Voiko henkilö sanoa olevansa kotiäiti, jos nuorimmaisensakin jo yläkouluikäinen, mutta
äiti ei ole työelämässä, mutta ei myöskään työtön työnhakija?
Kommentit (56)
Eikö olisi helpompi esitellä itsensä loisena?
Enpä tiennytkään että kaikki työelämän ulkopuolella, mistä syystä tahansa, ovat loisia. Tosin en pidä työttömiäkään loisina.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää valehdella olevansa kotiäiti? Jos joku kysyy, mitä töitä teet, sanot vain että et mitään. Siinä se.
Eihän tuo valehtele, vaan juuri on kotiäiti tai ehkä paremmin kotirouva, kun lapset ovat koululaisia.
Vierailija kirjoitti:
Sä oot työtön työnhakija, sillä sipuli. Koska jos et ole, et saa mitään etuuksia.
Jos ei ole työtön työnhakija, miten silti on muka työtön työnhakija?
Lukisit aloituksen uudestaan. Mistään tukien saamisesta ei ollut siellä edes mainintaa.
Sanon olevani työelämän ulkopuolella ja että mulla on kouluikäiset lapset (12, 14). En mä tiedä, voisin kai sanoa kotiäitikin, mutta en sano.
Voi olla vaikka eläkkeelläkin tai elää perintörahoilla.
Jos sanoo olevansa kotiäiti, hänelle luultavasti se äitiys on tärkeää ja arvokasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää valehdella olevansa kotiäiti? Jos joku kysyy, mitä töitä teet, sanot vain että et mitään. Siinä se.
Valehdella? Onhan hän kotiäiti; hänellä on alaikäisiä lapsia eikä hän ole työelämässä eikä työtön työnhakija.
No siitä vaan, jos niin haluat sanoa. Jos hän tekisi jotain ns. järkevää, niin varmaan sitten sanoisi sen mieluummin kuin väittäisi olevansa kotiäiti 13-vuotiaalle lapselle. Mutta ihan vapaasti.
Miksi te kuvittelette, että palkkatyö olisi joku kunnia-asia? Enemmänhän se on häpeä, että joutuu sellaista tekemään. Se, että häpeilee ja peittelee sitä, että ei tee palkkatöitä, kertookin sitten jo vielä äärimmäisemmästä noloudesta.
Käyn töissä, olen myös työtön työnhakija, mutta pääasiallisesti miellän itseni kotiäidiksi. Lapset teinejä. Olo on niin täystyöllistetty etten edes muista olevani "työtön".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mikä muu hän olisi kuin kotiäiti? On kotona (= ei työelämässä) ja on äiti.
Ei äitiys liity mitenkään statukseen jos ei ole hoidettavia lapsia kotona.
Tuolla logiikalla minäkin olisin vaikka kotiratsastaja tai kotilumilautailija, jos olisin tarkoituksellisesti työtön.
Oot vissiin lapseton? Koska 13v tarvii vielä kyllä ihan hoitoakin, jos ei muuta niin puhtaita vaatteita ja ruokaa nenän eteen. Ja lapsi toi mun 24v ikäinenkin mulle vielä on, ja hänen äitinsä olen edelleen vaikka täysi-ikäinen ihminen onkin kyseessä. Ja toki omilleen muuttanut eli hänen kanssaan ei nyt ole mitään hoivaamista enää tehdä.
Ei tarvitse kokopäivähoitoa. Puhtaat vaatteet ja ruuan voi työpäivänkin jälkeen hoitaa .
Toki tuon ikäinen osaa niistäkin huolehtia itse, mutta ehkä hyvään vanhemmuuteen ainakin pitää tukea näitä asioita.
Vierailija kirjoitti:
Käyn töissä, olen myös työtön työnhakija, mutta pääasiallisesti miellän itseni kotiäidiksi. Lapset teinejä. Olo on niin täystyöllistetty etten edes muista olevani "työtön".
Tulee varmaan hyviä kansalaisia näistä kermaperseistä. Jos teinin äiti kokee olevansa täystyöllistetty päivät pääksytysten, jotain todellakin on perhedynamiikassa vialla.
Kotirouvahan hän jolla ei enää pieniä lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee varmaan hyviä kansalaisia näistä kermaperseistä. Jos teinin äiti kokee olevansa täystyöllistetty päivät pääksytysten, jotain todellakin on perhedynamiikassa vialla.
Niin, kiirettä pitää kun käyn töissä (haen kokoaikaista työtä), hoidan siivoukset, ruoat, pyykit, lemmikit ja 3 teinin harrastuskuskaukset monta kertaa viikossa. Sitten vielä on ne omat harrastukset. Kyllä meillä nyt varmaan kasvaa pilattuja teinejä.
Jos on niin rikas ettei tarvitse elääkseen työtä, voi käyttää itsestään vaikka nimitystä vapaaherra /vapaaherratar.
Ehkä hän on vain työtön? Eihän kaikki työttömät ole kotiäitejä, vaikka olisi lapsia.
Vai meneekö se niin että työttömyys kielletty juuri äideiltä?
Voiko sanoa itseään toimitusjohtajaksi, jos on yhden henkilön yritys?
Totta kai voi. Hänhän on äiti jonka lapsista ainakin yksi asuu vielä kotona.
Kotirouvalla taas ei välttämättä ole lapsia.