Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eskarilainen kertoi, että koulussa on pakko syödä ruoka : /

Vierailija
26.09.2008 |

Tuli itkien kotiin ja kertoi, että söi kaiken ruuan, kun on kuulemma pakko ja sitten oksensi, kun oli niin pahaa. Sanoi, ettei enää halua mennä kouluun, kun vaatteisiinkin roiskui.

Mikäs käytäntö kouluissanne on?

Sanoin, ettei mikään pakko ole kaikkea syödä, mutta maistettava on. Mutta väittää, että onpas syötävä.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
26.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun oman koulunkäynnin aikana ensin pakotettiin ja sitten oli lehdissä juttua, että ehdottomasti laitonta ja sen jälkeen meidänkin koulu virallisesti julkisesti muutti kantaansa (kerrottiin keskusradiossa aamunavauksessa kaikille).

Selvitä asian laillisuus ja sitten laita faktaa opelle tiedoksi.

Vierailija
2/8 |
26.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli ruoka ei ole mieluista, lapsi voi ottaa pienen annoksen. Itse laitan pienemmän annoksen lapsille, joiden tiedän syövän huonommin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
26.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ällöttävimmätkin ruuat piti niellä, joskus onnistuin piilottamaan tähteet servetteihin..

Vierailija
4/8 |
26.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Rikoslain 25.luku 8 § (21.4.1995/578)

Pakottaminen

Joka oikeudettomasti väkivallalla tai uhkauksella pakottaa toisen tekemään, sietämään tai tekemättä jättämään jotakin, on tuomittava, jollei teosta muualla laissa säädetä ankarampaa rangaistusta, pakottamisesta sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi."

Joten jos ope on minkään näköistä alan koulutusta saanut, niin sen pitäisi tämä pykälä kyllä tietää. Ota yhteyttä ensin opeen ystävällisesti, koska saattaa olla, että lapsi on väärinymmärtänyt, mitä ope on ajanut takaa. Esim. miten ylipäätään on saanut lapset pakotettua (millä siis uhannut heitä).

Mun koulutapahtumat ovat kyllä aiemmilta vuosilta kuin 1995, joten saattoi olla jokin muukin pykälä.

Terv. 2

Vierailija
5/8 |
26.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seisovastapöydästä, mistä itse otetaan, syödään kaikki, mitä lautaselle on otettu. Jos taas annos valmis ja toisen annostelema, on ihan ok jättää.

Ei kai tämä kohteliaisuussääntö ole mihinkään muuttunut? Miksi lapsia pitää kohdella eri säännöin? Suututti lapsena 80-luvulla ihan sairaasti, kun kerhotäti lappasi rokkaa lautaselle, ja "kaikki oli syötävä". Ja vielä ihmetellään, että mistä syömishäiriöt juontavat juurensa...

Tietty se pitää opettaa, että jos itse ottaa, niin ottaa vain sen minkä syö eikä sikaile ruuan kanssa.

Vierailija
6/8 |
26.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekaluokkalaiset saavat jättää. Isommat mielellään ei. Kyseessä noutopöytä

Vierailija
7/8 |
26.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Rikoslain 25.luku 8 § (21.4.1995/578)

Pakottaminen

Joka oikeudettomasti väkivallalla tai uhkauksella pakottaa toisen tekemään, sietämään tai tekemättä jättämään jotakin, on tuomittava, jollei teosta muualla laissa säädetä ankarampaa rangaistusta, pakottamisesta sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi."

i]

Mä uhkailen mun lapsia vaikka millä että saan ne tekemään päivittäin läksynsä. Joudunko nyt vankilaan?

Vierailija
8/8 |
26.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiristys, uhkailu ja lahjonta on hyväksikoetut kasvatuskeinot. Jos noi kaksi ekaa vaikuttaa huonoilta vaihtoehdoilta, niin on sitten käytettävissä vielä tuo lahjonta. :) Muistan itse, että sain jotain kallista lahjaksi esim. korun, jos kevään tokarin keskiarvo oli yli 9.