Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö hammaslääkäreille opeteta kriittistä ajattelua?

Vierailija
28.01.2026 |

Onko tietoa, tavannut nyt 4 hammaslääkäriä joista 2 olleet erikoishammaslääkäreitä, he seuraavat vain protokollia eivätkä ota objektiivisia havaintoja huomioon ollenkaan. Niin tuli mieleen, että opetetaanko hammaslääkiksessä edes mitä tarkoittaa kriittinen ajattelu.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisen kroppa on kokonaisuus, kaikki vaikuttaa kaikkeen.

Siinä olen samaa mieltä että lääkärit ja hammaslääkärit jne ei tunnu ymmärtävän sitä ollenkaan

Esimerkki: Jos purenta on vinoutunut yhtäkkiä, syy voi olla vaikka välilevyssä selässä tai ihan missä vaan muualla kuin siinä suussa

Tämä varmasti on totta. Lääkärin on kuitenkin mahdotonta osata kaikkea ja siksi meillä on erikoislääkäreitä. Hammaslääkäri keskittyy suun ja pään alueen ongelmiin. Hän varmasti on tietoinen, yhtä lailla kuin sinäkin, että ihminen on kokonaisuus. Hammaslääkärinä hän ei kuitenkaan voi diagnosoida ja hoitaa selän ongelmia. Jos vikaa ei löydy suusta tai hammaslääkärin hoito ei tuota tuloksia, on aika jatkaa toiselle lääkärille.

Vierailija
22/23 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla #16 tainnut käydä huono tuuri(?). Itse muutin toiselle paikkakunnalle (työn perästä), alkuongelmien takia yksityiselle (koska "kirjat" eivät olleet ennättäneet vielä muuttua). Paikka/hammas siis lohkesi. Se hml huomasi ja sanoi, et mulla on tuon lisäksi vielä purentavirhe, "höylään" sitä ensi kerralla. Kyllä, Kela-korvauksen sain. Muuten juuri tuo sama, sanoi, et voi aiheuttaa leuka/pääkipuja (se purentavirhe siis). Eli: hän osasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisen kroppa on kokonaisuus, kaikki vaikuttaa kaikkeen.

Siinä olen samaa mieltä että lääkärit ja hammaslääkärit jne ei tunnu ymmärtävän sitä ollenkaan

Esimerkki: Jos purenta on vinoutunut yhtäkkiä, syy voi olla vaikka välilevyssä selässä tai ihan missä vaan muualla kuin siinä suussa

Tämä varmasti on totta. Lääkärin on kuitenkin mahdotonta osata kaikkea ja siksi meillä on erikoislääkäreitä. Hammaslääkäri keskittyy suun ja pään alueen ongelmiin. Hän varmasti on tietoinen, yhtä lailla kuin sinäkin, että ihminen on kokonaisuus. Hammaslääkärinä hän ei kuitenkaan voi diagnosoida ja hoitaa selän ongelmia. Jos vikaa ei löydy suusta tai hammaslääkärin hoito ei tuota tuloksia, on aika jatkaa toiselle lääkärille.

Eli jos jonkun pää toimii mutta mieli ei, niin sitten pitää tehdä tuhoa mielelle? Oliko hydran hampaan historia tälläistä kauheeta paskaa kokenut? 

Tämä on kyllä tai ei kysymys

I.E. De Facto Englannin Kruunu

Toivottavasti teillä käärmeillä ja pässeillä on hyvä "mieli" vastataakseen normaaliin kysymykseen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän neljä