Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joku tuli kirjastoon koiran kanssa, vaikka ovella on kieltokyltti

Vierailija
28.01.2026 |

Tuo ei ollut avustajakoira. Sanoin omistajalle, joka käveli ohitseni, ettei tänne saa tuoda koiria. Hän totesi nokka pystyssä, että hän vain palauttaa kirjat ja ettei hän voi jättää koiraa ulos.

Aika erikoista logiikkaa. Kieltokyltti ei ole siellä huvin vuoksi, vaan siksi, että myös allergiset, osa heistä lapsia, pääsisivät hekin kirjastoon. Jos jokainen koiranomistaja alkaa ajatella, että eihän se haittaa, jos meidän pikku Murre käy siellä, niin siellä on kohta aika monta koiraa ja allergiset jäävät ulos. Koiraa voi ulkoiluttaa myös erikseen, tai kirjat palauttaa seuraavana päivänä.

Kommentit (270)

Vierailija
81/270 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastuu sairauden hoidosta on vain ja ainoastaan allergisella itsellään, ei muun maailman tarvitse pysähtyä. 

Itsekin olen kaikille eläimille allerginen (eniten koirille) ja kun lähden julkisiin tiloihin niin otan ennakkoon allergialääkkeen. Eläinpölyä on ihan joka paikassa missä kulkee paljon ihmisiä. Koirat saavat minun puolestani kulkea vapaasti ihan kaikissa julkisissa tiloissa paitsi terveydenhuollossa ja sairaaloissa.

Allergialääkkeet ovat turvallisia ja tehokkaita. Ap:n kommenteista paistaa läpi koiraviha ja -pelko ja on todella surullista että hän tartuttaa sen myös lapseen ylireagoinnilla. Tuo että ap:n ja lapsen stressitaso nousee heti kun pelkästään näkevät koiran kertoo paljon...

Vierailija
82/270 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole edes allerginen, ja minua ärsyttää, että ne koirat pitää tuoda joka paikkaan. Joskus opettaja toi koiransa oppitunnille ja mitä siitä oppitunnista tuli? Ei mitään, kun muut olivat: "oiii miten lutunen tuuule täänne uiuiui".

Oispa meilläkin opettaja tuonut koiransa. En tiedä mikä on vialla ihmisissä, jotka vihaavat koiria.

Teillä koiraihmisillä se vika on päässä. Palvotte koiria kuin ne olisi joitain niin ihanaa ja tärkeää. Samalla haukutte muita ja kehutte itseänne ja itsessään ei ole koskaan mitään vikaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/270 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oi että, mä ilahdun aina kun näen koiran.

Minä en. 

Vierailija
84/270 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole edes allerginen, ja minua ärsyttää, että ne koirat pitää tuoda joka paikkaan. Joskus opettaja toi koiransa oppitunnille ja mitä siitä oppitunnista tuli? Ei mitään, kun muut olivat: "oiii miten lutunen tuuule täänne uiuiui".

Oispa meilläkin opettaja tuonut koiransa. En tiedä mikä on vialla ihmisissä, jotka vihaavat koiria.

Ei se ainakaan koiranvihaajien määrää vähennä kun omistajat eivät noudata kieltoja.

Vierailija
85/270 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro kädelleni

Ai onko sulla vielä sellainenkin?

Vierailija
86/270 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen saa tehdä mitä huvittaa. Vaikka kamelilla ratsastaisit kirjastossa niin aivan se ja sama.

Minua huvittaa tapppaa koiria.

Vierailija
87/270 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastuu sairauden hoidosta on vain ja ainoastaan allergisella itsellään, ei muun maailman tarvitse pysähtyä. 

Itsekin olen kaikille eläimille allerginen (eniten koirille) ja kun lähden julkisiin tiloihin niin otan ennakkoon allergialääkkeen. Eläinpölyä on ihan joka paikassa missä kulkee paljon ihmisiä. Koirat saavat minun puolestani kulkea vapaasti ihan kaikissa julkisissa tiloissa paitsi terveydenhuollossa ja sairaaloissa.

Allergialääkkeet ovat turvallisia ja tehokkaita. Ap:n kommenteista paistaa läpi koiraviha ja -pelko ja on todella surullista että hän tartuttaa sen myös lapseen ylireagoinnilla. Tuo että ap:n ja lapsen stressitaso nousee heti kun pelkästään näkevät koiran kertoo paljon...

Älä lässytä.

Vierailija
88/270 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ihmisten pääsyä joka paikkaan pitäis rajoittaa

Vierailija
89/270 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakit omistajineen sais viedä saunan taakse. Tulis maailmasta parempi paikka. Vihaan rakkeja ja niiden omistajia. Pilaavat itsekkyydellään ja haisemisellaan kaiken.

Vierailija
90/270 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin kylmäklä ei tosiaan voi monia rotuja jättää ulos.

Sitten jätätte rakkinne kotiin. On se kumma kun niitä rakkeja pitää tuoda joka paikkaan. 

Sitten valitat seuraavaksi, että on se kumma, kun koirat jätetään yksin kotiin ja ne siellä haukkuvat.

Vierailija
91/270 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koirani identifioituu ihmiseksi ja yhdenvertaisuuslain mukaan syrjintä on kiellettyä.

Minun puukkoni identifioituu uros koiraksi ja yhtyy koirasi kylkeen.

Miksi kuvittelet, että normit eivät koske sinua? Olet joka tapauksessa vastuussa vajaavaltaisen toimista.

Vierailija
92/270 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
93/270 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teillä koiraihmisillä se vika on päässä. Palvotte koiria kuin ne olisi joitain niin ihanaa ja tärkeää. Samalla haukutte muita ja kehutte itseänne ja itsessään ei ole koskaan mitään vikaa. 

Nehän on niin ihanaa ja tärkeää 🥰

Vierailija
94/270 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä ihmisten pääsyä joka paikkaan pitäis rajoittaa

Sanoo rakki-ihmien. Olette aivan sekaisin.

Vierailija
95/270 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä vaan että on paljon koiravihaa. Mitä enemmän ihmiset vihaa koiria, sen parempi. Siitäs saitte itsekkäät koiraihmiset!

Vierailija
96/270 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en käy esim.ravintoloissa joihin saa viedä koiria,sitten valitetaan asiakkaiden vähyydestä,elämä on valintoja!

Vierailija
97/270 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nehän on niin ihanaa ja tärkeää 🥰

Ei ole. Vaan ärsyttäviä, haisevia paskakasoja joiden kieli roikkuu idioottimaisesti läähättäessä.

Vierailija
98/270 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyhän kirjastossa myös lukukoiria. Ihan sama jos nopee kirjojen palautus. 
Nuttura löysemmälle

Lukukoira ei luuhaa yleisissä tiloissa, vain siinä yhdessä huoneessa, jossa se työskentelee.

Vierailija
99/270 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä tulikin näköjään koiravihaajien foorumi, haukutaan oikein joukolla koiraihmisiä: HAU HAU 

Vierailija
100/270 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyhän kirjastossa myös lukukoiria. Ihan sama jos nopee kirjojen palautus. 
Nuttura löysemmälle

Niin, eihän noita lukupaskarakkejakaan pitäisi kirjastoissa olla. Ihan infantiiliksi mennyt nykymeno kun pitää paskarakkeja joka paikkaan tunkea... lukuempatiaturvaturvakoira aaahh oooohhh niin söpöä. Ei, ei ole.

Koirat on niin hyödyllisä että paras olisi siedättää itsensä.  Ihmisestä muuten irtoaa myös kaikkea, kuka sanoo mistä se reaktio tulee?  Koiran näkemisestä?  Hälinää tietysti jos on monta mutta niin tulee lapsistakin. 

Ja tässä verrataan ihmistä ja eläintä tasa-arvoisina :D

Näin entisenä koiranomistajana (vuosikymmeniä koirankasvatusta ja näyttely- ja harrastustoimintaa) olen ap:n kanssa täysin samaa mieltä.

Koira on ainoastaan lemmikki, ei mikään perheenjäsen. 

Sitä ei kenenkään ole pakko pitää/omistaa (opaskoirat erikseen) stressin eikä minkään muunkaan syyn takia.

Allergiset ja pelokkaat IHMISET ovat AINA ETUSIJALLA koiriin ja muihin eläimiin nähden! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi