Luetellaan asioita joita suomalaiset yleensä tekevät väärin
- kahvin juonti vaaleapaahtoisena. Suodatinkahvi ylipäätään
- sosialismin ihailu, yrittäjävastaisuus
- lottoaminen ja rahapelit sen sijaan että rahaa sijoitettaisiin
- hyvän ruoan ja ruoanlaiton arvostamattomuus
Kommentit (171)
Käyttää näkyviä legginsejä lyhyiden hameiden alla, ja näkyviä vääränmallisia alusvaatteita juhlavaatteiden alla. Toinen on kenkien huolto tai uusiminen. Aikuiset kulkee likaisissa ja linttaan astutuissa tennareissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- alkoholin ostaminen Suomesta eikä ulkomailta
Jos tekee rikkomatta lakia eli maksaa valmisteveron, ei se homma ole edes kannattavaa. Jos ei siis ole täysdeegu jolla menee viinaa kun vettä.
Mitä sössötät? Omaan käyttöön saa tuoda niin paljon kuin haluaa ihan laillisesti. Ei niistä mitään valmisteveroa tarvi maksaa, tietenkään.
Tarkoitin jos tilaa netistä. Anteeksi, en ymmärtänyt keskustelevani ihmisen kanssa kenelle täytyy selittää yksityiskohtaisesti kaikki. Ulkomailta ei myöskään saa tuoda alkoholia niin paljon kun haluaa laillisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholin perässä juokseminen ulkomaita myöden. "Säästetään" kun ostetaan Peran kanssa liput laivalle, käydään vähän mähläämässä bugfffetissa ja kasvattamassa vyötäröä kaljahanoista, mennään karaokebaariin juomaan 9€ Karjalatuoppeja ja tuodaan lavakaupalla kaljaa kotiin. Kroppa ja lompakko kiittää ;)
Niin? Eikös se vielä äsken ollut niin että jokainen saa elää niin kuin haluaa? Mitä se sinulle kuuluu jos käyn Peran kanssa Latviasta hakemassa viinaa ja sikaillaan laivan buffetissa?
Kyllä jokainen saa minun puolesta elää ihan niin kun itse haluaa, kunhan ei vahingoita muita. Ketjussa kysyttiin mitä suomalaiset tekevät ihmisten mielestä väärin. Siihen vastasin.
Vierailija kirjoitti:
Ei sano mitään jos saa vaikka huonoa palvelua ravintolassa, mutta menee myöhemmin valittamaan siitä nettiin.
Huonon palvelun seurauksena voi aina äänestää omalla lompakolla eikä enää käy toista kertaa samassa ravintolassa. Jos joku ravintola on lähes autio vilkkaimpana lounasaikana, niin sekin on vähän epäilyttävää. Hyvämaineisessa ja suositussa ravintolassa sitä vastoin riittää lähes aina asiakkaita, jotka ovat ilmeisen tyytyväisiä tarjottavaan ruokaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tekee rikkomatta lakia eli maksaa valmisteveron, ei se homma ole edes kannattavaa. Jos ei siis ole täysdeegu jolla menee viinaa kun vettä.
Mitä sössötät? Omaan käyttöön saa tuoda niin paljon kuin haluaa ihan laillisesti. Ei niistä mitään valmisteveroa tarvi maksaa, tietenkään.
Tarkoitin jos tilaa netistä. Anteeksi, en ymmärtänyt keskustelevani ihmisen kanssa kenelle täytyy selittää yksityiskohtaisesti kaikki. Ulkomailta ei myöskään saa tuoda alkoholia niin paljon kun haluaa laillisesti.
Omaan käyttöön saa tuoda niin paljon kuin haluaa. Toki jossain vaiheessa voi tulli kysellä selvityksiä, mutta jos kaikki on tosiaan omaan käyttöön niin ei oo tullilla nokan koputtamista. Mikään laki ei rajoita sitä miten paljon saat juoda viinaa.
Vierailija kirjoitti:
- leivän ostaminen kaupasta vaikka itse leipominen helppoa, halpaa, ja vaivatonta. Talvella uunin lämpökin menee kokonaisuudessaan hyötykäyttöön
Leivän leipolinen itse, kun se tulee halvemmaksi ostaa kaupasta. Kesällä menee sähköäkin. Kerrostalossa ei ainakaan kannata, tulee isompi sähkölasku vaan.
