Keksi laskiaispullalle hyvä täyte
Millainen olisi unelmiesi laskiaispulla? Nyt keksimään sellainen.
Kommentit (388)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi laskiaisena syödä erikseen hernekeittoa ja pullaa? Pullaan hernekeittotäyte, niin siinä on kätevästi koko laskiainen plakkarissa! Punssilla voi kostuttaa.
En muista missä ulkomailla, mutta jossain oli paikallisena kuuluisena ruokana leipä joka oli koverrettu ikäänkuin kulhoksi ja sinne sisään jotain paikallista (simpukka?) keittoa. Vastaavasta viritelmästä saisi varmaan laskiaisen hernekeittopullankin tehtyä.
Clam chowder jota saa mm. Bostonissa. Soppa on siis melko sakeaa ja suurustettu esim. jauhoilla ettei se vety leipäkulhosta läpi.
Jauhelihapihvi, paksu jossa on valkosipulia, sipulia, mustapippuria ja ripaus suolaa.
Melko kalliita nuo laskiaispullat, kun eilen katsoin cittarissa. 4,49€ kahden pullan pakkaus ja toisen vastaavan hinta oli 6,69€.
Naisystävä leipoi eilen 20 pullaa, joista tehdään laskiaispullat. Ei tartte noita pihalle hinnoiteltuja ostaa, kun itse tehden säästää niin perkeleesti.
Vierailija kirjoitti:
Melko kalliita nuo laskiaispullat, kun eilen katsoin cittarissa. 4,49€ kahden pullan pakkaus ja toisen vastaavan hinta oli 6,69€.
Naisystävä leipoi eilen 20 pullaa, joista tehdään laskiaispullat. Ei tartte noita pihalle hinnoiteltuja ostaa, kun itse tehden säästää niin perkeleesti.
Harva syö niitä kahtakymmentä. Ja jos paria pullaa varten ostat:
hillo vähintään 2.5 E
kuohukerma jotain reilu euro
pulla aineet eli jauhot 1-2 euroa paketti
hiiva 30 snt
rasva jotain 2-4.5 euroa riippuen ostatko voipaketin vai margariinia
sokeri reilun euron kilo
mausteita kuten kaneli, kardemumma pari euroo
kananmunia vajaa 2 euroa pikku paketti
maito yli tai alle euron litra
niin aika äkkiä tuosta tulee kohtalainen summa.
Halvemmalla siis pääsee jos ostaa sen 5 euron paketin pullia, tai 3.5 näytti olevan halvin omassa kaupassa.
Nyt on aprikoosihillo . Ja toinen on suklaakermavaahto . Sulata suklaa vatkaa kermavaahtoon. Voit tehdä hilloja itse keittämällä tuomassa vettä hedelmiä ja marjoja . Lisää vähän sokeria.
Tee itse pullataikina ja voitele munavaahdolla paista uunissa. Saat parin laskiaispullat hinnalla 20 .
Vierailija kirjoitti:
Manteli on arsenikkiä.
Vai oliko se sittenkin syanidia? T Agatha C
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harva syö niitä kahtakymmentä. Ja jos paria pullaa varten ostat:
hillo vähintään 2.5 E
kuohukerma jotain reilu euro
pulla aineet eli jauhot 1-2 euroa paketti
hiiva 30 snt
rasva jotain 2-4.5 euroa riippuen ostatko voipaketin vai margariinia
sokeri reilun euron kilo
mausteita kuten kaneli, kardemumma pari euroo
kananmunia vajaa 2 euroa pikku paketti
maito yli tai alle euron litra
niin aika äkkiä tuosta tulee kohtalainen summa.
Halvemmalla siis pääsee jos ostaa sen 5 euron paketin pullia, tai 3.5 näytti olevan halvin omassa kaup
Nii no sehän voit ostaa ne kaksi sieltä kaupasta ja maksaa sen mitä maksat. Jos olisin puhunut kaupasta ostamisesta, että tuli ostettua laskiaispullia, niin eiköhän se olisi kääntynyt just toisinpäin ja joku olisi tullut viisastelemaan, kuinka ei niitä kannata ostaa, kun voi kotona tehdä. Niin se vaan muuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Jep. Olen leiponut jo 80 voisilmäpullaa pakastimeen. Tulee tosi edulliseksi.
Meillä 2 nuorta aikuista lasta, ja minä, niin sieltä voi ottaa sulamaan tai lämmittää pullia. Laittaa väliin haluamaansa hilloa, ja vatkaa kermavaahdot itse.
Helppoa, edullista ja vaivatonta. Ja toki niitä voisilmäpullia voi syödä noinkin, ilman hilloja ja kermavaahtoa.
Eikö mikään kaupan pulla voita itse leivotun makua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä 2 nuorta aikuista lasta, ja minä, niin sieltä voi ottaa sulamaan tai lämmittää pullia. Laittaa väliin haluamaansa hilloa, ja vatkaa kermavaahdot itse.
Helppoa, edullista ja vaivatonta. Ja toki niitä voisilmäpullia voi syödä noinkin, ilman hilloja ja kermavaahtoa.
Eilen ne 20 pullaa leivottiin ja tehtiin ekat laskiaispullat. Oli raesokeri päällä ja välissä kermavaahto ja mansikkahillo. Parempaa kuin kaupan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eilen ne 20 pullaa leivottiin ja tehtiin ekat laskiaispullat. Oli
Jep. Meillä syödään myös heti, kun niitä on leivottu. Laitetaan hillot ja kermavaahdot väliin.
Ja loput pullat pakastan, ovat kuin just leivottuja kun ne sieltä ottaa.
Tykkään leipoa, varsinkin pakkaspäivinä saa ajan hyvin kulumaan, joten tulee leivottua usein, siksi nuo 80 pullaakin on kertynyt pakastimeen, muiden leivonnaisten joukkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vihreitä kuulia!
Tämä oli hyvä idea! Täytyy kokeilla ja leipoa viikonloppuna. Jääkaapissa on vielä vihreät kuulat -hilloa.
Miksei perinteiset mantelimassa (parasta) tai hillo kelpaa? Kaikki pitää nykyään olla vähän överiä.
12 vihreää kuulaa!