Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihmettelen näitä ihmisiä, jotka ovat lapsena kerran maistaneet jotain ruokaa ja inhoavat sitä loppuelämänsä

Vierailija
30.01.2026 |

Jotenkin lapsellista toimintaa.

"Graavikala on kamalaa, mutta hyvää kypsennettynä. Lapsena sitä oli aina tarjolla, sillä isäni kalasti. Maistoin ja inhosin. Mies, 65."

https://www.is.fi/ruokala/ajankohtaista/art-2000011778608.html

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sullakin ongelmat. Huh huh.

Vierailija
2/39 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toinen aikuinen ihminen itkee, kuinka silli muljuu suussa inhottavasti :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettele kuule ihan rauhassa, mutta älä häiritse fiksumpia noilla höpinöilläsi. Kiitos!

Vierailija
4/39 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettele kuule ihan rauhassa, mutta älä häiritse fiksumpia noilla höpinöilläsi. Kiitos!

Juuri näin. Ihme nillittämistä muiden asioista.

Vierailija
5/39 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja toinen aikuinen ihminen itkee, kuinka silli muljuu suussa inhottavasti :D

Silli haiseekin jo aivan järkyttävän pahalta. En todellakaan syö sitä.

Vierailija
6/39 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja tuntuu olevan varsin yksinkertainen tyyppi.

Vierailija
7/39 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maistoin eskarissa lihaperunasoselaatikkoa ja oksensin suoraan lautaselle. Jouduin käytävälle, ja kum muut lapset lähtivät ulos, pakottivat syömään kylmentynyttä ruokaoksennusta. En kestä ko. ruoan hajuakaan. 

Vierailija
8/39 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maistoin yläasteella viimeksi kahvia ja oli pahaa. Nykyään juon energiajuoman joka aamu koska pakko saada jostain energiaa. Kahvia en enää edes maista. N37

Vierailija
9/39 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makuaisti muuttuu lapsuudesta, mutta on makuja, jotka ei kerta kaikkiaan nappaa. Itse olen oppinut syömään ja jopa pitämään joistain sellaisista ruoista, joita en lapsena voinut sietää, mutta mämmistä riittää edelleen pelkkä haju kertomaan, ettei maksa vaivaa edes maistaa.

Vierailija
10/39 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sun tarvii ymmärtää. Ei kuulu sulle mitenkään. Ei edes ole sun asias. Ne samaistuu jotka ymmärtää ja täähän ei oo mikään mielipideasia. Makuasioista kun ei voi kiistellä.

Vierailija
11/39 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvittele olevasi pari päivää lapsena lähes ruuatta alkkisten keskellä. Olet pyörtyä nälästä. Sitten joku alkaa kokata ja saat vanhaa kunnon LÄSKISOOSSIA. On kesä ja yli 30 astetta lämmintä. Et tiedä onko se sika jo mennyt vanhaksi tai ollut liian lämpimässä, mutta syötävä on. Runsaat rasvaiset läskin ja jänteiden palat vaan muljuvat suussasi ja yrität niellä niitä kokonaisina. Sinua vahdataan läheltä ja uhataan todellisella pahoinpitelyä jos et syö. Sinulle kauhotaan toinenkin, reilu annos. No, nyt olet aikuinen ja tekeekö mieli sitä läskisoossia?

Vierailija
12/39 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Makuaisti muuttuu lapsuudesta, mutta on makuja, jotka ei kerta kaikkiaan nappaa. Itse olen oppinut syömään ja jopa pitämään joistain sellaisista ruoista, joita en lapsena voinut sietää, mutta mämmistä riittää edelleen pelkkä haju kertomaan, ettei maksa vaivaa edes maistaa.

En tiedä yhtään ihmistä, joka olisi lapsena tykännyt mämmistä tai vaikka kahvista, mutta aikuisena ne on monen herkkua. Jäätte paljosta paitsi, kun jumiudutte lapsuusajan mieltymyksiin.

Ap

Vierailija
13/39 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvittele olevasi pari päivää lapsena lähes ruuatta alkkisten keskellä. Olet pyörtyä nälästä. Sitten joku alkaa kokata ja saat vanhaa kunnon LÄSKISOOSSIA. On kesä ja yli 30 astetta lämmintä. Et tiedä onko se sika jo mennyt vanhaksi tai ollut liian lämpimässä, mutta syötävä on. Runsaat rasvaiset läskin ja jänteiden palat vaan muljuvat suussasi ja yrität niellä niitä kokonaisina. Sinua vahdataan läheltä ja uhataan todellisella pahoinpitelyä jos et syö. Sinulle kauhotaan toinenkin, reilu annos. No, nyt olet aikuinen ja tekeekö mieli sitä läskisoossia?

Kaikkien kokemukset ei ole ihan näin dramaattisia vaan ihan vaan nirsoilua jonkun suutuntuman kanssa ilman sen suurempaa traumaa. 

Ap

Vierailija
14/39 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä minä olen vaimollekin yrittänyt tolkuttaa että vaikka ekalla kerralla pepusta suuhun ei maistuisi hyvältä niin kyllä se alkaa siinä kymmenennen kerran tienoilla jo maistumaan

Vierailija
15/39 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhosin teininä oluen makuna, nyt pidän siitä paljon 😌

Vierailija
16/39 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senkus ihmettelet. Graavikala ja mämmi on ihan yhtä kamalia näin aikuisenakin. 

Vierailija
17/39 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä yrittänyt syödä aikuisena montaakin ruokaa, mistä en pitänyt lapsena, mutta ei, en tykkää vieläkään. Jos joku syö lähelläkään vuohenjuustoa, meinaan oksentaa siitä hajusta. Raejuuston koostumus on aivan kamalaa eikä se edes maistu millekään. Maksasta sen sijaan nykyisin pidän, kun on pikkusen eri asia se koulun karsea löllö maksa kuin ravintolan rapea, maukas ja pääasia -hajuton. 

Vierailija
18/39 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minäkin ihmettelen teitä AP:n kaltaisia tyhmiä, mutta kuitenkin ymmärrän, että se on vain elimellinen vika teidän aivoissanne, ettekä te sille mitään voi. Harmi, mutta niin se on.

Vierailija
19/39 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mäkin.. Se on nirsoilun yksi aste, kun ei edes yritä.

Makuaisti muuttuu iän myötä ja muutenkin ihminen tarvii yli kymmenen maistelu kertaa ennenkuin tottuu uuteen makuun.

Vierailija
20/39 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä yhtään ihmistä, joka olisi lapsena tykännyt mämmistä tai vaikka kahvista, mutta aikuisena ne on monen herkkua. Jäätte paljosta paitsi, kun jumiudutte lapsuusajan mieltymyksiin.

Ap

Olen maistanut kahvia ja mämmiä myös aikuisena ja pahaa ne ovat edelleen. 

En ymmärrä sun kaltaisi mustavalkoisia tyhmiä ihmisiä.