HS: Helsinkiä johtaa nainen, jolta palaa usein pinna. Naljailua ja muiden ylitse kävelemistä
"HS:n lähteiden mukaan kokoomuksen Maarit Vierunen naljailee ja kävelee muiden yli. Itse hän kokee onnistuneensa pestissään.
Kohta mulla palaa pinna.
Tätä lausetta apulaispormestari Maarit Vierusen (kok) kerrotaan toistelleen marraskuun alussa kaupungintalolla, jonne puolueet olivat kokoontuneet neuvottelemaan Helsingin sosiaali-, terveys- ja pelastustoimialan palvelustrategiasta.
Vierunen luotsasi neuvotteluja, koska hän on toimialaa johtava pormestari.
Kaksipäiväiset neuvottelut eivät kuitenkaan sujuneet Vierusen osalta erityisen hyvin, useat paikalla olleet kertovat Helsingin Sanomille."
Kommentit (104)
Puheenjohtaja Antti Lindtman (sd) ja ryhmäjohtaja Tytti Tuppurainen (sd) valitsivat toisenlaisen lähestymistavan eduskunnan häirintäkohuun.
Lindtman ja Tuppurainen kertoivat tiedotustilaisuudessa suhtautuvansa vakavasti STT:n uutiseen Tuppuraisen asiattomasta käytöksestä, mutta seuraavaan hengenvetoon he kiistivät uutisen tiedot.
Vierailija kirjoitti:
Tuppuraiselta kysytään, mitä hän ajattelee jatkostaan ryhmän puheenjohtajana. Tuppurainen haluaa jatkaa tehtävässään.
En voi kuvitella mielekkäämpää hommaa, Tuppurainen sanoo.
Tuppurainen sanoo järjestäneensä ryhmälle paljon erilaisia tapaamisia ja mahdollisuuksia keskustella.
Itse toivon ryhmältä hyvää toverihenkeä. Olen aina peräänkuuluttanut keskustelua, hän sanoo.
Väärän ketju
STT kertoi keskiviikkona Tuppuraisen epäasiallisesta käytöksestä. Uutisessa viisi Sdp:n avustajaa ja puolueen toimijaa kuvaili yhtenäisesti Tuppuraisen epäasiallista käytöstä.
Myös IS uutisoi keskiviikkona Tuppuraisen asiattomasta käytöksestä. Uutisessa kolme lähdettä Sdp:stä kertoi Tuppuraisen nöyryyttävän, pompottelevan ja huutavan ihmisille.
Iltapäivän tiedotustilaisuudessa puheenjohtaja Lindtman ryhtyi tukemaan voimakkaasti Tuppuraista.
Sdp lupasi häirintäkohun aikana jo viime viikolla, että se teettää ulkopuolisen selvityksen häirinnästä ja epäasiallisesta käytöksestä puolueessa.
IS kysyi Tuppuraiselta, että ottaako hän peilin käteensä, jos hänestä tehdään häirintäilmoituksia tai ulkopuolinen selvitys kertoo epäasiallisuuksista. Tuppurainen sanoo katsovansa aina peiliin.
Tuppuraiselta kysytään sisäisestä selvityksestä, että miten sen tulosten paikkansapitävyydestä pidetään huolta. Tuppuraisen mukaan selvitykseen tarvitaan ulkopuolista apua.
Tuppuraiselta kysytään, voiko hän toimia ryhmänjohtajana tilanteessa, jossa hänen mahdollisesti omaa toimintaansa selvitetään selvityksessä.
Ryhmä järjestäytyy ensi viikolla. Siihen saakka toimin ryhmän puheenjohtajan tehtävässäni, Tuppurainen sanoo.
Koksuröllit jalkautuivat ketjuun kommentoimaan Tuppuraista, vaikka jutussa on kyse kokoomuksen Maarit Vierusen asiattomasta käytöksestä. Hah.
Tuppuraisen mukaan Sdp:n ryhmässä on ollut hyvä yhteishenki. Enemmistö on tyytyväinen ryhmän työskentelyyn.
On mahdollista, että myös meidän työyhteisössämme on pahoinvointia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuppuraiselta kysytään, mitä hän ajattelee jatkostaan ryhmän puheenjohtajana. Tuppurainen haluaa jatkaa tehtävässään.
Tuppurainen sanoo järjestäneensä ryhmälle paljon erilaisia tapaamisia ja mahdollisuuksia keskustella.
Itse toivon ryhmältä hyvää toverihenkeä. Olen aina peräänkuuluttanut keskustelua, hän sanoo.
Väärän ketju
Ja sä voit jättää sen tyhjän rivin alusta pois kun vastaat toisen viestiin.
Tuppurainen sanoo ottaneensa ryhmäkokouksissa käyttöön kolmen minuutin puheenvuorot, jotta keskustelu voisi olla yhdenvertaista.
Joskus päätöksenteko on ollut Tuppuraisen mukaan aikataulun vuoksi paineistettua, esimerkiksi rajalain tapauksessa.
Politiikkaan kuuluu myös valta, vallankäyttö ja siinä kilpailu ja kilvoittelu. Tiedän, että politiikka ei ole aina lumenvalkoisen puhdasta.
Vierailija kirjoitti:
Tuppurainen sanoo ottaneensa ryhmäkokouksissa käyttöön kolmen minuutin puheenvuorot, jotta keskustelu voisi olla yhdenvertaista.
Joskus päätöksenteko on ollut Tuppuraisen mukaan aikataulun vuoksi paineistettua, esimerkiksi rajalain tapauksessa.
Tuohan on ihan hyvä käytäntö, että jokainen saa saman määrän aikaa puheenvuoroon. Mutta eipä liity tähän ketjuun!
Sdp:n johtokaksikko vastasi syytöksiin siilipuolustuksella, mikä ei kerro hyvää tilanteesta
HS-analyysi|Kiusaamisen uhrien kynnys tulla kasvoillaan julkisuuteen on valtavan suuri, ja siksi vaatimus siitä oli yllättävä, kirjoittaa politiikan toimituksen esihenkilö Hanna Mahlamäki.
SDP:n kansanedustajalta kova avautuminen johdon toiminnasta
Kansanedustaja Pia Hiltunen (sd) kertoo, että koki puoluejohdon toiminnan epäasiallisena viime joulukuussa.
SDP:n kansanedustaja Pia Hiltunen kertoo Instagramissa kokeneensa puolueenjohdon toiminnan epäasiallisena viime joulukuun äänestyksen yhteydessä.
En itse voi antaa tukeani ja hyväksyntääni epäasialliselle kohtelulle. Se ei kuulu eduskuntaan, eikä mihinkään muuhunkaan työyhteisöön. Poliittinen painostus varmasti kuuluu asiaan erimielisyyksissä, mutta se ei minusta oikeuta epäasialliseen käytökseen, Hiltunen kirjoittaa.
Loppuvuoden tilanteessani äänestyksiin liittyneen painostuksen yhteydessä mentiin useaan kertaan henkilökohtaisuuksiin ja sanottiin suoraan, että ketään ei kiinnosta Pia Hiltunen, muista se. Se kieltämättä tuntui epäasialliselta, ikävältä ja kohtuuttomalta.
Vierailija kirjoitti:
Politiikkaan kuuluu myös valta, vallankäyttö ja siinä kilpailu ja kilvoittelu. Tiedän, että politiikka ei ole aina lumenvalkoisen puhdasta.
Nytkö asiaton käytös onkin ihan normaalia politikointia, kun on kokoomuslaisesta kyse?
IL paljastaa: SDP on revennyt kahtia Tytti Tuppuraisen asiassa Puolueen sisäinen tora nostettu pöydälle
Palstamammat niin fanittaa näitä poliitikkoja puolueesta riippumatta. Huvittavaa ja säälittävää.