Miten korvaatte sairauspoissaolonne työnantajalle?
Itse jatkan työpäivääni niin, että muutamassa viikossa työtuntien määrä vastaa poissaoloaikaani.
Reilu peli molemmin puolin!
Kommentit (23)
Ei sairauslomaa tarvitse korvata. Sairauden ajalta jääneet työt joutuu kyllä tekemään.
Kun vien todistuksen sairaudestani se vaaditaan jos haluaa palkkaa siltä ajalta, niin en mitenkään. Riittäkööt se että olen sen todistuksen kipeänä hakenut
Et sinä incelli missään töissä ole.
Viimeksi piti ottaa poskee. Se on "niitä" miehii nääs
Eihän tästä edusta ole mitään hyötyä, jos sitä ei hyödynnä?
AP, et taida kuulua SDP:een tai SAK:Iin?
No en mitenkään :D Ennemminkin otan saikkua vaikka vähän liian kanssa.
Työnantaja on viime vuosina tehostanut toimintaa eli käytännössä vähentänyt porukkaa ja näiltä jääneet työt on vaan jaettu muille. Palkassa se ei tietystikään näy vaan aina löytyy milloin mikäkin syy miksi palkkaa ei juuri silloin voi korottaa mutta ei se mitään, palataan asiaan seuraavassa kehityskeskustelussa.
Meillä menee ensimmäinen sairauslomapäivä palkattomaksi, joten en rupea sitä hyvittelemään, kun en siitä palkkaakaan saa.
Outo kun tässäkin vain töissä käyviä rangaistaan, tuet kyllä juoksee normaalisti, ei kannusta töihin tällaiset.
Meillä hyväksytään töissä 2 saikkupäivää / kk ilman lääkärintodistusta. Jos menee sen yli, kankkuspäiviä on hankala selittää.
Lähetän rahallisen korvauksen nimettömässä kirjeenkuoressa. Kyllä se tietää keneltä ne on.
En mitenkään, korkeintaan näytän pomolle persettä.
Minulla on yleensä tapana tehdä sairaanakin töitä.
En saikuta. Otan Buranaa ja teen hommat kipeenäkin etänä. Joskus olen kovassa kuumeessa ja päänsäryssä nukkunut muutaman tunnin työaikana.
Liukastuin kadulla ja vasemman käden olkavarrenluu murtui. Työpaikkalääkäri määräsi 3 kk saikkua. Kokeilin sitä kolme päivää. TV:n katselu ja radion kuuntelu alkoi vituttaa jo kolmen päivän jälkeen. Niinpä neljäntenä päivänä menin takaisin duuniin.
Firman työsuojeluedustaja (sdp) hermostui asiasta ja ilmoitti, etten SAA tulla töihin, ellen ole potenut 3 kk saikkua.
Sanoin, että hiirikäsi (oikea) toimii vieläkin ja äly myös.
Liikkeen johto ei vastustanut paluuta oikeisiin töihin
En mitenkään. Ihmisellä on lakisääteinen oikeus levätä, kun on sairas. Sairaana vain typerys tekee töitä.
Lakkaan veetutusylityötuniten merkkaamisen ehkä noin viikoksi.