Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun isovanhempien arvomaailma poikkeaa radikaalisti vanhempien arvoista.

Vierailija
28.04.2007 |

Mieheni vanhemmat ovat silmissäni hirveitä ihmisiä. Heillä on ollut kauheita riitoja sukunsa kanssa ja huonot välit yleensä kaikkiin ihmisiin. Myös minuun. Pääasiassa suhteet toimivat vain omiin lapsiin. Heillä on kolme poikaa, joista mieheni on vanhin ja olemme saamassa pian lapsen, joka on appivanhempien ensimmäinen lapsenlapsi.

Heidän puheenaiheensa on pitkälti aina toisten ihmisten arvostelua. Raha on tärkeintä. Muista ihmisistä välittäminen ei niinkään. Mieheni on pudonnut kauas puusta ja on lääkäri ja minä sairaanhoitaja eli meille ihmisistä välittäminen on tärkeintä. Näitä arvoja haluan välittää myös lapsillemme.

Minua hirvittää ajatuskin jättää lapsi joskus hoitoon niille ihmisille, jotka kohtelevat lähimmäisiään järkyttävän huonosti. Onko " pakko" antaa lapsi jossain vaiheessa isovanhempien luo tai kuinka läheisiksi välien " täytyy" tulla? He ovat olleet minua kohtaan töykeitä enkä haluaisi heitä mitenkään suureksi osaksi lapseni elämää. Miehen kanssa emme ole aiheesta juuri vielä puhuneet.

Onko muilla vastaavaa?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kerta lekuri/sairaanhoitaja-pari olette.

Vierailija
2/9 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärit ja sairaanhoitajat nyt vaan tunnetusti ovat kylmiä ja epäempaattisia ihmisiä, joita kiinnostaa vain raha, joten turha miettiä, miten arvomaailmojen käy.

2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin painisin tällaisen ongelman kanssa, jos olisin kylmä ja epäempaattinen. Millä alalla sinä olet kun vaikutat tosi mukavalta ja avarakatseiselta?

ap

Vierailija
4/9 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. sh =D

Vierailija
5/9 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jessus. Eiköhän tuossa ole ihan kyse vain muiden yläpuolelle asettumisesta, kuten hoitoalalla usein.

Sinä itse vaikutat ylimieliseltä, kusipäiseltä, itsekeskeiseltä, tOOOOOdella ahdasmieliseltä ja kypsymättömältä. Että se siitä arvomaailmasta.

2

Vierailija
6/9 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun vähän raaputtaa.

2

Vierailija
7/9 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

suhteita isovanhempiinsa, sillä jos niin teet, alennut vielä alemmalle tasolle kuin kyseiset isovanhemmat...

Vierailija
8/9 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totesinpa vain, että ei se että joku on lääkäri/sairaanhoitaja tee kenestäkään parempaa kuin muut. Ap:n aloitus oikein huokui muiden yläpuolelle asettumista, mikä asenne heillä on valitettavan myös työelämässään.

Ja hourulakokemukset ovat ihan omiasi, älä minua niihin sotke.

2

Vierailija
9/9 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei isovanhempien luokse tietenkään ole mikään pakko lapsia jättää. Meilläkin miehen äitiin tosi viileät välit, eikä tulisi mieleenikään jättää lastani sinne hoitoon. On sellainen perinteinen rääväsuinen muija, joka ei niin puhtauden päälle ole ja lapset saavat syödä vaikka 100 kiloa jätskiä jos haluavat. Lisäksi juo melko paljon, joten kiitos ei.

En ole mieheni kanssa mitenkään erityisesti puhunut asiasta, mutta uskoisin että tietää kantani ja on puolellani. Itsekin vähän häpeää äitiään. Käymme kyllä kylässä ja kutsutaan lapsen synttäreille yms. Mutta ei mitään läheisiä välejä ole, eikä tule. Joskus se harmittaa, mutta en vaan pysty luottamaan siihen naiseen. Toisaalta lapsi on niin pienikin vielä, ehkä vanhempana voisi jättää päiväksi yksin mummilaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kaksi