Te jotka kävelette töihin - miten pukeudutte näillä pakkasilla?
Hirvittää.. Minun työmatka kestää kävellen 35min. En omista toppahousuja. Työt alkaa ensi viikolla. Pakko tehdä vaatehankintoja. Miten te muut pukeudutte?
Kommentit (37)
No osta ne toppahousut, vaikka kirppikseltä. Riittävän suuret, että pystyt kiskomaan ne vaikka toisten housujen päälle, niin ei tarvitse töissä kuin riisua päällimmäinen kerros.
No osta ne toppahousut? Ite oon mennyt niin, että normivaatteet alle. Toppahousut + toppatakki ja talvisaappaat jalkaan ja kunnon kintaat + pipo.
Noi toppahousut on tosi kätevät moneen muuhunkin juttuun.
Kävellessä ei niin jalat palele, niin ei oo villasukille tarvetta.
Toppatakki
Huppari
Farkut
Pipo
Hanskat
Lenkkarit
Pipo
Kaulahuivi
Lämpimät käsineet
Pitkä toppatakki
Farkkujen päällä toppahousut
Talvikengät
-Ohut aluspaita
-Ohuehko toppatakki
-Farkkulegginssit
-Huopasaappaat.
Kävelen töihin 20 min mutta niin reippaasti, että alle 10 asteen pakkasella käytän hikipaitaa ja tuulitakkia.
Kun ulkona liikkuu lämpötilaan lisätään se + 10 astetta. Vedän ns työvaatteiden päälle ihan vain softshell-haalarin, nasta lenkkarit, pipon ja toppatumput käteen..
Vihreä Takki. Mustat housut. Ruskeat Kengät. Musta pipo.
Itsellä on lyhyt makka, mutta nyt on - 28, joten farkkujen päälle toppahousut ja puseron päällä on neuletakki ja tietty toppatakki. Villasukat on ja villahuivi kasvoille.
En ole herkästi paleleva ihminen, joten sekä työmatkoille että koiralenkeille puen vaan pitkän toppatakin sisävaatteiden päälle. Töihin mennessä pitkähihainen, jotta pärjään toimistolla, mutta kotoa lenkille lähtiessä t-paita ja collegehousut. Töissä useimmiten pitkähihainen mekko ja paksut sukkikset, jotka vaihtaisin villaisiin, jos palelisin herkästi.
Pelkkiin kalsareihin, kävelen makuuhuoneesta keittiön kautta työhuoneeseen
Tavallisten sisävaatteiden lisäksi: pitkä untuvatakki, erityisen kovilla pakkasilla kevyttoppahousut, kaulaliina, pipo (kovilla pakkasilla korvaläpät + huppu päässä), rukkaset, kenkinä maiharit tai saappaat. Hyvin tarkenee, tänä aamuna tuli hiukan kuumakin. Matka 2,5 km suuntaansa.
Ulkovaatteet yleensä toimii. Jos on hankaluuksia näinkin yksinkertaisen asian kanssa, niin mene sinne Prismaan tai Cittariin ja sano myyjälle että sinä et osaa mitään, apua!
Thermo-sukkahousut ja siihen päälle vaan tavalliset housut. Villasukat ja nastalenkkarit. Joku pitkähihanen paita ja takapuolen peittävä paksu, hupullinen toppatakki. Tuubihuivi, sitten vielä isompi kaulahuivi. Pipo, lämpimät kintaat. Näillä olen pärjännyt hyvin puolen tunnin kävelymatkan aina 25 asteeseen asti. Thermosukkahousut on oikeasti todella hyvät, hanki nyt ensin ne jos ei toppahousuihin oo varaa. Mäkin ostin vasta tänävuonna ekat toppahousuni, 80e meni..
Ulkona työskentelevänä, syövänä ja ilman sisävessaa nauran tuollaiselle avuttomuudelle.
Kerrospukeutumista kehiin.
Oon pärjännyt ihan farkuillakin, kun takkina on pitkä (siis reilusti alle polven ulottuva) paksu untuvatakki. Mutta lyhyemmän takin kanssa toppahousut on varmasti ihan paikallaan. Pipo ja lämpimät lapaset, kaulahuivi.
Laittamalla jalkoja toisen eteen