Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täytyy olla täystollo jos juo vodkaa

Vierailija
29.01.2026 |

Viini ja olut sentään on vielä järkeviä, niissä on myös makuelämys ja pieniä terveyshyötyjä. Itse kuitenkin lopetin juomisen kokonaan, koska tajusin, että siinä ei ole mitään järkeä. Sitä haluaa vaan lisää, maksa tuhoutuu ja homma voi lähteä lapsesta milloin tahansa.

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä! Suomiviina ja Leijona on paljon halvempia ja yhtälailla nousee päähän.

Vierailija
22/71 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä! Suomiviina ja Leijona on paljon halvempia ja yhtälailla nousee päähän.

Vodkaa nuokin ovat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä eroa on viinalla ja vodkalla?

"Väkevät alkoholijuomat tarkoittavat tislaamalla valmistettuja, usein runsaasti alkoholia sisältäviä juomia, joita kutsutaan eri nimillä. Viinan ja vodkan ero on alkoholipitoisuudessa.

EU:ssa vodkan alaraja on 37,5 tilavuusprosenttia alkoholia. Kaikki alle sen on viinaa ja yli sen on virallisesti vodkaa, vaikka niitä kutsuttaisiin kotimaisittain viinaksi, Altia Akatemian valmentaja ja baarimestari Mikael Karttunen selventää."

https://www.mtvuutiset.fi/makuja/artikkeli/mita-eroa-on-viinalla-ja-vod…

Vierailija
24/71 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viinissä ja oluessa on myös paljon opeteltavaa eikä maisteltavat ihan heti lopu kesken, jatkan. Ap

Vierailija
25/71 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meinaat, että ykkös- ja kolmosolut nousevat yhtälailla hattuun? Mainitsemissasi on 32 % alkoholia, Kossussa on 38 % ja Tapiossa 39 %.

Vierailija
26/71 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein päätöksen vaikka juomiseni tarkoitus ei ollut edes tulla känniin. Ap

Vierailija
27/71 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nii-i! Kossua sen pitää olla.

Koskenkorva on kylläkin vodkaa.

Ei ole.

Miten niin ei ole?

Se on vain EU-direktiivin mukaan. Oikeasti ei ole niin kuin ei tähänkään asti.

Vierailija
28/71 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinaat, että ykkös- ja kolmosolut nousevat yhtälailla hattuun? Mainitsemissasi on 32 % alkoholia, Kossussa on 38 % ja Tapiossa 39 %.

Jutila ei nouse päähän vaikka itkisi.

Vierailija
29/71 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sherry on minulle selvästi kaikkein vierain viina. Vodka, konjakki, likööri, viski ja rommi ovat tutumpia.

Minäkin juon portviiniä enemmin kuin sherryä, kun makeaa jälkiruokaviiniä otan.

Vierailija
30/71 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos juo humalanhakuisesti niin on jo alkoholisti.  Ja vodkaahan ei mistään muusta syystä juoda.

Vierailija
31/71 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

luuleks et meil o jotain varaa valita vaa juotava mitä joku tuo eikä ne jaksa kantaa useita pulloja mietoja

veeti 14v

Vierailija
32/71 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä tykkään vodkasta silloin tällöin. Juhannuksena varsinkin pakko saada!

Mutta ehkä siksi mä en ole koskaan kokenut tarvetta lopettaa, kun en ole koskaan juonut holtittomasti tai niin että saa pelätä kontrollin menemistä, kokea kovia krapuloita, morkkiksia tms. 

Vierailija
33/71 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No hyvä kun lopetit koska halusit aina vaan lisää. Mulla ei ole sitä ongelmaa, ihan aisoissa pysyy alkoholin käyttö.

Voi olla alkoholisti vaikka ei juo yli riskirajojen. Sinä olet alkoholisti etkä muuksi muutu.

Vierailija
34/71 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin lopetin kirkkaiden ottamisen täysin. Viiniä tai olutta otan kerran pari viikossa. Pää on pakko on nollata välillä. Ja elämä on todella tylsääkin tylsempää, jos kokonaan jättää sen kohtuullisenkin alkoholin oton. 

Vierailija
35/71 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kyllä tykkään vodkasta silloin tällöin. Juhannuksena varsinkin pakko saada!

Mutta ehkä siksi mä en ole koskaan kokenut tarvetta lopettaa, kun en ole koskaan juonut holtittomasti tai niin että saa pelätä kontrollin menemistä, kokea kovia krapuloita, morkkiksia tms. 

En minäkään ole juonut holtittomasti, mutta ymmärrän, että kuka tahansa voi sairastua alkoholismiin.

Vierailija
36/71 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos juo humalanhakuisesti niin on jo alkoholisti.  Ja vodkaahan ei mistään muusta syystä juoda.

No ei kyllä ole jokainen silloin tällöin humalahakuisesti juova alkoholisti. Alkoholismi on sellainen riippuvuussairaus, jossa käyttö ei pysy kontrollissa. Mutta jos ihan itse päättää, että vaikka uudenvuodenjuhlissa ja juhannuksena ja ehkäpä vappunakin vedän kännit, niin ei se mitään alkoholismia ole, ellei sitten käy niin että siitä tuleekin joku putkijuomiskausi.

Vierailija
37/71 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkin lopetin kirkkaiden ottamisen täysin. Viiniä tai olutta otan kerran pari viikossa. Pää on pakko on nollata välillä. Ja elämä on todella tylsääkin tylsempää, jos kokonaan jättää sen kohtuullisenkin alkoholin oton. 

Tuo on selvä merkki sairastumisesta ja vieroitusoireista.

Vierailija
38/71 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
39/71 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholisteille ihan mikä tahansa alkoholi tekee ongelmia., muille ei.

Vierailija
40/71 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei kyllä ole jokainen silloin tällöin humalahakuisesti juova alkoholisti. Alkoholismi on sellainen riippuvuussairaus, jossa käyttö ei pysy kontrollissa. Mutta jos ihan itse päättää, että vaikka uudenvuodenjuhlissa ja juhannuksena ja ehkäpä vappunakin vedän kännit, niin ei se mitään alkoholismia ole, ellei sitten käy niin että siitä tuleekin joku putkijuomiskausi.

Eihän tuota sitten edes laketa jos on vaan muutaman kerran eläessään juonut? Itse sanoisin tuossa kohtaa ihan, että en käytä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kolme