Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Euroviisut 2026 OFFICIAL

Vierailija
30.01.2026 |

Olisko jo aika perustaa 2026 Euroviisuille oma ketju?

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Euroviisut - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (3843)

Vierailija
3721/3843 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on se paha hetki, kun tajuaa että moni muukin maa on lähettänyt ihan hyvän biisin kisoihin. Ei kaikki, mutta moni. Sen voittajabiisin pitäisi olla niin ylivoimainen.

Oo-o-oo-o.. säät oot ylivoimainen! Voi vitsi, tuo biisi! Voidaanko lähettää se ensi vuonna viisuihin?! Joo, tiedän, että säännöt ei salli.

Vierailija
3722/3843 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Euroviisut voitetaan hyvällä kappaleella. Onko huono kappale koskaan voittanut? Joskus on ollut erikoisia mutta nekin hyviä. Tuli mieleen erikoisuudesta Israelin Netta. Se että Suomi on noin korkealla vedonlyönneissä tarkoittaa erittäin hyvää sijoitusta. Kreikka ei täytä niitä kriteereitä millä viisut voitetaan. Sekalainen soppa kreikan esitys.Tekohauska ja ärsyttävä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3723/3843 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska pitää ehtiä niiden tuolinromujen luokse. Miksi?

Ne olis voinutjättää pois.

Onko joku alakoulun opettaja saanut taas suunnitella esityksen?

Jos saisin korjata 3 juttua vielä Suomen biisiin, niin:

-Laulun sanat kuntoon. Sävellys ja viulunsoitto ok.

-Lavashow uusiksi. Ehkä parempi sanoitus tukisi tätäkin?

-Petelle röyhkeyttä lisää. Hänellä on niin kuin kaikki ominaisuudet, mitä tähdellä pitää olla, mutta Robbie Williams -tyylinen viihdyttäjän röyhkeys puuttuu. Lindalla on sitä.

Vierailija
3724/3843 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä tuolille nousemista, koska sen nyt luulisi olevan ohjelman suurin riski, ellei tuolia sitten ole pultattu kunnolla alustaan kiinni.

Vierailija
3725/3843 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain luin, että ne ovat tarkoitettu kuvaamaan niitä tuoleja, joissa Lindan sinfoniataustaorkesteri normisti istuu... Mutta joo, tuokin piti lukea eli itse idea ei välity... Mutta tällä nyt mennään sitten kuitenkin ihan päätyyn saakka.

-winner-

Vierailija
3726/3843 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä olen ihmetellyt että miksi on Suomi ollut noin korkealla vedonlyönneissä. Eihän Suomi ole varsinaisesti mikään euroviisumaa kuten Ruotsi. Saako suomi siitä pisteitä että voitti tasan 20v.sitten.

Vierailija
3727/3843 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on se paha hetki, kun tajuaa että moni muukin maa on lähettänyt ihan hyvän biisin kisoihin. Ei kaikki, mutta moni. Sen voittajabiisin pitäisi olla niin ylivoimainen.

Oo-o-oo-o.. säät oot ylivoimainen! Voi vitsi, tuo biisi! Voidaanko lähettää se ensi vuonna viisuihin?! Joo, tiedän, että säännöt ei salli.

Ehkä kukaan ei huomaa, jos laitetaan se Käärijän Vantaalainen-versio.

-winner-

Vierailija
3728/3843 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Euroviisut voitetaan hyvällä kappaleella. Onko huono kappale koskaan voittanut? Joskus on ollut erikoisia mutta nekin hyviä. Tuli mieleen erikoisuudesta Israelin Netta. Se että Suomi on noin korkealla vedonlyönneissä tarkoittaa erittäin hyvää sijoitusta. Kreikka ei täytä niitä kriteereitä millä viisut voitetaan. Sekalainen soppa kreikan esitys.Tekohauska ja ärsyttävä.

Sellaisia voittajakappaleita on ollut moniakin, joita on ihmetelty että mitä hittoa. Makuasioita, ja varsinkin aiempina vuosikymmeninä vielä huomasi että Euroopan eri laidoilla tykätään erilaisesta musiikista, ja sitä kautta sitten tuli niitä naapuriääniä niin paljon. 

Vierailija
3729/3843 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kreikka voitti Presspollin. Suomi toinen ja Moldova kolmas. Aaaw, Moldova!

Ei vttu jos tuo Kreikan hupiukko veisi voiton Suomen nenän edestä. Ja sitten Käärijä hävisi karvaasti.

Käärijä oli sentään autenttista tavaraa esityksineen. Akylas luottaa niin paljon AI-slopiin että voisi vaihtaa nimekseen AI-Akylas.

AI-Kylas. Käärijällä kaiken lisäksi se paras idea oli nimenomaisesti siinä, missä kilpaillaan, eli musiikissa. Sama Lindan ja Peten vuoropuhelussa, jossa viulu on toinen solisteista ja tunteet ilmaistaan sanattomasti musiikilla.

Tämä!

Ei kaikki ymmärrä tai jaksa keskittyä ymmärtämään sanatonta musiikkia. 

Vierailija
3730/3843 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä olen ihmetellyt että miksi on Suomi ollut noin korkealla vedonlyönneissä. Eihän Suomi ole varsinaisesti mikään euroviisumaa kuten Ruotsi. Saako suomi siitä pisteitä että voitti tasan 20v.sitten.

Tää on minun teoria, jonkulainen Suomi lisä.

Vierailija
3731/3843 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsi voi pärjätä ihan hyvin,  ihan näyttävä lava karisma..

Vierailija
3732/3843 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ovat vaan tajunneet miten hyviä biisejä ja viihdyttäviä esityksiä Suomi laittaa vuodesta toiseen.

-winner-

Vierailija
3733/3843 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruotsi voi pärjätä ihan hyvin,  ihan näyttävä lava karisma..

Uskon, että Ruotsi voittaa Suomen. Se esitys ja laulu on kuitenkin uudenaikaiset ja raikkaat.

Vierailija
3734/3843 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä Kreikka nämä kekkerit vie. Vaikka kappale ei ole kummoinen, niin esitys on hauska. Nauroin ääneen kun katsoin Youtubesta  videon harkoista.
Suomen esitystä haukutaan ulkomailla tylsäksi ja kliseiseksi. Oma veikkaus Suomen sijoituksesta on 5.

Kreikka tekee Käärijät, Baby lasagnet tai Tommy Cashit ja jää tokaksi, kolmoseksi tai jotain. Biisi toimii videolla, mutta livelava on eri asia - biisi ei kovin kummonen ole. Yleisö äänestää hupibiisejä, mutta ammattilaiset arvostaa muuta. Näin se vaan menee. 

Vierailija
3735/3843 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä Erika Vikman mahtaa esittää euroviisuissa? On varmaan mukana jossain yhteisessä jutussa. Ei ole kerrottu sen tarkemmin.

Oon käsittänyt et yhteisesitys Lordin kanssa.

Erika istuu lordin kämmenellä, kuin kaunotar  ja hirviö🤣

Vierailija
3736/3843 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen esitys on vaisu ja yllätyksetön. Kreikka vie voiton.

Toivottavasti ei. Minusta Kreikan kappale on tylsä.

Samaa mieltä. Tekoäly on ainut, mikä vangitsee katsojat.

Itse seurasin kyllä vain ja ainoastaan Akylasia, kun hän kulki siinä maailmassa. Ja tykkäsin tarinasta. 

Vierailija
3737/3843 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juoksun epäonnistumista ei kyllä lue missään. IL oli myös paikalla ja pelkkiä kehuja oli tullut. Ei mitään ongelmia.

Ei kyllä hehkutettu niin paljoa kuin olis  voinut olettaa. 

Tulee mielikuva, että suomalaisille syötetään pajunköyttä siitä miten suosittuja ne on. Kun katsoo kuvia ja klippejä ja jotkut toimittajatkin on aika vaisuja niin että ei ne taida niin hot ollakkaan.

Joka ikinen maa hehkuttaa ja liioittelee omiensa suosiota. Briteistä paha sanoa, koska on vaikea löytää niitten mediasta minkäänlaista uutista Euroviisuista.

Arvatkaapa kuka suomalainen on mukana UK:n esityksessä?

Saara Aalto?

Vierailija
3738/3843 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tämä mahdollinen Suomilisä tulee? Ei voi pelkästään tulla Lordista?

Vierailija
3739/3843 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen esitys on vaisu ja yllätyksetön. Kreikka vie voiton.

Toivottavasti ei. Minusta Kreikan kappale on tylsä.

Lapset tykkäävät. Pikkukakkos-kamaa.

Vähättelyä.

Joo, ikävää aina kun biisiä haukutaan siitä, että lapsetkin tykkää.

Käärijää haukuttiin samasta syystä.

Eikö hyvästä biisistä saa tykätä kaikenikäiset.

Vierailija
3740/3843 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on on ihan faktaa, että Suomi on aina veikkauksissa paremmalla sijalla mitä sitten itse viisuissa todellisuudessa ollaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän