Euroviisut 2026 OFFICIAL
Olisko jo aika perustaa 2026 Euroviisuille oma ketju?
Kommentit (1172)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tykkäättekö tuosta Liekinheittimen orkestraaliversiosta, mikä julkaistiin kai eilen? Pitänee kuunnella useamman kerran, eka kerrasta jäi vähän outo fiilis. Ihan kunnianhimoista kyllä, mutta... Ehkä johtuu siitä, että en alunperinkään ole ollut oikein ihastunut niihin lauluosuuksiin, joista kertsiä lukuunottamatta puuttuu melodia.
Näyttää olevan mittatilaustyö Lampeniukselle.
En tykkää. Puuttuu kaikki se herkkyys ja melodia mikä alkuperäisessä. Tosin peten laulu kuulostaa paremmalta kuin UMK esityksessä. Mutta mun makuun nuo toistensa päälle soittavat puhallinsoittimet ja rummut ja mitä lie ovat liikaa, kuulostaa meteliltä. Ei ole tyylikäs tai herkkä lopputulos. Vähän laskelmoitu lopputulos, kun ahdettu kaikki mukaan. Puuttuu enää joku oopperalaulaja lurittamassa taustalla.
Toivottavasti Suomi ei voita. Orpo ja Purra maksattaa nekin hulabaloot kumminkin köyhimpien taskusta, jos viisut lankeavat seuraavaksi Suomelle. 😩 Vaikka kappaleen soisinkin menestyvän.
Muutenkin on jotenkin toissijainen asia koko viisuhomma tänä vuonna, kun elämässä ja maailmassa on paljon tärkeämpääkin menossa. Mutta toisen kautta, saahan niistä viisuista edes hetken iloa kaiken synkkyyden keskellä.
Tykkäättekö tuosta Liekinheittimen orkestraaliversiosta, mikä julkaistiin kai eilen?
Eipä tuo järin isosti erotu alkuperäisestä. Ja Lindalla klassisen koulutus, sopii hyvin sinfoniaorkan kanssa viuluineen yhteen.
Pete jää vähän liikaa Lindan varjoon. En tiedä onko se sitten vähän tarkoituskin, mutta itse en pidä.
Toivottavasti tosiaan Suomi ei voita. Ei mitään lisätyötä ja lisämenoja tarvita nyt tänne. Ei varsinkaan homojen bileitä.
Vierailija kirjoitti:
Pete jää vähän liikaa Lindan varjoon. En tiedä onko se sitten vähän tarkoituskin, mutta itse en pidä.
No onhan se viulunsoitto paljon parempaa kuin se laulu.
Tykkään kyllä sinfoniaversiosta. Ei se nyt mikään maatamullistava ole, mutta katsoin useampaan kertaan. kiva, että orkesterin puolellakin tapahtuu muutakin kuin pelkkä säestys, jos saatte kiinni, mitä tarkoitan.
Kyllä Satoshin ALBM-heviversio taitaa olla toistaiseksi paras ja kiinnostavin jo julkaistuista, ja näkyyhän se tykkäyksissäkin, yli 7000.
Mun mielestä Pete ei mitenkään jää varjoon. Hänellä on tosi kaunis ääni, varsinkin korkeassa äänialassa. Ja on kyllä karismaattinen ja komea.
Kyllä tuo monen viikon oddsien etumatka on ennenkuulumaton. Ei ole koskaan ollut kenellekään tällaista johtoa. Jos Suomi ei voita, voi viimeistään viitata kintaalla näille oddseille. Mä olen itse ylpeä Suomen edustajista. Pete on vuosia ollut yksi Suomen aliarvostetuimmista miesartisteista. Vain elämää "lost boys" on ehkä paras veto häneltä, kun soittaa rumpuja samalla.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä Pete ei mitenkään jää varjoon. Hänellä on tosi kaunis ääni, varsinkin korkeassa äänialassa. Ja on kyllä karismaattinen ja komea.
Kyllä tuo monen viikon oddsien etumatka on ennenkuulumaton. Ei ole koskaan ollut kenellekään tällaista johtoa. Jos Suomi ei voita, voi viimeistään viitata kintaalla näille oddseille. Mä olen itse ylpeä Suomen edustajista. Pete on vuosia ollut yksi Suomen aliarvostetuimmista miesartisteista. Vain elämää "lost boys" on ehkä paras veto häneltä, kun soittaa rumpuja samalla.
Tämä. 🔥
Vierailija kirjoitti:
Tykkäättekö tuosta Liekinheittimen orkestraaliversiosta, mikä julkaistiin kai eilen? Pitänee kuunnella useamman kerran, eka kerrasta jäi vähän outo fiilis. Ihan kunnianhimoista kyllä, mutta... Ehkä johtuu siitä, että en alunperinkään ole ollut oikein ihastunut niihin lauluosuuksiin, joista kertsiä lukuunottamatta puuttuu melodia.
Jotain siitä silti puuttuu. Eikä orkestraaliversiota nähdä viisuissa. Tuohan on vain yksi sovitetuista versioista. Voipi nyt ollakin isompi pettymys kun wienissä "vain" se alkuperäinen soittimiltaan yksinkertaisempi. Miten kuvakulmat onnistuu. Miten ääni kulkee jne. Jääkö kaikkien härpäkkeiden ja tulien alle. Jotenjin edelleen tunne että liekinheitin hehkussa on kysy suuresta puhalluksesta, kuplasta yliarvostuksesta joka on tekemällä tehty, suosio on tavallaan tekoälyllä tehty. Katsotaan toukokuussa olinko oikeassa vai väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko ollut joku muu laulaja tuohon liekinheittimen sinfoniaorkesterin esitykseen. Vähn tuntui rahisevan.
Olen ollut alusta asti sitä mieltä että laulaja on taidoiltan liian heikko heiveröinen tähän biisiin. Lisäksi heidän väliltään puuttuu yhteys, se ei välity katsojalle ei läsnäolosta, eleistä eikä tulkinnasta. Pliisu ja tasapaksu.
Vierailija kirjoitti:
Pete ei mielestäni jää pahasti Lindan varjoon, mutta kemiaa ei heidän välillään ole ja se näkyy. Orkesteriversiossa Pete laulaa paljon silmät kiinni.
On ärsyttävää, kun artisti laulaa silmät kiinni. Antti Tuisku uransa loppuaikana teki siten ja siihen loppui fanitukseni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen historiallisen toisen voiton varmistaa jo pelkästään se seikka, etteivät nämä läpeensä negatiiviset ja ylikriittiset Vauva-suomalaiset saa äänestää Liekinheitintä, vaan ne kaikki pojot tulevat ulkomailta ;DDDDDD
-winner-
Vaikea ymmärtää tuon ajatuksen logiikkaa....
Kai tiesit, ettei Suomesta enää saa äänestää Liekinheitintä, vaan suomalaisten valta sen biisin suhteen jäi UMK:hon? Ja se kaikki hype ja oddsit on siis ulkomaista tekoa ja kaikki Suomen pisteet tulevat ulkomaisilta raadeilta ja äänestäjiltä. Sun logiikalla ja ymmärryksellä voi olla tietty haasteellista, mutta yritä. Josko vaikka parin oktaavin verran alempaa ;D
-winner-
Höh, kommentti oli muotoiltu sen verran hullunkurisesti, että pakko oli vähän läpsäistä :)
98% mun kommenteista on muotoiltu hullunkurisesti ja joidenkin huumoriarvo on niin suurta, että joku poistaa ne, pitäishän sun jo tietää ;D
-winner-
Taivas varjele sitä itsehun määrää🤣.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näyttää olevan mittatilaustyö Lampeniukselle.
Iso koneisto valjastettu jauhamaan rahaa?Uusi rakkaus? Ehkä 20 vuoden päästä saadaan lukea muistelmista miten käytettiinkin vain hyväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen historiallisen toisen voiton varmistaa jo pelkästään se seikka, etteivät nämä läpeensä negatiiviset ja ylikriittiset Vauva-suomalaiset saa äänestää Liekinheitintä, vaan ne kaikki pojot tulevat ulkomailta ;DDDDDD
-winner-
Kai tiesit, ettei Suomesta enää saa äänestää Liekinheitintä, vaan suomalaisten valta sen biisin suhteen jäi UMK:hon? Ja se kaikki hype ja oddsit on siis ulkomaista tekoa ja kaikki Suomen pisteet tulevat ulkomaisilta raadeilta ja äänestäjiltä. Sun logiikalla ja ymmärryksellä voi olla tietty haasteellista, mutta yritä. Josko vaikka parin oktaavin verran alempaa ;D
-winner-
Höh, kommentti oli muotoiltu sen verran hullunkurisesti, että pakko oli vähän läpsäistä :)
98% mun kommenteista on muotoiltu hullunkurisesti ja joidenkin huumoriarvo on niin suurta, että joku poistaa ne, pitäishän sun jo tietää ;D
-winner-
Itsekehun😇
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-winner-
-winner-
-winner-
"Itsehun"???
Me Vauvan johtavat kommentaattorit luotamme karismaamme ja megasuosiomme johtuu siitä, että voimme vaikka kirjoittaa kommenttimme silmät kiinni ja vasemmalla kädellä ja vähän nuotin vierestä ja silti olemme aina oikeassa ;D Alapeukutkaan eivät voi vastustaa lumovoimaani, vaan aina kannattavat ;D
-winner-
Se on kyllä kumma juttu, että Suomi on liki joka vuosi voittamassa viisut. On tilastoa sieltä ja täältä, ulkomaiset fanit kehuvat vuolaasti ja kilvan, vedonlyönnissä ehdoton ykkönen, kaikki kehuvat ja on vallan komeaa. Sitten ei kumminkaan voiteta. Miksi? Tämän vuoden kappale on yksinomaan tylsä ja sanat lapselliset. Esiintyjillä ei minkäänlaista keskinäistä kemiaa, ihan kuin itsekseen olisivat siinä viulua soittamassa ja laulamassa. Ei hyvä. Älkää nyt kovasti pettykö sijoituksesta, joka tullee olemaan siinä 10-12 paikkeilla.
Vierailija kirjoitti:
Se on kyllä kumma juttu, että Suomi on liki joka vuosi voittamassa viisut. On tilastoa sieltä ja täältä, ulkomaiset fanit kehuvat vuolaasti ja kilvan, vedonlyönnissä ehdoton ykkönen, kaikki kehuvat ja on vallan komeaa. Sitten ei kumminkaan voiteta. Miksi? Tämän vuoden kappale on yksinomaan tylsä ja sanat lapselliset. Esiintyjillä ei minkäänlaista keskinäistä kemiaa, ihan kuin itsekseen olisivat siinä viulua soittamassa ja laulamassa. Ei hyvä. Älkää nyt kovasti pettykö sijoituksesta, joka tullee olemaan siinä 10-12 paikkeilla.
10-12 olisi tosiaan pettymys mutta ei tarkoita, että kyseessä olisi huono biisi. Välillä en ymmärrä teitä dissaajia laisinkaan. Yritättekö jotenkin suojella itseänne pettymykseltä vai ettekö oikeasti tajua euroviisuista mitään? Erika oli 11/37. Se on Suomen kaikkien aikojen neljänneksi paras tulos. Sijoitus tarkoittaa, että on tehty jotain oikein. Erika oli parhaimmillaan vedonlyönnissä neljäntenä. Ykkösenä emme ole olleet koskaan näin kauaa kuin nyt, ei edes Lordin aikoina. Olet aivan oikeassa siinä, ettei se tarkoita voittoa. Viime vuona KAJ oli ylivoimaisena ykkösenä ja tuli lopulta neljänneksi. Tarkoittiko se, että biisi oli huono, tylsä tai lapsellinen? Ei. Kyse on euroviisuista ja paras, laadukkain, hauskin tai sympaattisin ei aina voita.
Liekinheitin toimii minulle erinomaisesti ja sain siitä ensi kuuntelulla samanlaiset fiilikset kuin aikoinaan Cha cha chasta. Biisi kosketti ja koko paketti tuntui täydelliseltä. Videota en tuolloin katsonut, kuuntelin vain itse biisin, ja se oli sellaisenaan täydellinen elämys. Nyt kun olen kuunnellut kaikki kilpailijat, pidän sitä edelleen parhaimpana, mutta tiedän euroviisut ja tajuan, ettei se oma suosikki aina voita. Odotan kuitenkin viiden parhaan joukkoon sijoittumista ja kyllä, petyn, jos ollaan siinä 6-12 joukossa. En kuole siihen pettymykseen ja olen ylpeä, että Suomi on kerrankin tällaisen hypen keskellä. Emme ole olleet voittajasuosikkeja millään mittarilla aiemmin, ehkä käväisseet pikaisesti ykkösenä, kun kaikkia biisejä ei ole vielä julkaistu (Erika, Blind Channel) ja sekin on ollut todella harvinaista. Lordi tuli vedonlyöntien ykköseksi vasta kisaviikolla.
Turha siis vääristellä hypeä omien pelkojen, katkeruuden tai suomalaisten perisynnin, kateuden takia. Nautitaan kerrankin siitä , että on taas yksi palkki euroviisuissa saavutettu ja nuollaan haavoja sitten, kun ne ovat oikeasti ilmestyneet. Tällainen etukäteinen lyttääminen ei ole nykypäivään sopivaa vaan kuulostaa suurten ikäluokkien asenteelta.
-winner-