Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Papa-kokeen vastaus kestänyt jo kaksi viikkoa

Vierailija
29.01.2026 |

Kävin yksityisellä torstaina illalla 15.1. eli kaksi viikkoa sitten.

Pyysin, että tutkitaan sekä hpv että papa molemmat ja että lääkäri soittaa, kun vastaukset ovat valmiit. Eli etten näe niitä itse. 

Näen kuitenkin Mehiläisen sovelluksesta jotain ja viime viikolla siellä luki, että 3/5 valmis. Sitten yhtäkkiä se muuttui 4/6 on valmis. Sinne oli tullut uudelleen rivi nestepapasta eli se lukee siellä nyt kaksi kertaa.

Olen aivan paniikissa, koska mulla oli 45v joukkoseulassa 1,5v sitten korkean riskin hpv positiivinen ja papa puhdas. Tämä on siis seuranta. 

Lääkärin mukaan paljain silmin ja ultralla kaikki hyvin.

Olen kuitenkin aivan paniikissa, kun tämä kestää ja kestää. Aiemmin Mehiläisestä olen saanut vastauksen noin viikossa. Lääkäri sanoi, että kestää 1-2 viikkoa, mutta kyllä tämä tuntuu loputtomalta. 

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vielä mennyt pitkään, odota rauhallisin mielin.

Vierailija
2/27 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita sinne, kunnallisellakaan ei kestä kahta viinkoa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kesti itselläkin. Tulos oli kohdunkaulan syövän esiaste.

Vierailija
4/27 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla on kyllä joukkoseulat kestänyt jo kaksi viimeistä kertaa kahdeksan viikkoa.

Vierailija
5/27 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä panikoi, odottele rauhassa. Minulla on ollut 2 kertaa korkean riskin dna. Määrättiin kolposkopiaan ja siellä tuli puhdas tulos.

Vierailija
6/27 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kestää kuukaudenkin tulla vastaus. Jos olet toivonut lääkärin soittoa niin ne soittoajat on sitten tiettyinä aikoina kuukaudesta eli ei he soita heti, vaan kun on aikaa soitoille. 

Yksityisten lääkäriasemien lääkärit voivat reissata töissä monilla eri asemilla ja olla julkisella puolen töissä myös. Katso mehiläisen varauksesta onko lääkäri edes töissä lähipäivinä. 

Vierailija
7/27 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö niissä yleensäkin mene n. kuukausi ennenkun saa tulokset. 

Vierailija
8/27 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kuten kerroin niin aiemmin Mehiläisestä olen saanut noin viikossa. Ja lääkäri joka kerta soittanut pyynnöstäni ne siis. Ja lääkäri sanoi, että noin 1-2viikkoa. 

Vierailija
9/27 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri sanoi noin 1-2viikkoa.

Vierailija
10/27 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän että tosi vaikea ottaa rauhallisesti, mutta koita kuitenkin <3

Jos tänään on kulunut 2 viikkoa soittaa luultavasti huomenna. Jos ei niin ole itse alkuviikosta yhteydessä. 

Ja se että tuloksissa kestää ei tarkoita että mitään olisi vialla :)

Vierailija
11/27 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän että tosi vaikea ottaa rauhallisesti, mutta koita kuitenkin <3

Jos tänään on kulunut 2 viikkoa soittaa luultavasti huomenna. Jos ei niin ole itse alkuviikosta yhteydessä. 

Ja se että tuloksissa kestää ei tarkoita että mitään olisi vialla :)

Koitan ottaa rauhallisesti ja välillä onnistun, mutta sitten paniikki taas kasvaa.

Vierailija
12/27 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitin kommentoida mutta kommentti meni jostain syystä ylläpitoon hyväksyttäväksi.

Onko sinulla puolisoa tai ystävää jonka kanssa voisit jutella asiasta? Usein se jo helpottaa ahdistusta kun saa jollekkin puhua :)

Vierailija
13/27 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hätää, olet terve kunnes toisin todistetaan. 

Noissakin tapauksissa kun tuloksissa on jotain niin ovat usein lieviä ja saa hoidettua. 

Vierailija
14/27 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene Omakantaan, siellä saattaa olla vastaus.

Vierailija
15/27 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin eli neljä kuudesta on valmis ja lääkäri soittaa kun kuusi kuudesta on valmis ja sinä revit pelihousut ?.

Vierailija
16/27 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene Omakantaan, siellä saattaa olla vastaus.

Ei välttämättä ole, viimeksi röntgenkuvien tieto tuli vasta kun lääkäri oli soittanut vaikka luki että lausunto on valmis 

Vierailija
17/27 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisella pamahti fimlab sovellukseen kolmen päivän kuluttua. Siellä tosi näkee vain onko normaali vai muutoksia.

Vierailija
18/27 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä saanut tuloksia Mehiläisestä alle kahden viikon, ihan normaalia että menee heittämällä kauemmin ja mulla sentäs ei ole mitään hpv:ta eli on kaikista helpoin versio. Eli jäitä hattuun vaikka varmasti mielellään lähteekin laukalle!

Vierailija
19/27 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuloksissa olisi jotain hälyttävää tai outoa, niin niistä olisi jo soitettu. Odottele rauhassa.

Vierailija
20/27 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tuloksissa olisi jotain hälyttävää tai outoa, niin niistä olisi jo soitettu. Odottele rauhassa.

No näin minäkin yritin ajatella, että jos olisi jo jotain sellaista todettu niin olisivat olleet heti yhteydessä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kuusi