Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva-palstalla käyttäytyminen

Vierailija
30.01.2026 |

Joku oli oikeassa siinä, että ennen tämä oli asiallisempi palsta. Juu, kyllä luen tätä, ehkä toiveena löytää joskus jotain ihan asiallista keskustelua, ilman haukkumisia.

Ja sitten vielä: Joku/jotkut kommentoijat jankuttavat AINA persuista/vassareista/demareista. Miksi? 

Vedetään se politiikka niin mustavalkoiseksi kuin olla ja voi. 

Joku täälläkin yleistää persut puliukoiksi, työttömiksi, lapsiinsekaantujiksi ja trumpin per..een nuolijaksi jne jne,

vassarit taas puunhalaajiksi, ihme taivaanrannanmaalareiksi, pössyttelijöiksi jne jne

Jos kirjoittaa asiallisesti esim hieman eriävän mielipiteen, se haukutaan.

Tuntuu, ettei täällä osata arvostaa suuttumatta muitakin mielipiteitä kuin omaansa.

Voisiko vain kertoa ystävällisesti oman kantansa asioista? 

Olisi todella mukava lukea palstaa, jos ihmiset eivät provosoituisi agressiiviseksi.

Tyyliin:

"Tämä on ehdottomasti oranssi, sellainen appelsiinin oranssi"

"Minä näen siinä kyllä persikan sävyä"

"Minä taas näen vaaleanruskean,mutta olenkin värisokea"

" Minusta tuo vivahtaa vaaleanpunaiseen :D "

Itse omaan välillä tosi mustavalkoisen ajattelumaailman tietyistä asioista, mutta käyn mielelläni keskustelua muidenkin kanssa, jotta saisin kuvakulmaani laajennettua .

Välillä taas toiset asiat saavat oman väripalettini niin kirjaviksi, että kaipaan myös hieman mustavalkoisempaa mielipidettä. Osaako joku vastata tähänkin ilman

- Vihaista haukkumista, lynkkaamista

- politiikan sekoittamista

?

Nim: Nainen vm.1970

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mikään konkari tällä palstalla, mutta sanoisin että seura tekee kaltaisekseen. Kun täällä pääsääntöisesti hölmöillään, niin itsekin kirjoittelen kieli poskella sitä sun tätä. Kunnolliset keskustelut käyn muilla alustoilla. En tosin mitään vihamielisiä juttuja tänne kirjoita. Loppujen lopuksi, tämä on vain internetti. Ei niin vakava asia. 

Vierailija
22/31 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, kyllä kestän nuo typerät asiattomat kommentit ja perseilyt.

Tulee sellainen jonkinnäköinen myötähäpeä siitä, että joidenkin on vain oksennettava pahaa oloaan huutelemalla.

Ehkä kyseessä on empatiakyvyttömistä häiriköijistä tms.

Täällä on ONNEKSI hyviäkin keskusteluja. Koitin tälläkin aloituksella aloittaa mukavan keskustelun

ko.asiasta. Kiitos hyvistä vastauksista. Vaikka haluankin jutella asiallisesti ja huutelematta asioista, se ei tarkoita että haluan puhua vain ihanista asioista. Keskustelen mielelläni kaikista asioista. Ja luen mielelläni, jos johonkin keskusteluun ei itelläni ole mielipidettä tai mitään sanottavaa.

Juu ja olen hetken aikaa vielä kotonani, ennekuin palaan työelämääni. Joten aikaa piisaa näin aamupäivisin tai silloin tällöin tovi.

Nainen vm.1970

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole palstan vika jos et viihdy. Etsi itsellesi parempi paikka. 

Tämä. Itseä ärsyttää trolleja ja persujankkaajiakin enemmän aloittajan kaltaiset mammat jotka tulevat märisemään siitä kuinka palsta oli ennen parempi. Jotkut näistä muumeista edelleen kuvittelevat että Aihe Vapaa on muka joku vauvafoorumi ja äitylien ikioma turvasatama ja täällä ei saisi keskustella kuin mukavista asioista, komppailla ja peukutella ja miesten pitäisi pysyä poissa. Ei se niin mene.

Tämä on Aihe Vapaa, ja täällä keskustellaan sen mukaisesti. Jos ei miellytä, pysy poissa.

24/31 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Politiikkajutuille vois tehdä oman osion, tai vähintään merkata aina jotenkin otsikkoon, ettei vahingossa avaa sellaisia 

Vierailija
25/31 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu ja olen hetken aikaa vielä kotonani, ennekuin palaan työelämääni. Joten aikaa piisaa näin aamupäivisin tai silloin tällöin tovi.

Nainen vm.1970

Ketään ei oikeasti kiinnosta oletko kotona vai töissä vai pensaassa. Huvittaa nämä ihmiset joilla on joku main character-syndrooma ja kuvittelevat että muut täällä kaipaavat tai miettivät että mitähän Nainen vm. 1970:lle kuuluu ja mitäköhän se nyt tekee.

Vierailija
26/31 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutelijat ovat ilmeisesti oikeassa elämässäkin ihmisiä, jotka puhuvat mitä sattuu ja kertovat vaan olevansa avoimia ja räväköitä.

Eipä tulisi työpaikallakaan mieli huudella mitä sattuu, vaikka esim asiakas olis ääliö. Omassa työssäni asiakaspalvelijana, näitä joskus näkee (ja kuulee) 

Vierailija
27/31 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poliittissävyinen kirjoittelu enimmäkseen trollaamista ja provoilua... 👎

Kärjistäminen on myös tehokeino jolla voidaan ravistella unesta.

Todella köyhä lukutaito jos ei ymmärretä/hyväksytä kuin jotain tasapaksua molotusta missä kaikki vuorollaan koettavat kiivetä kukkulan kuninkaaksi.

Monet kommenttilootat tulvivat tätä minä tiedän parhaiten, miten muut eivät ajattele kuten minä- tyyppiä. Luin juuri pöyristelyä ja naureskelua ns trumpisteista ja enpä sanoisi että tuota tuohtunutta aivopestyä vain hieman älyllisempää paheksuntaa ikävöisin tänne. 

Kaikesta paistaa läpi oman tiedonvertailun puute: nielty jostain asiasta propaganda ihan siltään ja sitten aletaankin kuin ohjeiden mukaan osoitella vihollisia jotka eivät hoe hänen kanssaan täsmälleen samoja valmiiksimärehdittyjä leimoja,  määrittelyjä tai tulkintoja jostain. Että miten voi olla!

Vierailija
28/31 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

hohhhoijaa....

En todellakaan kuvittele olevani mikään main character  :D 

älä nyt hermostu. calm down.

nimimerkki lähinnä huvin vuoksi.

Nainen vm.1970

Voiko joku vinkata sen paikan missä keskustellaan järkevästi?

Vierailija
29/31 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiallisuus voi ja usein on (muualla) sitä että oma ahdasmielinen tunnevetoinen poteroituneisuus naamioidaan objektiiviseksi totuudeksi ja tätä samaa paatosta toistetaan peränjälkeen vain hivenen varioiden. Kaikesta paistaa MINÄ TIEDÄN.

Täältä puuttuu enimmäkseen tuo. 

Tyhmänvarmuutta löytyy mutta sehän ei perustele mitään, vain toitottaa, propagoi, jankuttaa mutta alleviivaa tällä vain älyllistä voimattomuuttaan.

Vierailija
30/31 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hs /yle kommentti lootat, reddit, fb. Mutta keskustellaanko useinkaan? Missä meitä edes opetettaisiin tähän? Hyvä näkökulma kantaa ja ruokkii täydennystä.

Vierailija
31/31 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen vm.1970

Ketään ei oikeasti kiinnosta oletko kotona vai töissä vai pensaassa. Huvittaa nämä ihmiset joilla on joku main character-syndrooma ja kuvittelevat että muut täällä kaipaavat tai miettivät että mitähän Nainen vm. 1970:lle kuuluu ja mitäköhän se nyt tekee.

Varmaan täällä hengaavat kokevat palstan idean eri tavoin. Ja samanhenkiset/älyiset hakeutuvat samoihin ketjuihin. Mikäs siinä, täällä on tilaa tuolle.

Välillä voi kysellä ikää mutta esim minulle muu on aika toisarvoista. 

Se mikä kiinnostaa onko (omaperäistä) sanottavaa. Voin myös oppia täällä jostain aiheesta.

Palstan valtti on siis monipuolisuus jota ei vaan osata ihan hyödyntää. Onko ihmiset niin kiinni titteleissään ettei voi päästää niistä irti?

Elämme kuitenkin maailmanaikaa jossa viisasta helppoja vastauksia osoittelematonta ajatussisältöä ei näy missään liikaa. Miksemme voisi täällä jakaa enemmän sellaista mikä voi kaikkien rikastuttaa ymmärrystä. 

Mitä tuossa voi menettää?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi