Muistatko kun Challenger räjähti? Katsoitko uutisista?
Kommentit (19)
Olin ala-asteikäinen. Iltauutisissa näytettiin räjähdys. Jäi mieleen.
Samoihin aikoihin Intiassa maanjäristys mursi padon. Yli 100 000 ihmistä kuoli tunneissa. Sitä ei taida kukaan muistaa.
Vierailija kirjoitti:
Muistan kun penkkariauton kyljessä luki: Lisää opettajia avaruuteen.
Yksi menehtyneistä oli tosiaan opettaja ammatiltaan.
No hän ei päässyt ihan avaruuteen asti
Kyllä muistan. Ja sen naisopettajan hyvin, kun marssivat jonossa siihen sukkulaan. Iloinen hymy kaikilla.
Sitä en muista, oliko se suora lähetys.
Se sukkula tosiaan räjähti siinä taivaalla kaikkien nähden. Kyllä vaihtui katsojien ilmeet äkkiä kauhistuneiksi.
Sen opettajan oppilaatkin oli siinä innoissaan lähettämässä opettajaansa avaruusseikkailulle.
Muistan. Olin ekaluokkainen, ja näin asiasta pitkään painajaisia. Oli ehkä merkittävin syy siihen, etten antanut omien lasteni katsoa uutisia vielä tuon ikäisenä.
Muistan, olin teini-ikäinen. Nätti ope
Muistan. Hesarista luin siitä juttuja ja telkussa näytettiin uutisia.
Vierailija kirjoitti:
Muistan. Hesarista luin siitä juttuja ja telkussa näytettiin uutisia.
Ja olin 9-10 v.
Mutta miksi se räjähti? En muista
Muistan kun tuntui hienolta kun ope mukana. Se oli hirveän surullista. Mietti hänen perhettään jotka tietysti seurasivat.
Vierailija kirjoitti:
Dodge Challenger?
Räjähtävää voimaa näissäkin!
Vierailija kirjoitti:
Työkkäri kokeili ensi kertaa muutamaa 9e per päivä työntekijää ja tulokset näkyivät välittömästi.
Muistan ja näin suorana lähetyksenä Saksan tv:stä. Olin silloin 33-vuotias.
Muistan sen. Raketin nimen olen saanut tietää myöhemmin, mutta sen muistan, että raketti nousi ilmaan ja räjähti.
Vierailija kirjoitti:
Pakkasen kohmettama O-rengas ei pitänytkään.
Challenger oli yhdysvaltalainen avaruussukkula, joka tuhoutui 73 sekuntia laukaisunsa jälkeen 28. tammikuuta 1986.