Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asutte Suomessa ja olette järkyttyneitä 20 asteen pakkasesta tammikuussa?

Vierailija
30.01.2026 |

Maailma on täynnä maita, joissa ei ole koskaan 20 astetta pakkasta. Eikö tämä ole väärä maa asua, jos tulee yllätyksenä, että talvella on kylmä?

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kauheaa. Odottaa joka päivä, että lämpenisi. Ei täällä Helsingissä ole läheskään vuosittain tällaisia pakkasia. Muistan jostain 8-10 vuoden takaa tällaisen.

Vierailija
22/51 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan erityisemmin tykännyt talvesta, mutta on siinä oma juttunsa "kärsiä" se 2-3kk pakkasista ja lumesta ja sitten kevään koittaessa... voi juku sitä fiilistä! Kun tulee lämmin ja valo ja tiedät, että kohta on kesä ja pääsee nauttimaan!! Ilman talvea ei kokisi tätä fiilistä :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kauheaa. Odottaa joka päivä, että lämpenisi. Ei täällä Helsingissä ole läheskään vuosittain tällaisia pakkasia. Muistan jostain 8-10 vuoden takaa tällaisen.

Ja tuohon kun lisätään vielä se, että törmäät päivittäin uutisiin, joissa luodaan kauhukuvia siitä, kuinka nämä pakkaset jatkuvat tästä päivästä ikuisuuteen asti. 

Vierailija
24/51 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä myös sitä mieltä että tämä valitus tulee aina kaupungeista, siellä ollaan täysin vieraannuttu luonnosta sekä fyysisestä työstä, ei pärjätä enää missään. Katsellut myös että on tärkeämpää miltä näyttää vs. että pukeutuminen olisi fiksua.

Asuessani H:gissä naapuri usein lainasi työkaluja koska ei omistanut omia, harmi vaan että että melkein aina piti hoitaa asiat lopulta hänen puolesta koska reppana ei tiennyt miten niitä käytetään.

Joukossa tyhmyys tiivistyy, ei ole uusia asia.

No et ole yhtään väärässä! 

Teen lumitöitä töikseni talvisin ja aina löytyy näitä, jotka on tulossa lainaamaan minulta, siis lumitöitä tekevältä ihmiseltä, lapiota/lumikolaa lainaksi..... milläs sitä itse sitten lumihommat hoitanee, jos lainailisin jokaiselle tavaroitani.... että ei hyvää päivää näiden ihmisten kanssa.

Vierailija
25/51 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Asun Suomessa. Vihaan talvea. Vihaan pakkasta. Haluaisin asua lämpimässä, mutta se ei ole tällä hetkellä mahdollista. Ja ei, ei tullut yllätyksenä. Ja kyllä, minulla on oikeus vihata talvea, vaikka asun Suomessa ja olen suomalainen.

Vierailija
26/51 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole järkyttynyt. 70- ja 80-luvun vaihteessa kun olin pikkunappula, oli lunta etelä-Suomea myöten ja pakkaset ihan tuttuja. Olen miettinyt tätä uuden ajan uutisointia, että johtuneeko siitä että toimittajina on sitä nuorempaa polvea jotka eivät ole niitä kunnollisia talvia eläneet. Vai onko syy sittenkin siinä, että meillä on niin paljon lämpimistä maista tulleita, että pakkasjaksoilla vain mehustetaan sitä liioittelemalla.

N50

Mulla tuli kännykkään pakkasvaroitus, kun oli -13.  Nauroin ääneen.

Vierailija
27/51 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihanaa kun on oikea talvi, eikä mikään loska ,räntä, nuoska ilmat. Kunnon talvi on kiva  ja se sisältää myös nämä kivat pakkaset. Mutta onhan nykyään ihmiset jotenkin vieraantuneet siitä mikä on talvi.

Vierailija
28/51 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että normaali talvi on palannut, eikä ole pelkkää loska-paskaa ja pimeää. Ihanteellisin talvihan olisi parikymmentä senttiä lunta, -5 astetta pakkasta ja aurinkoinen ilma. Tuolla pakkasella se lumi ei vielä sula.

Vierailija
29/51 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole järkyttynyt. 70- ja 80-luvun vaihteessa kun olin pikkunappula, oli lunta etelä-Suomea myöten ja pakkaset ihan tuttuja. Olen miettinyt tätä uuden ajan uutisointia, että johtuneeko siitä että toimittajina on sitä nuorempaa polvea jotka eivät ole niitä kunnollisia talvia eläneet. Vai onko syy sittenkin siinä, että meillä on niin paljon lämpimistä maista tulleita, että pakkasjaksoilla vain mehustetaan sitä liioittelemalla.

N50

Jokavuotiset ilmiöt ovat muuttuneet suuriksi uutisiksi. Pakkanen ja influenssakausi ovat taas yllättäneet toimittajat. 

Ilmastonmuutos on saanut typerämmän väen kuvittelemaan että talvet on joka vuosi lauhoja.

Vierailija
30/51 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mediatkin vielä lietsovat tätä. Levittävät pelkoa ja ahdistusta. Mitäs muutakaan kun vauhtiin on päästy ja lampaita löytyy. "Kauheat pakkaset tulossa".... "Lumimyrsky"... "Kehotetaan ihmisiä jäämään kotiin"... Jne.

Eipä poikkea korona-ajoista mitenkään. Ihan normaalisti silloikin elelin, samaan aikaan kun muut panikoivat ja media pelotteli minkä kerkesi. Eikä tarttunut minuun edes koko hiton korona vaikka niin kivenkovaan väitettiin joka tuutista... kerran oon normiflunssassa ollut reilu 5-vuoden aikana ja sekin omaa typeryyttäni kun palellutin itseni Metallican keikalla (silloin oli tosi kylmä vaikka oli kesä).

Vierailija
31/51 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilu tulee,  jos huitelee tuolla T-paidassa ja varvastossuissa. Varhaiskasvatuksen tulee opettaa lapsia pukeutumaan, vaikka nytkin aurinko paistaa paita ylle  kun ulos mennään. 

Vierailija
32/51 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakkanen on hyvä asia. Tappaa luonnosta kaikki eksoottiset öttiäiset, jotka ei kuulu näille leveysasteille.

Olet oikeassa! Pakkanen rajoittaa myös tuholaisten siirtymistä etelästä tänne pussin perälle, mikä on ainoastaan hyvä juttu. 

Vierailija
33/51 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun. En ole.

Vierailija
34/51 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkaset ovat vain sään vaihtelua, eivät kerro mitään ilmastonmuutoksen todellisuudesta.

Helteet kertovat että ilmastonmuutos on kiistämätöntä totta.

Näin se menee.

Vierailija
35/51 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verottaja kairaa perseeseen joka tapauksessa, mutta kai siitäkin pitäisi vammaisen AP:n mielestä tykätä?

Vierailija
36/51 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti tulla kasvihuoneilmiö ja ilmastonmuutos.

Lumettomat talvet.

Vihreät pettää aina!!!

Vierailija
37/51 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vilu tulee,  jos huitelee tuolla T-paidassa ja varvastossuissa. Varhaiskasvatuksen tulee opettaa lapsia pukeutumaan, vaikka nytkin aurinko paistaa paita ylle  kun ulos mennään. 

Ai tuokin on idioottivanhemmilta ulkoistettu? 

Vierailija
38/51 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N50

Jokavuotiset ilmiöt ovat muuttuneet suuriksi uutisiksi. Pakkanen ja influenssakausi ovat taas yllättäneet toimittajat. 

On kuitenkin hyvä että täällä Suomessa muutkin yllättyy kuin vaan orpo.

Vierailija
39/51 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mikään pakkasen ylin ystävä mutta tänään kun kävin aikaisin aamulla kävelemässä, kylmään tottui aika nopeasti kun oli lämpimästi pukeutunut. Oikeastaan tosi raikasta oli mennä. Kivempaa tämä on kuin ne jäätävän liukkaat kadut tai loska.

Vierailija
40/51 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoremmat eivät ole vielä tottuneen normaaleihin suomen talviin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi