Joku tuli kirjastoon koiran kanssa, vaikka ovella on kieltokyltti
Tuo ei ollut avustajakoira. Sanoin omistajalle, joka käveli ohitseni, ettei tänne saa tuoda koiria. Hän totesi nokka pystyssä, että hän vain palauttaa kirjat ja ettei hän voi jättää koiraa ulos.
Aika erikoista logiikkaa. Kieltokyltti ei ole siellä huvin vuoksi, vaan siksi, että myös allergiset, osa heistä lapsia, pääsisivät hekin kirjastoon. Jos jokainen koiranomistaja alkaa ajatella, että eihän se haittaa, jos meidän pikku Murre käy siellä, niin siellä on kohta aika monta koiraa ja allergiset jäävät ulos. Koiraa voi ulkoiluttaa myös erikseen, tai kirjat palauttaa seuraavana päivänä.
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivätkö opaskoirat aiheuta allergioita?
Kyllä niistäkin irtoaa eläinpölyä. Siksi olisikin hyvä, ettei tiloihin tuotaisi mitään muita koiria, jotta eläinpölyn määrä pysyy minimissään.
ap
Koira tulee ulkoa, kyllä sinne ne pölyt on tuulettuneet. Ei allergisten ja muka allergisten ehdoilla pyöri koko maailma. Ota allergiapilleri. Koira-allergia ei ketään tapa
Kyllä koirista irtoaa eläinpölyä koko ajan. Tuulettaminen ei vähennä sitä. Allergialääkkeet on otettu, mutta eivät ne poista oireita kokonaan. Koira-allergiaan voi todellakin myös kuolla.
Nythän maailma näyttää pyörivän koiranomistajien harrastuksen ehdoilla. Muiden terveydestä viis.
Minä otan seuraavan kerran lemmikkikäärmeeni mukaan bussiin. Koska minulla on oikeus.
Vierailija kirjoitti:
Haitallisempi sinä ap olet kuin joku pikkukoira. Voin vaan kuvitella että olet katkeroitunut vanha akka ja taloyhtiön kyylä ja sarja valittaja
Harvemmin tulee valitettua mistään. Katkera ei tarvi olla, koska mulla on asiat hyvin, on lämmin koti ja ruokaa. Taloyhtiössä muut elävät niinkuin haluavat, ja minä(kin) yritän ottaa toiset huomioon. En esim. tömistele kantapäillä, koska en halua kiusata naapureita.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haitallisempi sinä ap olet kuin joku pikkukoira. Voin vaan kuvitella että olet katkeroitunut vanha akka ja taloyhtiön kyylä ja sarja valittaja
Harvemmin tulee valitettua mistään. Katkera ei tarvi olla, koska mulla on asiat hyvin, on lämmin koti ja ruokaa. Taloyhtiössä muut elävät niinkuin haluavat, ja minä(kin) yritän ottaa toiset huomioon. En esim. tömistele kantapäillä, koska en halua kiusata naapureita.
ap
Nappiin meni veikkaus 😂
Olisit vahingossa astunut täysillä raqin varpaille.
Vierailija kirjoitti:
En rankaise viatonta eläintä omistajan huonosta käytöksestä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Kerro kädelleni
Levittääkö sun käteskin ympäriinsä allergisoivia karvoja?
Vierailija kirjoitti:
Minulla on housuunpissivien paljastamiseen koulutettu napolinmastiffi. Niitä on yllättävän paljon joukossamme.
Minulla taas on dominoiva Berhandilaisuros, joka yrittää astua kaikki lauman, eli perheen ulkopuoliset ihmiset. Usein myös merkkaa reviirikseen.
Täällä pohjoisessa joku e-ihminen kysymättä mitään, tuli vaatekauppaan koiransa kanssa! Lattiassa tietysti kokolattiamatto ja tangot täynnä vaatteita. Mitä he....tiä näiden hulmien taluttajien päässä liikkuu? Sanoisin EI MITÄÄN.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on housuunpissivien paljastamiseen koulutettu napolinmastiffi. Niitä on yllättävän paljon joukossamme.
Onko monta? Minä en muista nähneeni yhtään napolinmastiffia Suomessa, vaikka isossa kaupungissa asunkin. Saati sitten tuolla tavalla koulutettua.
Vierailija kirjoitti:
Saanut sitten hampaat pohkeeseen😁
Missä kaupungissa tämä kirjasto sijaitsee?
Minulla taas on dominoiva Berhandilaisuros, joka yrittää astua kaikki lauman, eli perheen ulkopuoliset ihmiset. Usein myös merkkaa reviirikseen.
Mikä rotu tuo on?
Bernhardilainen on ihana rotu.
Vierailija kirjoitti:
Tuo ei ole allergiaa, vaan muuta sairautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro kädelleni
Levittääkö sun käteskin ympäriinsä allergisoivia karvoja?
Sivuhuomiona, että karvat eivät allergisoi, vaan kuollut ihosolukko. Sitä irtoaa koko ajan eikä se sisätiloissa häviä mihinkään. Ulkona se sataa maahan ja maatuu lopulta.
ap
Vierailija kirjoitti:
Missä kaupungissa tämä kirjasto sijaitsee?
Jyväskylässä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Eivätkö opaskoirat aiheuta allergioita?
Vammaset laitokseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko monta? Minä en muista nähneeni yhtään napolinmastiffia Suomessa, vaikka isossa kaupungissa asunkin. Saati sitten tuolla tavalla koulutettua.
Housuunpissiviä on yllättävän monta. Se on karu totuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyhän kirjastossa myös lukukoiria. Ihan sama jos nopee kirjojen palautus.
Nuttura löysemmälle
Jokaisesta koirasta irtoaa eläinpölyä eikä se katoa sieltä itsekseen. Siivoaminenkaan ei juuri vähennä sitä. Mitä enemmän siellä käy eläimiä, sitä enemmän sinne kertyy eläinpölyä.
Lukukoirat ovat meillä eri kirjastossa, ja hyvä niin. On edes tuo yksi paikka, jossa allergiset voivat käydä. Nykyään suunnilleen joka kauppakeskus on koirille sallittu, joten osa joutuu jättämään ne kokonaan väliin.
ap
Jätä sitten väliin! Btw kaikista roduista ei irtoa mitään.