Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä järkeä on työnhakupakossa?

Vierailija
28.01.2026 |

Paljon helpompi on laittaa työkkärin sivuille työnhakuilmoitus, josta työnantajat voivat sitten tarpeeseensa kutsua haastatteluun.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi selvittää ensin, että kuinka moni työttömistä karttaa töitä ihan tarkoituksella. En usko, että niitä nyt prosentuaalisesti on kovin paljon. Jos ihminen saa  kohtuullisen toimeentuylon työstä ja kokee sen jotenkin mielekkäänä niin kyllä normijärkinen ihminen haluaa tehdä töitä. Ainakin itse haluan ihan mielenterveyteni takia.

Tuoko on kiireisin selvityksen aihe kun maassa ei ole eikä ole ollut käytännössä 1991 alkaneen laman jälkeen riittävästi työpaikkoja. Ja firmoja karkoitetaan ihan tarkoituksella maasta ulos lakkoilulla ja muulla systemaattisella yritysvastaisuudella ja "rikastumisen" vastaisella propagandalla. Vain verovaroja kähmimällä saa tässä maassa rikastua kuten hyvät vasurit itse tekee, ei yrittämällä. 

Vierailija
22/46 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömillä pitäisi olla velvollisuus mennä joka päivä istumaan työvoimatoimistoon, josta työnantajat voisivat sitten käydä valkkaamassa uusia työntekijöitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Paljon helpompi on laittaa työkkärin sivuille työnhakuilmoitus, josta työnantajat voivat sitten tarpeeseensa kutsua haastatteluun."

Ei nykypäivänä kannata laittaa mitään konkreetista tietoa nettiin itsestään kaikkien ohikulkijoiden selailtavaksi. Mutta virkamies toki elää siellä 80-luvun "kävele firmaan ja sitten jämerä kädenpuristus pomon kanssa "maailmassa. 

Vierailija
24/46 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs työttömillä on taas niiiiin rankkaa, hohhoijaa.

Vierailija
25/46 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa kyylätä ja pakottaa mielivaltaan.

Näitä suomalainen ei voi olla ilman.

Eikä varsinkaan demari. Nehän tämän ilmoitusvelvollisuuden tuohon työnhakupakkoon lisäsi eli nosti kyttäämisen ja kyykyttämisen ihan uudelle tasolle keskustavetoisen hallituksen jälkeen. Toki keskusta oli mukana tekemässä tätäkin uudistusta Marinin hallituksessa.

Niille kaikenlaiset yhteiskunnan himmelit on tärkeitä koska niihin saa työllistettyä hyvällä palkalla paljon kepulaisia joille muuten olisi vaikea löytää töitä kun apumiehen hommia ei enää oikein ole tarjolla.

Ennen vaaleja lupasivat poistaa koko aktiivimallin ja sitten toivat aktiivi2 käyttöön, niin ne lupaukset rikottiin. Sanna huusi pää punaisena että "menkää boomerit töihin" ja vei vielä eläkeputken ettei vaan edes 40vuotta töissä olevat pääse edes eläkkäkkeelle. 

Vierailija
26/46 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli puolet hakijoista on AINA "painostettu hakemaan 4 työpaikkaa kuukaudessa".

Tässä ei ole mitään järkeä. Kukaan ei hyödy tästä.

Vierailija
27/46 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla voimme miettiä, miksi Hesarissa jatkuvalla syötöllä etätyövastaisia artikkeleita?!

Vierailija
28/46 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Paljon helpompi on laittaa työkkärin sivuille työnhakuilmoitus, josta työnantajat voivat sitten tarpeeseensa kutsua haastatteluun."

Ei nykypäivänä kannata laittaa mitään konkreetista tietoa nettiin itsestään kaikkien ohikulkijoiden selailtavaksi. Mutta virkamies toki elää siellä 80-luvun "kävele firmaan ja sitten jämerä kädenpuristus pomon kanssa "maailmassa. 

Mua ahdistaa myöskin, että pitäisi joka ainoaan keppi ja porkkana -rekryfirmaankin ilmoittaa tietonsa ja kiinnostuksensa. Eihän niihin tietty onneksi henkilötietoja tarvi tarkemmin laittaa mutta silti.

Vierailija
29/46 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne saa profiilin.

Viimeksi kun laitoin. Henkilöstövuokrafirmat 500 km päässä kiinnostuivat lukematta koko esittelyä.

Tohon työnhakupakkoon pitäisi tehdä muutos. Toki se aktivoi kaikista passiivisempia vielä hakemaan 4 paikkaa. Heistä puoli prossaa pääseekin sitten töihin.

Työtönhän passivoituu työn hakemiseen vuoden työttömyyden jälkeen. Jotain muuta pitäisi keksiä. Sillä tuo miljoonien hakemusten sumppu vuodessa. Tekee rekrystä arpajaiset. Eikä hyöty ole kovinkaan suuri.

Vierailija
30/46 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jorma 56v ja haen tätä paikkaa koska te- käskee hakee tätä paikkaa, se on moro. ( tuossa mun hakemus joka paikkaan )

Vierailija
31/46 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ne hakemukset mitä meillekin töihin tulee. Otsikoitu jo kuvaavasti "Työnhakuvelvoite" ja yksi lause sähköpostissa tyyliin "Haen töitä. Minulla ei ole minkäänlaista työkokemusta". Ei edes nimeä aina ole laitettu, kun näkeehän sen sähköpostiosoitteen niin voi sitten siihen työnantaja vastata, pertsa69@... 

Olisi kiva jos näitä hakemuksia voisi lähettää sinne te-palveluihin, että tällaisiako opetatte niillä työnhakukursseillanne tekemään ja lähettämään. Kai työttömälle riittää että ilmoittaa vain paikat mihin on "hakemuksia" laittanut. Ei meilläkään avoimia paikkoja ole nyt yli vuoteen ollut haussa, hakemuksia tulee kuitenkin lähes viikoittain.

Vierailija
32/46 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Paljon helpompaa on työnantajan laittaa työpaikkailmoitus, johon aidosti motivoituneet hakevat. Ei pakkohakuja, ei salakähmäisiä puhelinsoittoja kotiin niille, jotka EIVÄT ole hakeneet. Normaali, asiallinen työpaikkailmoitus ja normaali, asiallinen rekrytointi. Kun työnantaja käyttäytyy normaalisti ja asiallisesti niin työnhakijakin käyttäytyy. Kun työnantaja käyttäytyy asiattomasti ja salakähmäisesti niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

Vierailija
33/46 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ahdistaa myöskin, että pitäisi joka ainoaan keppi ja porkkana -rekryfirmaankin ilmoittaa tietonsa ja kiinnostuksensa. Eihän niihin tietty onneksi henkilötietoja tarvi tarkemmin laittaa mutta silti.

Olihan noita tapauksia jossa työpaikkailmoitus olikin oikeasti tiedonkeruuta. 

Vierailija
34/46 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Proletariaatin Diktatuuria, ei mitään hyötyä...marginaaliselle ryhmälle ehkä hyötyä. Tuli kokeiltua eli oltua 5 x yt seurauksena työttömänä.

Vierailija
35/46 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ne hakemukset mitä meillekin töihin tulee. Otsikoitu jo kuvaavasti "Työnhakuvelvoite" ja yksi lause sähköpostissa tyyliin "Haen töitä. Minulla ei ole minkäänlaista työkokemusta". Ei edes nimeä aina ole laitettu, kun näkeehän sen sähköpostiosoitteen niin voi sitten siihen työnantaja vastata, pertsa69@... 

Olisi kiva jos näitä hakemuksia voisi lähettää sinne te-palveluihin, että tällaisiako opetatte niillä työnhakukursseillanne tekemään ja lähettämään. Kai työttömälle riittää että ilmoittaa vain paikat mihin on "hakemuksia" laittanut. Ei meilläkään avoimia paikkoja ole nyt yli vuoteen ollut haussa, hakemuksia tulee kuitenkin lähes viikoittain.

Ja miksi kukaan lähettäisi työhakemuksia jollekin kaltaisellesi palstalla päivystävälle trollille? 

Oikea yrittäjä tuossa tajuaisi että ongelma on pakkohaku, eikä se että niihin pakkohakemuksiin ei ole käytetty riittävästi vaivaa. 

Vierailija
36/46 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Yleistuki tulee ja keskiluokka ei saa enää työttömyysturvaa. Mikä on se rangaistus jos hakemuksia ei lähetä?

Keskiluokan säästöt hupenevat nopeasti ja sitten onkin pakkohakua edessä. Ahneus on se voima, joka hoitaa keskiluokan hakemusmotivaation.

Vierailija
37/46 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Paljon helpompaa on työnantajan laittaa työpaikkailmoitus, johon aidosti motivoituneet hakevat. Ei pakkohakuja, ei salakähmäisiä puhelinsoittoja kotiin niille, jotka EIVÄT ole hakeneet. Normaali, asiallinen työpaikkailmoitus ja normaali, asiallinen rekrytointi. Kun työnantaja käyttäytyy normaalisti ja asiallisesti niin työnhakijakin käyttäytyy. Kun työnantaja käyttäytyy asiattomasti ja salakähmäisesti niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

Jep. Ihan ekana pitäisi räjäyttää tämä rekryfirma-systeemi taivaan tuuliin. Näitä temppuratoja ei todellakaan tarvita normaalien rivityöntekijöiden palkkaamiseen ja niiden toimitusjohtajien ym palkkaamiseen on headhunterit.

Vierailija
38/46 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen jorma 56v ja haen tätä paikkaa koska te- käskee hakee tätä paikkaa, se on moro. ( tuossa mun hakemus joka paikkaan )

Tämä itsellänikin on, mutta siitä meinataan tehdä rangaistava. Syksyllä tiedämme miten ja saamme ohjeet miten rangaistus kierretään.

Vierailija
39/46 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnantajalle riittää että sähköposti on @hotmail.com

Vierailija
40/46 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakkohakija tekee tämän sulle mahdollisimman helpoksi, ja viitit valittaa?? 

Olisiko se harhaanjohtava kunnollinen hakemus parempi, jonka eteen sinä työnantajana käytät vaivaasi ja aikaasi ja sitten selviää, että hakija ei ollut tosissaan? Parempi se nyt noin on, että voi samoin tein painaa deleteä. Joo, teillä ei ole nyt paikkoja avoinna, mutta näitä pakon edessä tehtyjä hakemuksia menee sinnekin, missä on. 

Itse olin yhden talven työttömänä ja näin jälkeenpäin tuollainen pertsa69 -tili olisi ollut nerokas, samoin aivan pilahakemukset sitä kautta, koska koin sen pakkohakemusten lähettämisen omilla tiedoillani maineeni pilaamisena. Paikkoja, johon mulla oli pätevyys, oli auki 0 - 2 kuukaudessa. Muut hakemukset piti vain lähettää jonnekin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän neljä