Vierailija kirjoitti:
Asuvat väärässä maassa. Tulisi asua Espanjassa tai Kreikassa.
Espanjassa ja Kreikassa on nykyisin turhan kuuma keskellä kesää, sillä tuskinpa suomalaiset viihtyvät yli +35 asteen lämpötiloissa etenkin jos haluaa olla ulkoilmassa eikä sisätiloissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omaan käyttöön saa tuoda niin paljon kuin haluaa. Toki jossain vaiheessa voi tulli k
Kyllä tulli aika nopeasti koputtaa sitä nokkaansa kun viinaa on enemmän kun on mahdollista itse käyttää.
Arkkitehtuuri, musiikki ja taide
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- leivän ostaminen kaupasta vaikka itse leipominen helppoa, halpaa, ja vaivatonta. Talvella uunin lämpökin menee kokonaisuudessaan hyötykäyttöön
Leivän leipolinen itse, kun se tulee halvemmaksi ostaa kaupasta. Kesällä menee sähköäkin. Kerrostalossa ei ainakaan kannata, tulee isompi sähkölasku vaan.
Miten niin? Minä ainakin paistan leivän aina jonkun muun ruoan ohessa samoilla lämmöillä. Tyyliin joku laatikkoruoka vuoassa ja leipä pellillä saman aikaan uunissa kiertoilmapuhalluksellla. Katsos kun järjen käyttö on sallittua.
- kissojen päästäminen vapaaksi ulos
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin? Minä ainakin paistan leivän aina jonkun muun ruoan ohessa samoilla lämmöillä. Tyyliin joku laatikkoruoka vuoassa ja leipä pellillä saman aikaan uunissa kiertoilmapuhalluksellla. Katsos kun järjen käyttö on sallittua.
Jos käyttäisit sitä järkeäsi, niin ymmärtäisit että se leivän ostaninen kaupasta on paljon halvempaa kun kotona tehty. Ja erittäin todennäköisesti sinun tekemiäsi leipiä herkullisempaakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos käyttäisit sitä järkeäsi, niin ymmärtäisit että se leivän ostaninen kaupasta on paljon halvempaa kun kotona tehty. Ja erittäin todennäköisesti sinun tekemiäsi
Jauhot maksaa vähän päälle euron 2 kg pussi. Hiivapala maksaa jotain 0,30€. Näistä leipoo monen monta leipää. Samoin leipään voi laittaa vaikka puuron tähteet ym. Niin kerrotkos että miten se nyt tulikaan kalliimmaksi se leivän leipominen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on työttömänä kotona (niin kun sinä ilmeisesti), niin mikäs siinä on leipää vääntäessä. Jos käy töissä ja on vielä perhekkin, niin ei se 0,2€ säästö (jos sitäkään) ole sen arvoinen. Yhden tunnin palkalla voi on jo monen vuoden erotus maksettu ja sen ajan voi käyttää paljon järkevämmin, perheen kanssa tai vaikka urheilemalla.
Vierailija kirjoitti:
Mua ällöttää sukkasillaan olo sisällä. 20 vuotta Usassa ja ei koskaan kukaan.
Ai, minä olen kotona yleensä avojaloin. Mihin niitä sukkia kotona tarvitaan?
Vierailija kirjoitti:
Vessa vedetään väärin.
Kahvi keitetään väärin.
Pyykit pestään väärin.
Pukeudutaan väärin.
Hampaat harjataan väärin.
Haarukkaa käytetään väärin.
Kaupan kassalla toimitaan väärin.
Yskitään väärin.
Kävellään väärin.
Hengitetään väärin.
Tykätään väärin.
"Jauhot maksaa vähän päälle euron 2 kg pussi. Hiivapala maksaa jotain 0,30€. Näistä leipoo monen monta leipää. Samoin leipään voi laittaa vaikka puuron tähteet ym. Niin kerrotkos että miten se nyt tulikaan kalliimmaksi se leivän leipominen?"
Jos vain se hinta on tärkeintä niin mikäs siinä. Itse en ikinä söisi vain jauhoista (eurolla ei saa 2kg terveellisuä jauhoja) ja hiivasta tehtyä leipää. Minulle terveellisyys ja maku ovat tärkeämpiä. Mutta työssäkäyvällä on onneksi rahaa ostaa hyvää ja terveellistä leipää kaupasta.
- hometalojen takentaminen