Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä avuksi? Puolison lihominen (+60kg)

Vierailija
28.01.2026 |

Selkävaivaa, kuorsaa, näkö huonontunut, on myös diabetesoireita, näkö voi olla myös ikänäköä. 

Masennukseen saanut lääkkeet 3v sitten. Alussa paino putosi, sitten sattui lähipiirissä menetys ja paino jatkoi nousua.

Ei auta esimerkki paremmill  elämäntavoilla tai pelottelu kuolemalla. En halua infarktin vuoksi omaishoitajaksi.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauta

Vierailija
2/35 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimaannu ja eroa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei infarktin vuoksi kukaan joudu omaishoitajaksi.

Vierailija
4/35 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse voin sanoa ihan suoraan ja rehellisesti että jos puolisoni lihoisi +60 kiloa niin ei se olisi enää se ihminen johon olen luvannut sitoutua. Vaihtoehdot olisivat laihdutus tai ero. 

Onneksi tässä maassa saa erota yksipuolisella hakemuksella. 

Vierailija
5/35 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse voin sanoa ihan suoraan ja rehellisesti että jos puolisoni lihoisi +60 kiloa niin ei se olisi enää se ihminen johon olen luvannut sitoutua. Vaihtoehdot olisivat laihdutus tai ero. 

Onneksi tässä maassa saa erota yksipuolisella hakemuksella. 

Avoliitossa se ei vaadi edes hakemusta. 

Vierailija
6/35 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap puolisosi on masentunut? Miksi hän syö suruunsa? Oletko sinä raskas ihminen ja taakaksi hänelle? Onko hänellä työttömyyttä ja kokee tarpeettomaksi itsensä? Huomautteletko hänelle taloudellisista asioista? Itse + 50kg ylipainoa kyselen tällaisia. Hoikka mieheni ei koskaan myöskään tajuaisi, mistä ylipaino johtuu.

Vierailija
7/35 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten riittää raha lihomiseen?

Vierailija
8/35 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ap puolisosi on masentunut? Miksi hän syö suruunsa? Oletko sinä raskas ihminen ja taakaksi hänelle? Onko hänellä työttömyyttä ja kokee tarpeettomaksi itsensä? Huomautteletko hänelle taloudellisista asioista? Itse + 50kg ylipainoa kyselen tällaisia. Hoikka mieheni ei koskaan myöskään tajuaisi, mistä ylipaino johtuu.

Syyllinen on löydettävä ja se on aina joku muu . . . Mikään ei koskaan vahingossakaan ole omaa syytä??

Vierailija
9/35 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että ero on paras ratkaisu. Mies todennäköisesti saa itsensä kuntoon, kun pääsee eroon rasittavasta ja huonosta parisuhteesta.

Vierailija
10/35 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syyllinen on löydettävä ja se on aina joku muu . . . Mikään ei koskaan vahingossakaan ole omaa syytä??

ihmiset pyrkivät löytämään oman itsensä ulkopuolisen syyn negatiivisille asioille, ja muita on helppompi syyttää, kuin nostaa se katse omasta navasta peiliin.

Vierailija
11/35 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä, että ero on paras ratkaisu. Mies todennäköisesti saa itsensä kuntoon, kun pääsee eroon rasittavasta ja huonosta parisuhteesta.

AP ei maininnut sukupuolia.

Vierailija
12/35 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylipainohan johtuu ylensyönnistä, kyllä sen ihan kaikki tajuavat.

Vierailija
13/35 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sanotaan sitten, että lihonut puoliso saa itsensä kuntoon, kun pääsee eroon myrkyllisestä parisuhteesta.

Vierailija
14/35 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita ei voi muuttaa vain omaa suhtautumistaan voi eli joko katselet tai lähdet kävelemään. Jokaisella on vastuu omasta hyvinvoinnista ja jos ei itseään rakasta sen vertaa, että edes terveys ole tärkeää, niin tuskin voi rakastaa ketään muutakaan. Ei masennuslääkityksen varjolla voi jäädä vellomaan, vaan asioille täytyy löytää joku ratkaisu, jota kohti yrittää mennä vaikeasta tilanteesta.

Vierailija
15/35 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli puoliseiskassa nuorehko nainen, jojo laihduttaja. Kertoi että laihduttaa välillä 50kg, mutta se tulee takaisin. En kyllä mitenkään ymmärrä, miksi pitää syödä enemmän kuin tarvitsee, eikö ole mitään nälänsietokykyä. Väitti vielä, että lihavuus on geeneissä. No ei varmasti ole. Joka jätkä, joka on päivät töissä ja illat OKT työmaalla on kyllä posket lommolla, ennen kuin talo on valmis. Jos akka ei tuo sinne ruokaa, niin vielä hoikempi. Samoin Selviytyjät jossain Malesian viidakossa. He ovat jokaikinen laihtuneet, jotkut jopa 15kg kuukauden aikana. Jos ei voi olla syömättä, niin mitä varten pitää tehdä hyvänmakuista ruokaa. Kaurapuuroa, porkkanoita ja säilykehernekeittoa saa syödä niin paljon kuin haluaaa, ei varmasti liho, korkeintaan pierettää. Ei johdu lihominen geeneistä, höpö höpö.

Vierailija
16/35 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskotko, että monikin vain omasta halustaan lihoo yli 60 kg? Melko yksinkertaiselta vaikutat. 

Vierailija
17/35 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskotko, että monikin vain omasta halustaan lihoo yli 60 kg? Melko yksinkertaiselta vaikutat. 

Kyllä se on jokaisella oma käsi, joka sitä ruokaa suuhun liikaa mättää.

Vierailija
18/35 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirtazapiinin tilalle joku toinen lääke.

Vierailija
19/35 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sanotaan sitten, että lihonut puoliso saa itsensä kuntoon, kun pääsee eroon myrkyllisestä parisuhteesta.

Lihonut puolisokin on täysin vapaa lähtemään myrkyllisestä suhteestaan. 

Vierailija
20/35 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ihmiset pyrkivät löytämään oman itsensä ulkopuolisen syyn negatiivisille asioille, ja muita on helppompi syyttää, kuin nostaa se katse omasta navasta peiliin.

Kyllä tuollaiset asiat vain vaikuttavat. Ainakin minulla, koska syön suruuni. Selvästi näkee, että myöskään ap.n puoliso ei ole onnellinen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme