Papa-kokeen vastaus kestänyt jo kaksi viikkoa
Kävin yksityisellä torstaina illalla 15.1. eli kaksi viikkoa sitten.
Pyysin, että tutkitaan sekä hpv että papa molemmat ja että lääkäri soittaa, kun vastaukset ovat valmiit. Eli etten näe niitä itse.
Näen kuitenkin Mehiläisen sovelluksesta jotain ja viime viikolla siellä luki, että 3/5 valmis. Sitten yhtäkkiä se muuttui 4/6 on valmis. Sinne oli tullut uudelleen rivi nestepapasta eli se lukee siellä nyt kaksi kertaa.
Olen aivan paniikissa, koska mulla oli 45v joukkoseulassa 1,5v sitten korkean riskin hpv positiivinen ja papa puhdas. Tämä on siis seuranta.
Lääkärin mukaan paljain silmin ja ultralla kaikki hyvin.
Olen kuitenkin aivan paniikissa, kun tämä kestää ja kestää. Aiemmin Mehiläisestä olen saanut vastauksen noin viikossa. Lääkäri sanoi, että kestää 1-2 viikkoa, mutta kyllä tämä tuntuu loputtomalta.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
"Papa-kokeen (irtosolunäyte) vastausaika vaihtelee yleensä 18 viikon välillä, riippuen siitä onko kyseessä joukkoseulonta vai työterveys-/yksityislääkärin kautta otettu näyte. Tulokset tulevat yleensä postitse kotiin tai näkyvät Omakanta-palvelussa, ja poikkeavista tuloksista ilmoitetaan usein puhelimitse".
Siis 1 - 8 viikon.
Eikös papassa ollut just se, että sitä pitää viljellä pari viikkoa, että nähdään alkaako siellä virusta kasvaa. Ja mulla ne on aina kestänyt ainakin sen kaksi viikkoa. Tiiän, inhottavaa odottamista, varsinkin kun on taustaa.
Oisko tehty uusintatutkimusta tai jälkiviljelyä näytteistä.
Onko tullut tarjottua toosaa reilummalla kädellä ulkomailla tai ulkkiksille vai miten niin korkea riski
Varmasti jotain löytynyt ja siksi kestää. Näin ainakin itselläni.
Kävisin sinuna kyllä katsomassa Omakannasta, että onko siellä tuloksia merkittynä. Lääkäri varmasti soittaa viimeistään ensi viikolla.
"Papa-kokeen (irtosolunäyte) vastausaika vaihtelee yleensä 18 viikon välillä, riippuen siitä onko kyseessä joukkoseulonta vai työterveys-/yksityislääkärin kautta otettu näyte. Tulokset tulevat yleensä postitse kotiin tai näkyvät Omakanta-palvelussa, ja poikkeavista tuloksista ilmoitetaan usein puhelimitse".