Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Fonectan tietojen ajantasaisuus?

Vierailija
31.01.2026 |

Kuinka ajantasalla ovat fonectan tiedot? Tapailin miestä, joka asuu aivan eri osoitteessa kuin mitä puhelinnumeron perusteella sain tiedustelusta. Tämä osoite oli hänen exänsä kanssa yhteiseen kotiin. Ovat eronneet 1,5 vuotta sitten. Mies on tässä välissä asunut myös muualla. Nyt olemme eronneet mutta olisin postittanut hänelle tavaroitaan, joita on jäänyt minun luo. Muistin osoitteesta vain kadun nimen joten siksi tarkistin. Yllätys olikin suuri kun tiedustelusta saamani  osoite oli aivan eri. Voiko tosiaan olla ettei osoite ole päivittynyt vieläkään vai olisiko peräti muuttanut takaisin exänsä luo? Meillä ei ole puheyhteyttä, joten en voi suoraankaan häneltä kysyä. 

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on fonectassa n. 15 vuotta vanhat tiedot

Vierailija
2/5 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä erikoista. Omat tietoni ovat ajantasaiset. Tasan tarkkaan tiedän että muuttoilmoituksen tämä mies oli tehnyt kun posti tuli kuitenkin tähän uuteen osoitteeseensa jossa asui. 

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fonecta saa tietonsa puhelinoperaattorilta, jos saa sieltäkään. Jos tietojen jakamisen on ensin sallinut ja sitten kieltää, voi vanha osoite jäädä sinne.

Vierailija
4/5 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa, tuohan voisi selittää kyllä. Mutta ajantasaista osoitetta en siis voi saada mistään muualta kuin häneltä itseltään, ja se on vaikeaa 🤔 taitavat tavarat jäädä sitten minulle. 

Vierailija
5/5 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä erikoista. Omat tietoni ovat ajantasaiset. Tasan tarkkaan tiedän että muuttoilmoituksen tämä mies oli tehnyt kun posti tuli kuitenkin tähän uuteen osoitteeseensa jossa asui. 

Ap

Muuttoilmoitus on ihan lain mukaan tehtävä, mutta fonectalle tai mille muullekaan yksityiselle taholle ei ole mikään pakko tietojaan kertoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yhdeksän