Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko AMK ryhmätyöt niin inhottavia kuin väitetään?

Vierailija
28.01.2026 |

Olen kuullut monelta kaverilta, että jätetään ulkopuolelle, luvataan ottaa yhteyttä, mutta ei oteta jne. Toisin sanoen kuin jossain ala-asteella saattaa meininki olla pahimmissa tapauksissa. Luulisi että tuossa iässä oltaisiin jo kasvettu aikuisiksi ja osattaisiin ottaa ihmisiä vähän paremmin huomioon, etenkin jos huomaa että on joku hiljaisempi kaveri kyseessä, josta voi melkein aistia että on joutunut kiusaamisen kohteeksi elämässään.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpaikoillakin keskustellaa ja suunnitellaan yhdessä, joten ihan hyödyllistä oppia tiimityötä.

Tämä on ihan hölmö väite. Olen itse koodari, ja äärimmäinen introvertti. Monet muut alallani on samanlaisia. Itse en opiskeluaikana (yliopistolla) ostallistunut yhteenkään ryhmätyöhön, vaan tein ne yksin. Minulla, eikä muillakaan introverttinörteillä, ole kuitenkaan mitään vaikeuksia kommunikoida töissä työasioita. Se on ihan eri tilanne, kun on oikea tosimaailman asia ratkaistavana, ja yleensä aika äkkiä työt jaetaan niin, että kukin tekee itsekseen, vaikka tiiminä tehdäänkin.

Vierailija
22/29 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jäät odottamaan muiden yhteydenottoa, niin sitä saa yleensä odottaa rauhassa. Sama jos haluaa jäädä syrjään (hiljaisempi kaveri?), niin kenenkään vastuulla ei ole ottaa sinua sen enempää huomioon, kuin mitä itse annat omaa panostasi ryhmään. Elämä ei ole reilu ja aina on vapaamatkustajia eli ei kannata liikaa olla tavoitteita vaikkapa arvosanasta.

Lyhyesti ryhmätyöt ovat viestinnällinen haaste ja niihin kannattaa itse panostaa sen verran, että työ tulee tehty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhmätyöt ovat kyllä tarpeellinen osa opiskelua, koska työnteko on nykyisin yhtä jatkuvaa ryhmätyötä. Jotenkin tämä pitäisi saada iskostettua niiden vapaamatkustajien kaaliin. Suurin osahan näistä on nuoria ja vähän lapsellisia vielä. Eikä ehkä ole kovin kummoiset tiedonhaku- tai opiskelutaidot.

Vierailija
24/29 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa ryhmätöistä oli ok ja kaikki osallistuivat hommiin. 

Itse palautin pari amk ryhmätyötä omalla nimelläni. Sanoin opettajalle, etten tiedä missä muiden tiimiläisten työt ovat, mutta tässä on minun. Olin ainut niistä tiimeistä joka valmistui. 

Tämä on ainut oikea tapa toimia.

Paitsi ettei mene kaikille opettajille läpi. Kun siellä lukee että se on tehtävä RYHMÄTYÖNÄ, ei saa tehdä yksin!

Vierailija
25/29 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä nyt parit kerrat olen ollut koululla odottamassa exam tenttiä, käytävillä on kävellyt energiajuomia juovia lapsia. En varmasti itse ollut tuollainen kymmenen vuotta sitten

No et varmaan ollut, jos olet vasta nyt tekemässä exam-tenttejä. 

Vierailija
26/29 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ne kamalia. Meillä yhtä tyttöä ei otettu ryhmään mihin hän pyysi päästä, koska aihe kiinnosti. Muut ryhmäläiset sanoivat että tehdään mieluummin keskenämme. Aikuiset ihmiset :D

Vierailija
27/29 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne ketään kuka olisi tunnustanut pitävänsä ryhmätöistä.

Vierailija
28/29 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tunne ketään kuka olisi tunnustanut pitävänsä ryhmätöistä.

Itse tykkään. Pysyy yksilöllinen työmäärä vähän kohtuullisempana.

Vierailija
29/29 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niissä muuten mitään vikaa ole mutta niitä on vaan paljon. Tälläkin hetkellä 4 ryhmätyötä työn alla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi