Runebergin torttu 6,70 kpl. ROSVOUSTA
Kyllä, ihan suomessa. Oli toki vähän erikoisempi paikka, mutta tavallinen, hillolla oleva runebergin torttu, ei mitenkään erikoisen näköinen tai kokoinen. Melko tummaksi paistettu... Mutta hinta. Lähes 7 egee. Hertsi mun jee. Aamulla kun tultiin tänne kaupunkiin, pysähdyttiin Shellillä eli ST1:llä ja oliko se 3.50 joka sekin oli melkoisen paljon, mutta vielä siedettävä...
Kommentit (66)
Hintahan ei vielä kerro mitään rosvouksesta. Katelaskenta siitä hauska laji, että kolmen euron tuote ja kuuden euron tuote voi olla samalla kateprosentilla laskettu kahdessa eri firmassa.
Vierailija kirjoitti:
Hintahan ei vielä kerro mitään rosvouksesta. Katelaskenta siitä hauska laji, että kolmen euron tuote ja kuuden euron tuote voi olla samalla kateprosentilla laskettu kahdessa eri firmassa.
Näin se on, mutta jos ketjun juttua katsoo, niin tämä viestisi on aivan utopiaa lähes kaikille..
Testivoittaja Rostenin tortut Alepassa 3,49 2 kpl. Fazerin 5,99e 2 kpl. Fazer on ylihinnoitellut tuotteensa.
Vierailija kirjoitti:
No mihin hintaan itse tekisit? Voin tulla ostamaan.
Tuo pyyntihinta ollut minulle ok. Olen useamman jo syönyt.
Jokioisten 2kpl pakkaus reilu3,60 Tokmannilla,se paras.
Uuuhg, silloin hyväään, uuh markka aikaan, kröhöm, uu oli, 👴🏼👍🏻
Vierailija kirjoitti:
Testivoittaja Rostenin tortut Alepassa 3,49 2 kpl. Fazerin 5,99e 2 kpl. Fazer on ylihinnoitellut tuotteensa.
Viime testin paras oli jokioisten.
Vierailija kirjoitti:
Uuuhg, silloin hyväään, uuh markka aikaan, kröhöm, uu oli, 👴🏼👍🏻
Jäikö torttu kurkkuun ahdistamaan.
Et sitten löytänyt yhtään kalliimpaa, että voisit enempi kitistä.
Testit on siitä jänniä, että se joka sponsoroi parhaiten, yleensä menestyy.
Siihen hintaan pitää lisätä myös Sanoma-konsernin lasten harrastuskulut. Suomen meiningillä kohtuuhinta olis 17 944€/torttu.
Mulle toi on liikaa.
No en yhtään ihmettele. Eikös tuo Runeberg ole se Jari Aarnion poliisikaveri, se iso korsto. Onko se laittanut leipomon pystyyn. Ei helvata, ei kai Aarnio hääräile taustapiruna.
Tuli vaan mieleen. että siellä leipomossa olisi hyvä hääräillä niitten jauhojen kans. No, hyvä että yrittää, voihan se olla ihan rehtiä toimintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mihin hintaan itse tekisit? Voin tulla ostamaan.
Tuo pyyntihinta ollut minulle ok. Olen useamman jo syönyt.
Jokioisten 2kpl pakkaus reilu3,60 Tokmannilla,se paras.
Tokmanni taas otti väärän hinnan,tosiaan to-su 2,89 minulta velotti 3,79 täytyypä käydä korjaamassa muitakin hintoja taas väärin.
Vierailija kirjoitti:
Kokojakin on monenlaisia, kilohinta pitäisi tietää että voisi verrata ja onko leivottu voilla vai kissinrasvalla.
Syitä on monia
Tätä voisi tietysti funtsia laajemmin.
Jos haluaa vain torttua, niin Tokmannilla on varmaan halvimmat.
Jos haluaa elämyksen ja palvelua, tortun hinta on kovempi.
Toki ehkäpä kotonakin pystyy saamaan aikaan miellyttävän elämyksen keittämällä itselleen hyvät kahvit tortun kyytipojaksi ja syömällä torttunsa vaikka parvekkeella auringonpaisteessa. Tai hyvässä seurassa.
Kyse on siitä, mistä on valmis maksamaan.
Ja totta myös kahviloiden on pakko miettiä katteita. Liika on liikaa, loppuu asiakkaat.
Jokioisten tortut on muuten voilla leivottu. Torttu painaa 110 g. Tehty Suomessa.
Fazerin tortut painaa 104 g, ja ne on tehty Latviassa.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisten pitäis nauttia vaan ryöstöhinnoista koska mielellään maksavat joka paikassa,sitten mutistaan hiljaa itsekseen ja kirjoitellaan netissä kuinka kallista!! Mitään ei kuitenkaan olla valmiita tekemään että tilanne muuttuisi,esim äänestäisi niitä tahoja jotka kannattaa mm alv alentamista ja palkkojen nostoa.
Poliitikot päättävät hyvin harvan henkilön palkoista ja moniko puolue tällä hetkellä pyrkii alentamaan alvia?
Viime vuonna kahvilasta ostin n 5,50, niin onhan tuo paljon enemmän. Saa nähdä paljonko maksaa tänä vuonna siellä mistä viimeksi ostin. Edellisvuonna taisivat vielä olla alle 4 euroa, että kyllä nousua on tapahtunut rutkasti.
Kantsii leipoa itse, täälläkin osan kommenteista huokuu tyytyväisyys ryöstöhintoihin joita perustelevat kaikenmaailman tekosyillä, no ei kannata sitten kahviloden pitäjienkään ihmetellä asiakasmäärien romahduksia
Vierailija kirjoitti:
Runebergin tortut yliarvostettuja. Ei viimeksi maistunut rommi ollenkaan. En enää osta näitä.
Mun mielestä ne on aina olleet pahoja. En tykkää.
Piti oikein tarkistaa se Tokmanni, kyseessä on Jokioisten Leivän (suomalainen perheyritys) valmistama runebergintorttu. Pakkauksessa on kaksi, ja pakkaus maksaa nyt to-su 2,89 euroa.
Jos tosiaan haluaa torttua, niin tuolta saa halvalla.
Yhden tortun hinta on siten n. 1,45. Palveluhinnassa säästää 5,25 euroa.
Kahviloissa ei noita torttuja leivota itse, saattavat olla ihan samaa kamaa kuin Tokmannilla.
Ja Jokioisten Leipä on oikein hyvä leipomo.