Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luetellaan asioita joita suomalaiset yleensä tekevät väärin

Vierailija
30.01.2026 |

- kahvin juonti vaaleapaahtoisena. Suodatinkahvi ylipäätään

- sosialismin ihailu, yrittäjävastaisuus

- lottoaminen ja rahapelit sen sijaan että rahaa sijoitettaisiin

- hyvän ruoan ja ruoanlaiton arvostamattomuus

Kommentit (183)

Vierailija
121/183 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ällöttää sukkasillaan olo sisällä. 20 vuotta Usassa ja ei koskaan kukaan.

Ai, minä olen kotona yleensä avojaloin. Mihin niitä sukkia kotona tarvitaan?

Asut varmaan kerrostalossa?

Vierailija
122/183 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos on työttömänä kotona (niin kun sinä ilmeisesti), niin mikäs siinä on leipää vääntäessä. Jos käy töissä ja on vielä perhekkin, niin ei se 0,2€ säästö (jos sitäkään) ole sen arvoinen. Yhden tunnin palkalla voi on jo monen vuoden erotus maksettu ja sen ajan voi käyttää paljon järkevämmin, perheen kanssa tai vaikka urheilemalla."

Joo tosi paljon järkevämmin ihmiset sen ajan tosiaan yleensä käyttää. Selataan somea tai muuta yhtä järkevää. Se että se perheen kanssa oleminen olisi jotain hyödyllistä, esim. yhdessä leipomista jolloin lapsille voisi opettaa hyödyllisiä taitoja ja arvoja, on toki täysin poissuljettua kun nyt just on pakko katsoa naapurin Riitta-Raijan uskomattomat facebook päivitykset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/183 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jauhot maksaa vähän päälle euron 2 kg pussi. Hiivapala maksaa jotain 0,30€. Näistä leipoo monen monta leipää. Samoin leipään voi laittaa vaikka puuron tähteet ym. Niin kerrotkos että miten se nyt tulikaan kalliimmaksi se leivän leipominen?"

Jos vain se hinta on tärkeintä niin mikäs siinä. Itse en ikinä söisi vain jauhoista (eurolla ei saa 2kg terveellisuä jauhoja) ja hiivasta tehtyä leipää. Minulle terveellisyys ja maku ovat tärkeämpiä. Mutta työssäkäyvällä on onneksi rahaa ostaa hyvää ja terveellistä leipää kaupasta.

Minä en jotain kaupan teollisia lisäainepommeja söisi mistään hinnasta, varsinkin kun leivän leipominen on maailman helpointa ruoanlaittoa.

Vierailija
124/183 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jos on työttömänä kotona (niin kun sinä ilmeisesti), niin mikäs siinä on leipää vääntäessä. Jos käy töissä ja on vielä perhekkin, niin ei se 0,2€ säästö (jos sitäkään) ole sen arvoinen. Yhden tunnin palkalla voi on jo monen vuoden erotus maksettu ja sen ajan voi käyttää paljon järkevämmin, perheen kanssa tai vaikka urheilemalla."

Joo tosi paljon järkevämmin ihmiset sen ajan tosiaan yleensä käyttää. Selataan somea tai muuta yhtä järkevää. Se että se perheen kanssa oleminen olisi jotain hyödyllistä, esim. yhdessä leipomista jolloin lapsille voisi opettaa hyödyllisiä taitoja ja arvoja, on toki täysin poissuljettua kun nyt just on pakko katsoa naapurin Riitta-Raijan uskomattomat facebook päivitykset.

Harmi, että teidän perheessä on somelle ainut vaihtoehtona on leipominen. Meillä urheillaan, pelataan ja luetaan, näin muutaman esimerkin antaakseni. Kannattaa teidänkin mennä välillä ulos! Tuulettuu ajatukset hyvin kun ei ole koko ajan selaamassa somea. :)

Vierailija
125/183 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Jauhot maksaa vähän päälle euron 2 kg pussi. Hiivapala maksaa jotain 0,30€. Näistä leipoo monen monta leipää. Samoin leipään voi laittaa vaikka puuron tähteet ym. Niin kerrotkos että miten se nyt tulikaan kalliimmaksi se leivän leipominen?"

