Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi on huonompi vaihtoehto, työttömyys vai työ josta ei pidä

Vierailija
28.01.2026 |

Miten järkeilette tämän vastauksen

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu tilanteesta. Työ voi kirjaimellisesti tappaa sinut. Se voi sairastuttaa ja invalidisoida. 

Niin voi köyhyyskin. 

Vierailija
22/41 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömyys. Köyhyys on hirveämpää kuin mikään. 

Kohtuullisen palkan takia sietää vaikka mitä paskaa. Tietyt tunnit päivästä. Mutta jos puhutaan alle 3000e kk töistä, niin työttömyys ehdottomasti on parempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ josta en pidä ei  motivoi  tekemään ahkerasti, mieluummin silloin olin  työtön. Joskus olin pitemmän matkan päässä töissä ja tykkäsin niin ei haitannut aikainen herätyskään.

Vierailija
24/41 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömyys. Köyhyys on hirveämpää kuin mikään. 

Joissan töissä se palkka on tosin lähes yhtä huono kun ne työttömän tulot ja siihen lisäksi sitten vielä hirveä työ. 

Vierailija
25/41 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni toistuvat ja pitkähköt työttömyysjaksot ovat pahinta, mitä olen koskaan kokenut. Ne ovat aiheuttaneet kauheaa masennusta ja itsetunnon romahtamista. Lähes mikä tahansa työ olisi ollut parempi. Ainoastaan puhelinmyyntiin tai muuhunkaan agressiiviseen myyntityöhön en olisi lähtenyt mistään hinnasta. Nyt olen osa-aikatyössä (ei omasta tahdosta), jonka takia jouduin myös muuttamaan toiselle paikkakunnalle.  Työ ei ole vastenmielistä, muttei myöskään sellaista mitä haluaisin tehdä. Vointini on kuitenkin todella paljon parempi. 

Vierailija
26/41 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ josta ei pidä koska ainakin periaatteessa työssäolevana voisi olla helpompi päästä työhön josta pitää enemmän. Työnantajat hylkii työttömiä kuin ruttoa.

Vierailija
27/41 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ, josta en pidä, on ollut aina parempi kuin työttömyys, aina edes jokin rutiini elämässä, edes muutama euro enemmän rahaa, parempi sosiaalinen status, eläkkeen kartuttaminen... Toki jos olet kultalusikka suussa syntynyt, on perintöä jne., varmaan sitten se työttömyys on parempi vaihtoehto. 

Vierailija
28/41 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyys on aina huonompi vaihtoehto. En ymmärrä kenellä on varaa olla työtön tässä maailmassa? ennemmin huono työ jolla maksaa laskut kuin sossualmut ja ulosotto.

Paras vaihtoehto on kuitenkin työllistää itsensä, ideoita tulille vaan, jos saat toimeentulon kerättyä oman työn ja ideoiden kautta et tarvitse enää ikinä mitään huonoa työpaikkaa. 

Vierailija
29/41 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vastenmielisyyden asteesta. En hevillä alkaisi puhelinmyyjäksi tai ylipäätänsä myyntityöhön, missä vedetään ihmisiä höplästä.

Vierailija
30/41 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikaan ei ole pakollinen tila !

Vierailija
31/41 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyys passivoi ja masentaa. Lyhytaikainen työ on kuin loma, mutta yli 3 kk on jo paha. Mikä tahansa työ on parempi. Jos on rahaa pankissa tai asuu omavaraisitaloudessa ja on vanha, niin silloin työttömyys voi olla järkevämpi. 

Vierailija
32/41 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain burnoutin sinnittelemällä työssä, joka söi mua sisältä joka päivä. Burnoutista seurasi vakava masennus ja työpaikan menetys. Nyt työttömänä ja edelleen masentuneena, mutta jokainen aamu ei enää sentään ahdista yhtä paljon, kuin sopimaton työ.

Eli mun kohdalla työttömyys on se pienempi paha. Työttömyys on ihan hanurista, mutta väärä työ repi mut henkisesti vielä pahemmin kappaleiksi. Kunpa olisin tunnistanut burnoutin oireet ja vaihtanut työpaikkaa ennen, kuin se hajotti mun mielenterveyden.

Enkä todellakaan tarkoita, että työ oli "vähän tylsää ja ei aina kivaa", ei siitä vielä burnista tule ja kyllähän sellainenkin duuni on pienempi paha kuin työttömyys. Vaan työnkuvani muuttui niin, että työstä tuli  stressaavaa, ahdistavaa ja mun luonteelle täysin sopimatonta.

Vierailija
33/41 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työ josta ei pidä on pahempi koska se alkaa syömään ihmistä sisältäpäin rikkinäiseksi.

Työ on helppoa menet työpaikalle ja lähdet kotiin, saat palkkaa. Ei siitä työstä pidä tykätä sen kun tekee. Työtön on pa 

ei se itse työ vaan työpaikan ilmapiiri kun on sellainen mihin ei saa itseänsä sopimaan millään tavalla ja joka kerta töihin mennessä tai töistä lähtiessä tulee mieleen että teenkö nyt sen viimeisen liikkeen että pääsee tuosta helvetistä eroon.

Vierailija
34/41 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se riippuu sinusta ja elämäntilanteestasi. Itsellä on varallisuutta ja ikää sen verran, että valitsen mieluummin työttömyyden. Rahaa en enää tarvitse lisää. En ehtisi sitä kaikkea käyttää eläessäni. Jos olet nuori tai sinulla ei ole säästöjä, niin suosittelen valitsemaan sen työpaikan ja etsimään samalla mielyttävämpää duunia. 

Vierailija
35/41 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömyys. Olen tehnyt 20v työtä, josta en pitänyt ja voin pahoin ja olin ahdistunut. Nyt nautin työttömyydestä.

Et tainnut ymmärtää kysymystä.

Hah. sinä et tainnut ymmärtää hänen vastausta. Minä ymmärsin kysymyksen ja tuon vastauksen. sivusta

Vierailija
36/41 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

20 vuotta sitten työ josta ei pitänyt, 2026 ehdottomasti työttömyys

Nuorena opetettiin että on kansalaisen velvollisuus tehdä töitä ja kun jäin kouluttamattomaksi niin olen joutunut elämäni aikana tekemään näitä nuorten nimittämiä paskaduuneja 40 vuotta ehkä se kuitenkin ollut parempi kuin loisia niin kuin nämä nykyiset laiskat loisii työttömyyskorvauksilla 

Vierailija
37/41 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömyys on aina huonompi vaihtoehto. En ymmärrä kenellä on varaa olla työtön tässä maailmassa? ennemmin huono työ jolla maksaa laskut kuin sossualmut ja ulosotto.

Paras vaihtoehto on kuitenkin työllistää itsensä, ideoita tulille vaan, jos saat toimeentulon kerättyä oman työn ja ideoiden kautta et tarvitse enää ikinä mitään huonoa työpaikkaa. 

Kenellä on varaa? No vaikka sellaisella joka on tehnyt töitä 30 vuotta ja säästöjä on parisataatuhatta jo. Miksi pitäisi tehdä ikävää työtä kun rahallisesti homma on jo pulkassa tässä elämässä?

Vierailija
38/41 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömyys passivoi ja masentaa. Lyhytaikainen työ on kuin loma, mutta yli 3 kk on jo paha. Mikä tahansa työ on parempi. Jos on rahaa pankissa tai asuu omavaraisitaloudessa ja on vanha, niin silloin työttömyys voi olla järkevämpi. 

Jos on harrastuksia niin aika kuluu kyllä hyvin ilman töitäkin. Silloin harmittaa eniten vain se rahanpuute.

Sittenhän on paljon niitä jotka käyvät töissä siksi että jos on yhtään vapaa-aikaa, juovat päänsä täyteen viinaa kun eivät muuta osaa tehdä, joko pomon ankarassa käskytyksessä töissä selvinpäin vaikka työ vtuttaa, tai vapaalla ilman kenenkään ohjausta viina alkaa viedä, on se surkeaa semmoinenkin elämä.

Vierailija
39/41 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se vähän riippuu mielenlaadusta. Eli tykkääkö enemmän siitä että on kaiket päivät vapaata vai siitä että 8h päivässä tekee jotain joka vituttaa koko loppupäivän.

tai tykkääkö olla perseauki jokapäivä tosin vapaata on mut mitään ei voi tehdä kun ei rahaa.kerrostaloluukku  tulee tutuksi myös.kyllä mä mun 4400e kuukausi palkan otan ennemmin.tosin työttömäksi on helppo ryhtyä jos tulen toisiin ajatuksiin.

Vierailija
40/41 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni oikeasti pitää töistään? Varmaan ehkä alle 10% työläisistä. Aina on liikaa työtehtäviä, aina kiristetään kaikesta, mutta silti sitä samaa paikkaa saattaa joku toinen sinulta jopa kadehtia. Työsuhde on aina parempi vaihtoehto, jopa köyhyysrajalla olevalle, mutta silti siinä ollaan hieman yli rajan, ja tällaisia ihmisiä sossu ja Kela auttavat mahdollisesti täydentävällä ja ehkäisevällä toimeentulotuella, jota toki pitää itse kehdata hakeakin.  Jos taas työttömyydestä tulee pitkäaikaista, vuosia kestävää, eikä ole myytävää omaisuutta, siitä taa seuraa usein köyhyyttä ja mielenterveysongelmia, kuten täällä jo aiemmin joku kertoikin, itse myös olen saman kokenut. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän seitsemän