Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää sukulaiset, jotka haluavat kuukautta ennen sopia tapaamisia

Vierailija
30.01.2026 |

Ihan kellonaikaa ja matkustustapaa myöten. Sitten viikkoa ennen hätiköidään tapaamisesta, päiviä ennen varmistellaan. Ahdistavaa...

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuorotyötä tekevien pitää sopia ajoissa menonsa, jotta saa järjestettyä viikonlopun vapaaksi. Nytkin työvuorot on lukittu maliskuun loppuun asti, joten seuraavaa sukulaisten tapaamista voisin suunnitella huhtikuuksi. Sitä edeltävät kolme viikonloppuvapaata on jo varattu.

Eli sinulla ei ole laisinkaan vapaita päiviä...

Vierailija
22/36 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun jotkut sopivat tapaamiset hyvissä ajoin! Ärsyttää niin "viimeminuutin"- ihmiset. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei viikkoa ennen voi sopia. En olisi missään tekemisissä ihmisen kanssa, joka sopii viime hetkessä.

Ei ole mikään pakko tavata jos on muuta menoa. Pahoitatko mielesi jos joku kysyy "haluisitko tavata tänä viikonloppuna?"

Vierailija
24/36 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei viikkoa ennen voi sopia. En olisi missään tekemisissä ihmisen kanssa, joka sopii viime hetkessä.

Ei ole mikään pakko tavata jos on muuta menoa. Pahoitatko mielesi jos joku kysyy "haluisitko tavata tänä viikonloppuna?"

Nyt on ystävyys over kun tollasta keksi ehdottaa🙄

Vierailija
25/36 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

:Pentti-Maija sinä kysyit liian myöhään!😠

:Ok

....seuraava kutsua ei tule kummaltakaan.

Tositarina.

Vierailija
26/36 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuorotyötä tekevien pitää sopia ajoissa menonsa, jotta saa järjestettyä viikonlopun vapaaksi. Nytkin työvuorot on lukittu maliskuun loppuun asti, joten seuraavaa sukulaisten tapaamista voisin suunnitella huhtikuuksi. Sitä edeltävät kolme viikonloppuvapaata on jo varattu.

Sinulla on tiedossa maaliskuun loppuun asti vuorot. Miksi sä et voi sopia helmikuulle tapaamisia kun sä tiedät millon ne sun vapaat on?

Helmikuun ainut viikonloppuvapaa on nyt ja olemmekin lähdössä aikaisin huomisaamuna poikamme ja miniämme luokse. Maaliskuussa viikonloppuvapaat ovat kuukauden kaksi viimeistä ja toisena niistä juhlitaan isäni 85-vuotissyntymäpäivää ja toisena tapaamme kahta ystäväpariskuntaa. Kyllä minulle toki sopisi, että vieraat tulisivat meille tai minä yksin menisin jonnekin vaikka helmikuun toisella viikolla ti-to, mutta aika harva haluaa ottaa vieraita vastaan viikolla, eikä puolisonikaan pääsisi mukaan, Vastaavasti muut sukulaiset ja ystävät ovat töissä ma-pe, joten vaikka minä kutsuisin heidät arkipäiviksi, he eivät pystyisi tulemaan.

Vierailija
27/36 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitten kaikki ei vaan osallistu. Ei ole hätiköinnin tai kyselyiden aihetta.

Et siis halua nähdä sellaisia sukulaisia tai ystäviä, joilla on viikonloppuisin töitä?

Vierailija
28/36 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli sinulla ei ole laisinkaan vapaita päiviä...

Arkivapaita vuorotyöläisilläkin totta kai on, mutta koska aloituksessa puhuttiin matkustusmuodosta niin ainakin minä oletan, että silloin puhutaan vähintään pari päivää kestävästä vierailusta tai siitä, että kyläpaikka sijaitsee ainakin 100 km päässä, eikä jostain kahvilla tai iltateellä käymisestä.

Vierailija
29/36 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ovat kauempaa tulossa niin mitä ahdistavaa tuossa on? Epänormaalia tuo olisi ehkä, jos asuvat vaikka 5 km päässä.

Vierailija
30/36 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri tästä syystä en näe osaa sukulaisista lainkaan. Saatan mennä kotikaupunkiinsa työmatkalle ja olisi hyvää aikaa käydä kylässä, mutta on niin hankala sopia tapaamista, joten jätän väliin ja kerron sitten vaikka mummin synttäreillä, että olin viikon verran melkein naapurissanne. Olisi ollut kiva nähdä, mutta ei sentään.

Millä tavalla hankalaa on soittaa heille kuukautta ennen sitä reissua ja kertoa, että tulet?

Vierailija
31/36 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis saman viikon? En sanoisi mitään, mutta panisin hänet omaan kategoriaansa. Tietenkään en suostuisi, vaikka ehtisinkin.

Vierailija
32/36 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla yksi tällainen kaveri. Mun pitäisi kuukautta etukäteen tietää pääsenkö päivänä X hänen luokseen. Matkaa on 200 km, julkisia ei kulje enkä voi ajaa itse, olen siis puolison kyyditsemisen varassa. Joten en voi tietää.

Kaveri itse ajaa 20 kertaa vuodessa tuosta "ohi" niin, että jos ajaisi meidän kauttaan, hänelle tulisi vain 14 km pidempi matka. Eikä koskaan ehdi käydä.

Vierailija
33/36 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kutsunut tuota ystävääsi kylään esittämällä tarkan kutsun vai sanonut jotain tähän tyyliin: "Tule käymään joskus täällä päin liikkuessasi?" Suurin osa ihmisistä varmasti ymmärtää tuon jälkimmäisen olevan vain joku ystävällinen fraasi, joka oikeasti tarkoittaa aivan päinvastaista. Oikea kutsu esitetään siten , että mainitaan kellon aika ja onko tarkoitus tarjota ruoka vai esim. kahvi tai tee, jotta vieras tietää tulla joko nälkäisenä tai kylläisenä.

Vierailija
34/36 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin ahdistaa, jos aina pitää olla sovittuna jo seuraava tapaaminen. Tulee tunne, että elämä pitäisi suunnitella appivanhempien tapaamisten ympärille. Ei kiitos! 

Vierailija
35/36 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko viikkoa ennen viime hetkessä? :D mulla on varmaan tosi extreme elämä, kun varasin ihan ulkomaan eli Tallinnan reissun kahden viikon päähän! Ajatella! 

Vierailija
36/36 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat epävarmoja kyläpaikan vastaanotosta. Varmistavat että uskaltavat tulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi