Joku tuli kirjastoon koiran kanssa, vaikka ovella on kieltokyltti
Tuo ei ollut avustajakoira. Sanoin omistajalle, joka käveli ohitseni, ettei tänne saa tuoda koiria. Hän totesi nokka pystyssä, että hän vain palauttaa kirjat ja ettei hän voi jättää koiraa ulos.
Aika erikoista logiikkaa. Kieltokyltti ei ole siellä huvin vuoksi, vaan siksi, että myös allergiset, osa heistä lapsia, pääsisivät hekin kirjastoon. Jos jokainen koiranomistaja alkaa ajatella, että eihän se haittaa, jos meidän pikku Murre käy siellä, niin siellä on kohta aika monta koiraa ja allergiset jäävät ulos. Koiraa voi ulkoiluttaa myös erikseen, tai kirjat palauttaa seuraavana päivänä.
Kommentit (270)
Vierailija kirjoitti:
Valivali ja uliuli. Eikö vi**u oo muuta elämää kuin valittaa joka asiasta
Te koiraihmiset olette itsekkäitä. Minä ja minun koira!
Vierailija kirjoitti:
Näin kylmäklä ei tosiaan voi monia rotuja jättää ulos.
Sitten jätätte rakkinne kotiin. On se kumma kun niitä rakkeja pitää tuoda joka paikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivätkö opaskoirat aiheuta allergioita?
Kyllä niistäkin irtoaa eläinpölyä. Siksi olisikin hyvä, ettei tiloihin tuotaisi mitään muita koiria, jotta eläinpölyn määrä pysyy minimissään.
ap
Koira tulee ulkoa, kyllä sinne ne pölyt on tuulettuneet. Ei allergisten ja muka allergisten ehdoilla pyöri koko maailma. Ota allergiapilleri. Koira-allergia ei ketään tapa
Kaikki ei pyöri koirien ja koiranomistajien ehdolla. Sen olen olen huomannut että koiranomistajat on monesti narsistisia kusipäitä.
Vierailija kirjoitti:
Valivali ja uliuli. Eikö vi**u oo muuta elämää kuin valittaa joka asiasta
Helppo ulista sinun kun asia ei koske sinua,mitäpä sitä muista välittämään.
Vierailija kirjoitti:
Haitallisempi sinä ap olet kuin joku pikkukoira. Voin vaan kuvitella että olet katkeroitunut vanha akka ja taloyhtiön kyylä ja sarja valittaja
Koiraihminen uhoo! Itsekäs koiranomistaja!
Vierailija kirjoitti:
Eikö teidän kirjastossa ole palautusluukkua?
Luukku ei ole auki kirjaston aukiollessa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivätkö opaskoirat aiheuta allergioita?
Kyllä niistäkin irtoaa eläinpölyä. Siksi olisikin hyvä, ettei tiloihin tuotaisi mitään muita koiria, jotta eläinpölyn määrä pysyy minimissään.
ap
Koira tulee ulkoa, kyllä sinne ne pölyt on tuulettuneet. Ei allergisten ja muka allergisten ehdoilla pyöri koko maailma. Ota allergiapilleri. Koira-allergia ei ketään tapa
Voin kertoa että kyllä tappaa! Mun menee hengitystiet täysin tukkoon koirasta. Jos ei ole avaavaa lääkettä mukana ni pitää vaan toivoa et on sairaala lähellä.
Ja kyllä mieluummin olisin ilman tätä mut ei voi mitään.
Vierailija kirjoitti:
En ole sama, mutta kerronpa nyt kuitenkin tiedoksesi, että palautusluukkuja ei ole läheskään joka kirjastossa. Omasta lähikirjastostani sellainen on poistettu, ennen oli luukku, mutta nyt pystyy kirjat palauttamaan vain kirjaston aukioloaikoina.
"Ethän tuo koiraa sisälle" ei ole kielto.
Itselleni virkailija sanonut, että jos koiran saa syliin otettua voi kirjat palauttaa koiran kanssa
Koiria on muutenkin liikaa. Joka paikassa kusta ja paskaa ja räksytystä kuuluu joka paikassa. Toivottavasti sudet lisääntyisivät paljon ja uskaltaisivat tulla ihmisten kotipihoihin enemmän niin vähenisivät piskit.
Minäkin olen allerginen vaikka mille. Kun tulee oireita, otan lääkkeen. Tee sinäkin niin.
On niitä kirjastoja joihin ei saa mennä olenkaan lemmikin kanssa eli lennikkivapaita. Se on täysin kirjastokohtaista että saako mennä edes opaskoiran kanssa. Ja tietenkin myös koiran pitää osata olla hiljaa kirjastossa.
Koirat ovat ihania. Monelle yksinäiselle koira voi olla paras tai ainoa ystävä.
Vierailija kirjoitti:
Miten niitä voi sitten kylmällä ulkoiluttaa jos ei hetkeksi voi ulos jättää? 😂
Vierailija kirjoitti:
Koirat ovat ihania. Monelle yksinäiselle koira voi olla paras tai ainoa ystävä.
Ja tämä liittyi mihin? Koira on sitä paitsi eläin eikä mikään ystävä. Koiraihmiset voisivat lopettaa piskiensä inhimillistämisen ja palvomisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luukku ei ole auki kirjaston aukiollessa
Sitten kirjan voi palauttaa kirjaston ollessa kiinni sinne luukkuun.
Sellaisia lihapullia voi pitää mukana, missä on sisällä nasta, kaksi, kolmekin.
Vierailija kirjoitti:
Koiran voi jättää uloskin hetkeksi.