Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Runebergin torttu 6,70 kpl. ROSVOUSTA

Vierailija
30.01.2026 |

Kyllä, ihan suomessa. Oli toki vähän erikoisempi paikka, mutta tavallinen, hillolla oleva runebergin torttu, ei mitenkään erikoisen näköinen tai kokoinen. Melko tummaksi paistettu... Mutta hinta. Lähes 7 egee. Hertsi mun jee. Aamulla kun tultiin tänne kaupunkiin, pysähdyttiin Shellillä eli ST1:llä ja oliko se 3.50 joka sekin oli melkoisen paljon, mutta vielä siedettävä...

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saisivat nostaa hinnan 20€ kappaleelta niin ei tarvitsisi jonottaa torttuja köyhien kanssa.

Mun mielestä vois nostaa kahteen hunttiin niin ei tarttis katsella torttumestassa kaltaisiasi wannabe rikkaita.

Vierailija
42/66 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä maksoi 3,50?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on nero: hän on huomannut että sama tuote maksaa ravintolassa/kahvilassa enemmän kuin ruokakaupassa.

Vierailija
44/66 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko tämä "erikoisempi paikka" kahvila vai kauppa...?

Vierailija
45/66 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noissa rutkasti ylihintaa, mutta sehän se nykyinen meininki on, että tuoetteelle kuin tuotteelle tai palvelulle kuin palvelulle laitetaan hinta korkeaksi ja katsotaan, miten kauppa käy. Älkää hyvät ihmiset maksako noita rosvohintoja. Kohta  runebergintorttujakin saa edes -30 % alella tai puoleen hintaan, kun ne päätyisivät muuten hävitettäviksi. 

Vierailija
46/66 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos sinulle, joka kerroit, että Fazerin tortut on valmistettu Latviassa. Enpä siis niitä osta, mieluummin tuen kotimaista tuotantoa.

Vierailija
47/66 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on nero: hän on huomannut että sama tuote maksaa ravintolassa/kahvilassa enemmän kuin ruokakaupassa.

Olet väärässä. En missään väittänyt mitään ruokakaupoista. Ostimme ensimmäiset huoltoasemalta ST1/Shell kahvin kera, maksoi 3,50 ja kahvi 2,50. Sitten, millä aloitin kauhistelun, kahvila, hyvä sellainen, hinta peräti 6,70€ kpl. Missä minä olen puhunut mitään ruokakaupoista. 

Kannattaa selvittää se pää ennen kuin heittelee shittiä.

Vierailija
48/66 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko ap:n painoindeksi? Monta kertaa päivässä pitää ostaa leivoksia kahvilasta? Ei oo normaalia. Minä en ole syönyt runebergin torttua varmaan 20 vuoteen, ja tämän tantan pitäisi mättää niitä suurinpiirtein tauotta kitusiinsa?

Vierailija
49/66 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mihin hintaan itse tekisit? Voin tulla ostamaan.

Tuo pyyntihinta ollut minulle ok. Olen useamman jo syönyt.

Mä voin myydä Jokioisten torttua 4e kpl,montakos tilaat.

Vierailija
50/66 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee itse

Vierailija
51/66 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos sinulle, joka kerroit, että Fazerin tortut on valmistettu Latviassa. Enpä siis niitä osta, mieluummin tuen kotimaista tuotantoa.

Eikös Latviakin ole aika monen ihmisen kotimaa? Miksi heidän maansa on vähemmän arvokas "tuettavaksi"?

Vierailija
52/66 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piti oikein tarkistaa se Tokmanni, kyseessä on Jokioisten Leivän (suomalainen perheyritys) valmistama runebergintorttu. Pakkauksessa on kaksi, ja pakkaus maksaa nyt to-su 2,89 euroa.

Jos tosiaan haluaa torttua, niin tuolta saa halvalla. 

Yhden tortun hinta on siten n. 1,45.  Palveluhinnassa säästää 5,25 euroa. 

Kahviloissa ei noita torttuja leivota itse, saattavat olla ihan samaa kamaa kuin Tokmannilla.

Ja Jokioisten Leipä on oikein hyvä leipomo.

Voitti suvereenisti torttutestin.

Vierailija
53/66 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leivo sitten itse torttusi saatana.

Niin leivonkin, ei tuo nyt niin ihmeellinen ole tehdä.

Vierailija
54/66 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin kaupasta 2 kpl yht. 5,25€ ja hyviä olivat.

Vierailija
55/66 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan enää Suomessa mistään kahviloista mitään osta? Itselläni aina omat eväät ja termari mukana jos pidempi automatka.

Vierailija
56/66 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös Latviakin ole aika monen ihmisen kotimaa? Miksi heidän maansa on vähemmän arvokas "tuettavaksi"?

Latvialainen ja EU Tukee Latviaa,Suomi maksaa kaiken itse ja tukee EU,ta noilla spekseillä ostan Suomessa tehtyä.

Vierailija
57/66 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä maksoi 3,50?

Ei muista.

Vierailija
58/66 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö se riitä, että Orpon johdolla työllistetään taas tuhansia latvialaisia ja Puolalaisia hitsareita ja putkimiehiä, ukrainalaisia apumiehiä ja unkarilaisia sähkömiehiä?

On se hienoa että maailman meriä kyntää kymmeniä hienoja aluksia jotka ovat made in finland. Mutta ei ne ole suomalaisten tekemiä (hups suuri salaisuus, ei olisi saanut kertoa...)

Vierailija
59/66 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä voisi tietysti funtsia laajemmin.

Jos haluaa vain torttua, niin Tokmannilla on varmaan halvimmat.

Jos haluaa elämyksen ja palvelua, tortun hinta on kovempi.

Toki ehkäpä kotonakin pystyy saamaan aikaan miellyttävän elämyksen keittämällä itselleen hyvät kahvit tortun kyytipojaksi ja syömällä torttunsa vaikka parvekkeella auringonpaisteessa. Tai hyvässä seurassa.

Kyse on siitä, mistä on valmis maksamaan.

Ja totta myös kahviloiden on pakko miettiä katteita. Liika on liikaa, loppuu asiakkaat. 

Mikä "elämys" se on jossakin huoltoaseman baarissa juoda jotain vanhaa suodatinkahvia ja kuivunutta pullaa aivan älyttömään ylihintaan? Kyllä suomalaiset on tyhmiä.

Vierailija
60/66 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla ST1/Helmisimpukka - kahviloissa on nyt tarjouksessa kanta-asiakaskortilla runebergintorttu 3,60, ilmeisesti AP tarkoitti tätä. tarjous voimassa maanantaihin asti.

Sinänsä aika typerä keskustelunaihe. Samantyyppistä pillastumistahan näimme kun juhlamokka-paketin oli joku löytänyt yli kympin maksavana. Nyt taitaa kaikissa pikkukaupoissa olla jo yli kympin paketti... Kustannukset nousee. Ei niitä kukaan muu maksa kuin asiakas, tavalla tai toisella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän