Ihmettelen näitä ihmisiä, jotka ovat lapsena kerran maistaneet jotain ruokaa ja inhoavat sitä loppuelämänsä
Jotenkin lapsellista toimintaa.
"Graavikala on kamalaa, mutta hyvää kypsennettynä. Lapsena sitä oli aina tarjolla, sillä isäni kalasti. Maistoin ja inhosin. Mies, 65."
https://www.is.fi/ruokala/ajankohtaista/art-2000011778608.html
Kommentit (39)
Miten se on sulta pois jos joku ei tykkää jostain ruuasta?
Ja jotkut mielisairaat ei voi syödä esim kiisseliä tai jogurttia, jos se ei ole täysin sileää, vaan siinä on pieniä "sattumia". Voi tsiisus 🤣
Verestä ja sisälmyksistä tehty mykysoppa maistuu paskalta ihan joka iässä.
Ne on niitä porvaris-kermaperseitä joilla aina ollut helppo elämä...pappa betalar.
Vierailija kirjoitti:
Ei sun tarvii ymmärtää. Ei kuulu sulle mitenkään. Ei edes ole sun asias. Ne samaistuu jotka ymmärtää ja täähän ei oo mikään mielipideasia. Makuasioista kun ei voi kiistellä.
Mistäs sitten voi kiistellä... Faktoistako
Mä ostin sairaalan kanttiinista vuonna 2000 sämpylän jossa kinkun ja juuston lisäksi nahistunut salaatinlehti ja se sämpyläkin maistui kummalliselta. Tulee etova tunne, kun vain muistelenkin tuota leipää. Olin tuolloin syöpäpotilas ja sain sytostaatteja jotka aiheutti pahoinvointia. En oksentanut tuolloin tuon leivän vuoksi, mutta se leipä on jäänyt mieleen todella etovana. Mulle sanottiin, että syöpähoitojen aikaan ei kannata syödä lempiruokia jos tulee pahoinvointi ja oksennus. Se voi olla loppuelämän kammo sitä ruokaa kohti.
Sama voi tapahtua, jos on syönyt jotakin ruokaa ja tulee vatsatauti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sun tarvii ymmärtää. Ei kuulu sulle mitenkään. Ei edes ole sun asias. Ne samaistuu jotka ymmärtää ja täähän ei oo mikään mielipideasia. Makuasioista kun ei voi kiistellä.
Ei ne maut muutu toisten makutottumuksia dissaamalla.
Aikuisuudessahan parasta on se, että voi valita itse aika monta asiaa. Esimerkiksi sen, mitä haluaa syödä. Jos on joskus maistanut jotain ja siitä ei tykännyt, niin voi päättää olla maistamatta uudestaan. Mikä siinä niin ihmetyttää?
Lutusta että ap on näin ymmällään ja luulee sanovansa jotain fiksua arvostellessaan ihmisten makuaisteja. Tosi söpöä ajatella että on jotenkin toisten yläpuolella ja fiksumpi ja kypsempi, holhoavalla asenteella täällä.
Pai pai pikkuinen pätijä.
Miten tämmöinen meneekin noin tunteisiin, että nirsot äityy oikein haukkumaan. Jonkun tuntemattoman mielipide otetaan noinkin henkilökohtaisesti. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jospa luet tarkkaan, niin AP vaan ihmettelee ja pohtii, asian olevan ehkä lapsellista. Dissaajat llöytyy ihan toisesta leiristä.
Kai sitä ihmetellä saa
Voi myös käydä niin hassusti, ettei aikuisena pidä enää ruoista joita lapsena rakasti.
En enää koskisi esimerkiksi verilettuihin, broileriin tai sikaan pitkällä tikullakaan.
Onpas jännää tämä elämä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jospa luet tarkkaan, niin AP vaan ihmettelee ja pohtii, asian olevan ehkä lapsellista. Dissaajat llöytyy ihan toisesta leiristä.
Kai sitä ihmetellä saa
Kyllä tuo ap kävi dissaamassa myöhemmissä kommenteissa,kyl nyt ilmiselvän dissausprovon tunnistaa.Tai no...Näköjään jotkut ei.
Vierailija kirjoitti:
Miten tämmöinen meneekin noin tunteisiin, että nirsot äityy oikein haukkumaan. Jonkun tuntemattoman mielipide otetaan noinkin henkilökohtaisesti. :D
Niin ja ap sitten aloitti koko keskustelun asiallisesti?
Lapsena maistoin ja yökkäsin oliivin, fetan, sinihomejuuston, banaanin ja mämmin ulos suustani. Kahvikin oli hirveän pahaa. Nyt rakastan oliiveja, fetaa, sinihomejuuston ja kahvia. Banaani ja mämmi ei vieläkään mene alas, ei millään. Eikä onneksi tarvitse.
Mun ystävän mies ei syönyt kalaa, ei missään muodossa. Eikä sipulia.
Ei mitään allergiaa, ei vain tykännyt.
Jotenkin mua ällötti. Aikuinen mies. Sille piti ruokakin tehdä erikseen sipulittomana. Muutenkaan se ei tykännyt, jos ruuassa oli mausteita eikä suolaakaan saanut olla juuri yhtään.
Mitä ihmeen lällylierua sille piti syöttää. Ison äijän ruokanirsoilu on minun mielestä inhottavaa.
No minä en hirveästi tykkää kanasta, mutta syön toki kun tarjotaan. Ei se nyt niin yököttävää kuitenkaan ole.
Joillain on ihan kummallisia itsekeksittyjä allergioita. Yksikin kertoi olevansa allerginen oreganolle, siis pelkästään sille eikä millekään muulle. Kuulosti enemmän siltä, että ei vaan tykkää siitä tai mausteet tuntuu roskilta suussa tms. En tiedä miten tällaiset ihmiset selviävät elämästä, jos ruoassa ei saa olla mitään rakennetta ja kaikki on ällöä, karheaa tai limaista ja tuntuu pahalta. Vauvan soseitako syötte pelkästään?
Siinäpähän sitten ihmettelet. Next!