Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on ammattisi ja miksi valitsit juuri tämän ammatin?

Vierailija
30.01.2026 |

Mihin olet ammatissasi tyytyväinen ja mihin et? 

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettaja. Saa tehdä kivoja juttuja joka päivä fiksujen nuorten kanssa, puolet työstä voi tehdä kotona kalsarit jalassa musiikkia kuunnellen, liksa on ihan asiallinen ja lomat huippuhyvät.

Nostan sinulle hattua. Itse tulisin hulluksi yläkoulussa.

Vierailija
22/37 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lammaspaimen ja Hedelmäkauppias.

Nyt olen täällä pakkasessa ja työtön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kouluttaudu persuksi, Kela maksaa

Vierailija
24/37 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hi-hii, hauska vihervassari! 😂

Vierailija
25/37 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen obduktioteknikko. Tykkään tehdä töitä ihmisten kanssa, kunhan ne eivät puhu.

Vierailija
26/37 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläkoulun opettaja.

Päädyin työhöni vähän vahingossa. Mutta nautin työstäni. Se on itsenäistä ja rentoa ja joka päivä tulee naurettua kollegojen ja/tai oppilaiden kanssa. Työpäiväni ovat yleensä Max. seitsemän tunnin mittaisia ja töihin lyhyt matka, lisäksi pitkät lomat. Elämässäni on siis paljon aikaa perheelle ja harrastuksille. 

Mutta opettajaksi ei kannata ruveta, jos on liian perfektionisti (hukuttaa itsensä loputtomaan tuntisuunnitteluun ja arviointiin) tai välittää oppilaista liikaa aidosti. Silloin menettää yöunensa oppilaiden kotiolojen, kiusaamisten tms takia. 

Vierailija
27/37 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen obduktioteknikko. Tykkään tehdä töitä ihmisten kanssa, kunhan ne eivät puhu.

Mulle tulee tuosta nimikkeestä lähinnä lehmiä kaappaavat avaruusoliot.

Vierailija
28/37 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

DI

DI on ammatti

DI on tutkinto. Rakennesuunnittelija, mekaniikkasuunnittelija, projektipäällikkö, tuontantoinsinööri... noin on "ammatteja".

Itse olen rakennesuunnittelija. Ja koulutukseltani DI.

Vierailija
29/37 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehitysvammaistenhoitaja. Työmahdollisuuksia monenlaisissa paikoissa. Asiakkaat ihania suurimmaksi osaksi.

Vierailija
30/37 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hi-hii, hauska vihervassari! 😂

Mikä viher?

Vierailija
31/37 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HAHAHAHA

Vierailija
32/37 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tradenomi (AMK). Päädyin tähän koulutukseen kun en päässyt opiskelemaan sitä, mitä olisin halunnut opiskella. Tein kuitenkin väärän valinnan, jota kadun. En ole tehnyt päivääkään koulutusta vastaavaa palkkatyötä. Tradenomiksi opiskelua ei voi suositella kenellekään, eikä tällä mitään töitä saa. Olen siis työtön. 

Vierailija
33/37 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vttu en ikinä halua olla töissä poliisiasemalla tai valtion virastossa. Miesvaltaiset ammatit on pahimpia. Jos ei anna pllua poliisisedälle tai naama ei miellytä arvon setää niin heti työvuorot loppuu kuin seinään. 

Vierailija
34/37 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai Kokkkareksi, Petteri maksaa

Vierailija
35/37 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläinlääkäri. Pidän eläimistä ja lääketiede on mielenkiintoista. Ala on vain oiin raskas, että kykenen siihen vain osa-aikaisesti. Olisihan sitä voinut helpommankin ammatin hankkia, mutta on kyllä antoisa. 

Vierailija
36/37 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitaja ja tradenomi. Nuorena opiskelin sairaanhoitajaksi koska minulla oli halu auttaa. Empatiaväsyin ja hoitoalan huono ilmapiiri vaikutti siihen että opiskelin uuden ammatin. En tiedä onko tradenomikaaan nappivalinta, palkka huonompi kuin sh:lla osin siksi kun toimistotyöt ovat virka-aikaan eli ei tule mitään lisiä. Toimistoissa myös samanlaista tukkanuottasilla oloa naisten kesken. Joku aivot narikkaan työ olisi mukava löytää, mutta en tiedä miltä alalta sen löytäisi. Työ jonka voisi unohtaa kun ovi päivänpäätteksi sulkeutuisi. Joskus olin myyjänä muutaman kuukauden, se työ ei seurannut kotiin, mutta ilkeät asiakkaat vaikutti päätökseen lopettaa myyjän työ. Tämä tosin oli kesätyö muutenkin tradenomiopintojen alussa.

Vierailija
37/37 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitaja ja tradenomi. Nuorena opiskelin sairaanhoitajaksi koska minulla oli halu auttaa. Empatiaväsyin ja hoitoalan huono ilmapiiri vaikutti siihen että opiskelin uuden ammatin. En tiedä onko tradenomikaaan nappivalinta, palkka huonompi kuin sh:lla osin siksi kun toimistotyöt ovat virka-aikaan eli ei tule mitään lisiä. Toimistoissa myös samanlaista tukkanuottasilla oloa naisten kesken. Joku aivot narikkaan työ olisi mukava löytää, mutta en tiedä miltä alalta sen löytäisi. Työ jonka voisi unohtaa kun ovi päivänpäätteksi sulkeutuisi. Joskus olin myyjänä muutaman kuukauden, se työ ei seurannut kotiin, mutta ilkeät asiakkaat vaikutti päätökseen lopettaa myyjän työ. Tämä tosin oli kesätyö muutenkin tradenomiopintojen alussa.

Ja ammatiltani olen sihteeri.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi