HS: Helsinkiä johtaa nainen, jolta palaa usein pinna. Naljailua ja muiden ylitse kävelemistä
"HS:n lähteiden mukaan kokoomuksen Maarit Vierunen naljailee ja kävelee muiden yli. Itse hän kokee onnistuneensa pestissään.
Kohta mulla palaa pinna.
Tätä lausetta apulaispormestari Maarit Vierusen (kok) kerrotaan toistelleen marraskuun alussa kaupungintalolla, jonne puolueet olivat kokoontuneet neuvottelemaan Helsingin sosiaali-, terveys- ja pelastustoimialan palvelustrategiasta.
Vierunen luotsasi neuvotteluja, koska hän on toimialaa johtava pormestari.
Kaksipäiväiset neuvottelut eivät kuitenkaan sujuneet Vierusen osalta erityisen hyvin, useat paikalla olleet kertovat Helsingin Sanomille."
Kommentit (104)
Vierailija kirjoitti:
Hyvin huomaa eron kokoomuksen ja SDP:n välillä. SDP käynnistää heti selvitykset asiattomasta käytöksestä ja kantaa siitä vastuun. Kokoomus lakaiseen maton alle kaiken kakan kuten Vierusen tapauksessa. Siksi SDP!
Olet säälittävä pelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen jo muutamassa keskustelussa kertonut, että naisiin on hyvä suhtautua kriittisesti. Silloin mulle naurettiin, mutta ehkä tälläiset tapaukset saa teidänkin silmät avautumaan👍👍
Suhtauduthan kriittisesti myös Riikka Purraan ja Sanni "psykopaatti" G-L:n?
Ehdottomasti, olen henkeen ja vereen vasemmistolainen👍👍
Vierailija kirjoitti:
Äksyilevät yrmyt ja likaiset vanhat setämiehet ovat kiemurrelleet johtotehtäviin. Tämä on melkein Lasse Lehtosen naisvastine. "Koska mä voin", "Anna mä vähän johdan sua", "Huomaaks kukaan että mä oon johtaja?"
Nimenomaan tämä. Mutta pakkohan meidän on uskoa, kun kokoomus kertoo, ettei heidän hienossa puolueessa ole mitään asiatonta käytöstä eikä häirintää. Mitä nyt on ollut Lehtosen, Rydmanin ja tämän Vierusen keissit nyt lähiaikoina mediassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äksyilevät yrmyt ja likaiset vanhat setämiehet ovat kiemurrelleet johtotehtäviin. Tämä on melkein Lasse Lehtosen naisvastine. "Koska mä voin", "Anna mä vähän johdan sua", "Huomaaks kukaan että mä oon johtaja?"
Nimenomaan tämä. Mutta pakkohan meidän on uskoa, kun kokoomus kertoo, ettei heidän hienossa puolueessa ole mitään asiatonta käytöstä eikä häirintää. Mitä nyt on ollut Lehtosen, Rydmanin ja tämän Vierusen keissit nyt lähiaikoina mediassa.
Huomio ei nyt käänny mihinkään kokoomuksiin, Tytti ja ahdistelevat demarit ovat nyt huomion keskipisteessä ja siellä pysyvät vaikka kuinka yrität jankuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomio ei nyt käänny mihinkään kokoomuksiin, Tytti ja ahdistelevat demarit ovat nyt huomion keskipisteessä ja siellä pysyvät vaikka kuinka yrität jankuttaa.
Onko sinusta huono käytös hyväksyttävämpää, kun sitä tekee kokoomuslainen? Juttu Vierusen terrorista on julkaistu Hesarissa tässä kuussa.
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti avustajiaan sekä kansanedustajia kohtaan.
Asia nousee esille STT:n eduskunta-avustajille tekemästä kyselystä ja demaritoimijoiden haastatteluista.
Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä julkisesti, yhdessä STT:n saamassa nimettömässä kyselyvastauksessa sanotaan.
Vastauksessa Tuppuraisen kerrotaan lisäksi huutavan avustajilleen ja saavan heidät joskus itkemään.
Epäasiallisesta huutamisesta ja asiattomasta käytöksestä kertoo STT:n haastatteluissa viisi ihmistä. Heidän kertomuksensa ovat yhtenäisiä.
Tytillä vaihtuu jengi koko ajan, ja avustajat ovat sairaslomalla koko ajan. Hän huutaa ja käyttäytyy näitä ihmisiä kohtaan epäasiallisesti melko julkisestikin, yksi lähteistä sanoo.
Lähteiden mukaan Tuppuraisella on ollut tylyjä käytöstapoja avustajia kohtaan jo hänen toimiessaan eurooppa- ja omistajaohjausministerinä edellisessä hallituksessa.
Eräs lähde sanoo, että poliitikoilla on tapana huutaa, mutta Tuppuraisen käskyttämistyyli ei ole hyväksyttävä.
Kun puhutaan huonosta käytöksestä, hän (Tuppurainen) on valitettavasti itse malliesimerkki siitä, miten alaisia kohdellaan huonosti.
Yksi Tuppuraista lyhyen hetken avustanut miespuolinen avustaja sanoo, että hänellä ei ollut ongelmia pomonsa kanssa. Hän arvioi, että muun muassa sukupuolella saattoi olla vaikutusta asiaan.
Haastateltavat eivät halua puhua aiheesta nimellään, koska pelkäävät, että sillä voi olla seurauksia heidän uralleen. STT ei erittele tapausten yksityiskohtia lähdesuojan vuoksi.
Suurin osa ihmisistä, joihin STT otti yhteyttä, ei halunnut kommentoida asiaa.
Maanisena spämmitään ketjua vaan täyteen Tuppuraista.
Vierailija kirjoitti:
Maanisena spämmitään ketjua vaan täyteen Tuppuraista.
Koska spämmit maanisena muista aiheista harhauttaaksesi huomiota pois SDP:stä. Se ei nyt vain onnistu.
Hih hih. Onpa oikeistolaiset röllit tyhmiä.
Keskiviikkona Merinen kirjoitti Instagram-tilillään, että hän häpeää puolueensa toimintaa.
Ihmisiä on vaihduttava, Merinen kirjoittaa mainitsematta yhdenkään puoluetoverinsa nimeä.
Myöhemmin keskiviikkona myös SDP:n kansanedustaja Pia Hiltunen kertoi Instagramissa, että hänkin on kohdannut epäasiallista kohtelua SDP:n eduskuntaryhmässä, kirjoittaa STT.
Hiltunen kertoo kohdanneensa äänestyksiin liittyvää painostusta loppuvuodesta. Hänen mukaansa tässä yhteydessä mentiin useaan kertaan henkilökohtaisuuksiin.
Hiltunen kertoo tuoneensa asian esille toistamiseen ja saaneensa vastaukseksi, ettei asia liity eduskunta-avustajien huonoon kohteluun. Hänelle todettiin, ettei asiaa kannattaisi puida mediassa.
Tästä aiheesta ei ole eikä ole ollut yhtään ketjua palstalla, joten ketjun tekeminen ei ole "spämmimistä". Toisin kuin Tuppuraisesta jankuttaminen ja kymmenien ketjujen sekä copypaste viestien jankuttaminen.
Vakavat tapaukset ovat Merisen mukaan yksittäisiä, mutta niitä on enemmän kuin yksi.
Merinen ei kerro nimiä, koska uhrit eivät uskalla kertoa. Hän toivoo, että nimet tulevat jossain vaiheessa julki, vaikka hän ei itse voi niitä paljastaa.
Eräällä ahdistelutapauksella on Merisen mukaan ollut myös useita silminnäkijöitä.
Vähättelyn pitäisi poistua.
Se on oikeistossa sitä parempaa huonoa käytöstä.
Kokkelit spämmää huomiota muualle. Tais osua ja syvälle kokkelikerhoon???
Vierailija kirjoitti:
Kokkelit spämmää huomiota muualle. Tais osua ja syvälle kokkelikerhoon???
Spämmää palstalle typerää vassaripropagandaa, itke kun saat naamallesi vastapropagandaa.
Eli ei eroa muista kansanedustajista jotka eivät osaa edes ajatella. Jo pelkistä kuvista näkee otsalohkon rapistumisenn eli pään jäätymisen tai peräti routimisen joka aiheuttaa mm aggressioita.