierailija
17/35 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei perhana, mikä järjen jättiläinen!

Et sitten halunnut vastata kysymykseen, vaan purskahdit mieluummin itkuun

Vierailija
18/35 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sovinistisika siellä röhkii. Millä vuosituhannella elät, kun puhut hoitajattarista? 

Hoitajatar tarkoittaa naispuolista hoitajaa. Mieshoitajilta ei toki meikkaamista edellytetä. 

Vierailija
19/35 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka muka haluaa, että esimerkiksi leikkauksesta toipuessa aamupalan toisi joku hoitamaton mörökölli. Jo Florence Nightingalekin korosti, että hoitajattaren pitää näyttää nätiltä. Estetiikka on tärkeä osa hoitoa.  

Vierailija
20/35 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse mitään sotamaalausta tehdä. Mutta eikö voisi föönata hiukset tai laittaa siististi poninhännälle? Hieman peiteväriä silmänalusiin? Ripsiväriä hillitysti. Ja jättäkää ne rumat roikkuvat hupparit ja muut vastaavat kaappiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kaksi