Keksi laskiaispullalle hyvä täyte
Millainen olisi unelmiesi laskiaispulla? Nyt keksimään sellainen.
Kommentit (388)
Tilli liha tahna kermavaahdolla nam nam.
Karpalo, kinuski ja kermavaahto vispikermasta itse vatkattuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Punssilla kostutettu pulla ja mantelimassa kermavaahdolla.
Mulle tuli mieleen, että punssilla vois maustaa (tai punssiaromilla siis) kermavaahdon ja lisäksi joku ihana pähkinä/mantelihässäkkätahna täytteeksi.
Tämä
Vierailija kirjoitti:
Söin eilen sellaista laskiaispullaa, jossa kermavaahdon seassa oli reilusti pistaanipähkinää ja se oli todella hyvää.
Tää on oikeasti ainoa, joka vähän haastaa perinteisiä.
Laskiaispulla, jossa sekä mantelimassaa, että mansikkahilloa hyvän makuisella kermavaahdolla. Kruununa pullan päällä hopeisia koristerakeita tai valkoisia lumihiutaleen muotoisia strösseleitä.
"Nii no sehän voit ostaa ne kaksi sieltä kaupasta ja maksaa sen mitä maksat. Jos olisin puhunut kaupasta ostamisesta, että tuli ostettua laskiaispullia, niin eiköhän se olisi kääntynyt just toisinpäin ja joku olisi tullut viisastelemaan, kuinka ei niitä kannata ostaa, kun voi kotona tehdä. Niin se vaan muuttuu."
Jos hinta kerran on tärkeä niin todistin vaan että kaksi pullaa kaupasta on paljon halvemmat kuin ostaa noihin ainekset ja leipoa ne itse. Monella toki on aineksia valmiina joten jokainen laskekoon sen mukaan mitä kaapissa on valmiina. Ja jos noita pullia tosiaan menee 20 niin silloin itse tekeminen on myös halvempaa kuin kaupasta osto vaikka ostaisi raaka-aineetkin kaikki.
Se on jo keksitty: kermavaahto ja mansikkahillo.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä, muilla täytteillä se ei ole laskiaispulla
Myydäänkö missään sitä pistaasipähkinästä tehtyä massaa, mitä on mozartkuulissa? Se voisi olla hyvää mantelimassan tilalla.
n. 1 sentin siivu lauantai- tai gotlermakkaraa... nam !
Vierailija kirjoitti:
Itse syön kaakaon kanssa joten paras kombinaatio on perinteinen kermavaahto ja mansikkahillo.
Muuten hyvä, muttei perinteinen laskiaispulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä, muilla täytteillä se ei ole laskiaispulla
Mansikkahillo ei kuulu laskiaispullaan. Joillakin makuaisti on jäänyt lapsen tasolle.
Katkarapuja, kananmunan puolikas, salaatinlehtiä, kurkkua, tilliä, majoneesia.
Vierailija kirjoitti:
Myydäänkö missään sitä pistaasipähkinästä tehtyä massaa, mitä on mozartkuulissa? Se voisi olla hyvää mantelimassan tilalla.
Semmoista voi tehdä itse.
Raejuusto
Graavi lohi
Vaniljajäätelö
Kermavaahto ja vadelmat