Jos vain se hinta on tärkeintä niin mikäs siinä. Itse en ikinä söisi vain jauhoista (eurolla ei saa 2kg terveellisuä jauhoja) ja hiivasta tehtyä leipää. Minulle terveellisyys ja maku ovat tärkeämpiä. Mutta työssäkäyvällä on onneksi rahaa ostaa hyvää ja terveellistä leipää kaupasta.

Minä en jotain kaupan teollisia lisäainepommeja söisi mistään hinnasta, varsinkin kun leivän leipominen on maailman helpointa ruoanlaittoa.

Kaupasta ja leipomoista saa monia eri leipiä ilman lisäaineita. Kannattaa joskus käydä katselemassa vaihtoehtoja.

Vierailija
126/183 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmi, että teidän perheessä on somelle ainut vaihtoehtona on leipominen. Meillä urheillaan, pelataan ja luetaan, näin muutaman e

Eli ettte opeta lapsille mitään hyödyllistä. Kaikki on vaan jotain leikkiä ja lukemista. Sitten ihmetellään kun kaikki on uusavuttomia nyhväreitä joista ei ole mihinkään.

Vierailija
127/183 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

- laiskottelu

- vetelehtiminen

- muiden syyttely omasta saamattomudesta

Vierailija
128/183 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

- kaiken "sisustaminen" valkoiseksi

Vierailija
129/183 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

- kirkkoon kuuluminen vaikka ei usko Jumalaan

Vierailija
130/183 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vesimittarointi. Nyt ihmiset haisee ja talojen putket menevät tukkoon kun vesi ei liiku.

Johtuu myös eko-wc ja pesukoneista. Joka vesitippa säästetään kuin eläisimme Saharassa. 

Vierailija
131/183 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mittavat leikkaukset sosiaaliturvaan keskellä pahinta lamaa.

Vierailija
132/183 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eli ettte opeta lapsille mitään hyödyllistä. Kaikki on vaan jotain leikkiä ja lukemista. Sitten ihmetellään kun kaikki on uusavuttomia nyhväreitä joista ei ole mihinkään."

Leikki on lapsen työtä. Jos sulla on lapsia niin käy kyllä niitä sääliksi. Ei ihme, että nykyaikana lapset eivät osaa edes lukea kunnolla, kun tuo on asenne kotona.

Vierailija
133/183 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmi että tyttöhallitus johdatti Suomen lamaan. Sitä pitää nyt sitten jollain tavoin yrittää korjata.

Vierailija
134/183 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- kirkkoon kuuluminen vaikka ei usko Jumalaan

Kirkko tekee myös paljon hyvää. Ainut paikka mistä vaikka perheey saavat keskusteluapua, jakavat ruoka-apua ja pitävät yllä hienoja historiallisia kirkkoja. Näin muutaman sanoakseni. Itse en usko Jumalaan enkä kuulu kirkkoon, mutta ymmärrän niitä jotka kuuluvat vaikka eivät usko.

Vierailija
135/183 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmi että tyttöhallitus johdatti Suomen lamaan. Sitä pitää nyt sitten jollain tavoin yrittää korjata.

Harmi kun Orpo ja Purra tekevät kaikkensa tuhotakseen hyvinvointivaltion mitä tämä naishallituskin oli vahvistamassa.

Vierailija
136/183 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmi kun Orpo ja Purra tekevät kaikkensa tuhotakseen hyvinvointivaltion mitä tämä naishallituskin oli vahvistamassa.

Hyvinvointivaltio = mahdollisuus löhötä sohvalla kädet toisten taskuissa. 

Kyllä, tuo pitääkin lopettaa.

Vierailija
137/183 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ällöttää sukkasillaan olo sisällä. 20 vuotta Usassa ja ei koskaan kukaan.

Ai, minä olen kotona yleensä avojaloin. Mihin niitä sukkia kotona tarvitaan?

Ei mihinkään. Nytkin kävin ulkona pelkästään Crocsit jaloissa. Minulla ei siis ollut sukkia, ne pelkät kumiset Crocsit vaan. -17 astetta oli. 

Vierailija
138/183 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsos kun hyvinvointivaltiossa pitäisi kaikkien osallistua siihen tekemiseen. Nyt te vaan makaatte siellä kotona kiukuttelemassa, ettekä tee mitään yhteiskunnalle hyödyllistä.

Vierailija
139/183 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmi että Jyrki Katainen johdatti Suomen lamaan. Sitä pitää nyt sitten jollain tavoin yrittää korjata.

Vierailija
140/183 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Israelin vihaaminen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan