Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ostomunkit vai kotitekoiset ?

Vierailija
28.04.2007 |

miksi?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole vaikeeta ja ei tule kalliiksi! ja maku on omaa luokkaansa....

Vierailija
2/25 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omatekoisia teen jos jaksan/viitsin, koska ovat kyllä tosi hyviä. Ellen jaksa tehdä, niin ostan kaupasta tai leipomosta. Nekin ihan syötäviä. Sima on omatekoinen, vaikka tätä ei kysyttykään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paistetaanko ne rypsiöljyssä esim. valurautapadassa vai miten teette?

Vierailija
4/25 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut jotenkin niin vetämätön olo etten jaksa vaivautua.

Vierailija
5/25 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös ollaan dieetillä miehen kanssa. Kolmen munkin paistamisessa itse ei ole mitään järkeä...

Vierailija
6/25 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat paljon parempia kuin ostetut ja kyllähän se itse leipominen halvemmaksikin tulee.

Teen munkit tavallisesta pullataikinasta johon tulee vähän vähemmän rasvaa itse taikinaan. Paistan ne rypsiöljyssä valurautapadassa.

Vierailija
7/25 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paistoin ja pakastin ilman sokeroimista. Sieltä on sitten kiva ottaa sulamaan ja vähän lämmitän uunissa ja sen jälkeen sokeroin. Ovat kuin tuoreita:)

Vierailija
8/25 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

paistan öljyssä valurautapadassa ja ihan tavallisesta pullataikinasta teen, tosin taikina on hieman löysempää ja hiukan vähemmän käytän siinä rasvaa

Vierailija
9/25 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munki ton älyttömän rasvaisia ja inhottavia siksi. Yöks, suupieliin jää sellainen vaha ja ähky olo mahaan. Sima ei maistu kenellekään.

Vappuna syödään ihan muita herkkuja.

Miksi ne rasvassa paistetut äklötykset muuten kuuluvat vappuun?

Vierailija
10/25 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viitsi 5-10 munkkia varten alkaa käryttää rasvoja. Ostan firman ruokalasta valmiina tai kuten tänä vuonna, pakastealtaasta. Meillä ei mene hirmuinen kasa munkkeja, vaan 1-2 munkkia / hlö, korkeintaan.

Vierailija
11/25 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurini tuossa paistoi ison läjän munkkeja ja tippaleipiä. Kehui pakastavansa niitä kun sieltä on helppo aina antaa lapsille välipalaksi.

Siis 2 lasta ja munkkeja on ainakin 70kpl. Lisäksi ne tippaleivät ja sokeriset simat, nakit ja perunasalaatit jne...

Paljonkohan yhdessä munkissa on kaloreita...Niitä kun vedetään parikymmentä kappaletta, saa taas karppaukset ja muut hömpät lisää asiakkaita.

Vierailija
12/25 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...viime vapun alla sairastuin rajuun vatsatautiin ja jouduin ostamaan munkit kaupasta. Päädyin Kotiuunin mustikka- ja vadelmamunkkeihin. Ne oli kyllä ihan älyttömän ihania! Nyt en edes harkitse munkkien käryttämistä =)

Vierailija
13/25 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä minä teen munkkeja ihan vieraita varten...ei niitä tarvi itse kaikkia ahtaa.

Vierailija
14/25 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietää mitä syö :) Ja siinä on jotain tunnelmallista :) Ja edullisemmaksikin tulee :)

Vierailija
15/25 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä heille on ihan oikeat tarjoilut.

Ja itse inhoan sitä, että kylässä kahvipöydästä ei löydy muuta kuin rasvaista tarjottavaa. Munkki on paistettu upporasvassa. Se närästää ja tuo raskaan olon. Mutta pakko on ahtaa nassuun kun emäntä tarjoaa " kun on kotona itse tehnyt ja tuli niin paljon ettei jakseta itse syödä. Ottakaa nyt tekin" .

Että vinkkinä, vappunakin voi tarjota jotain kevyempää kahvin kanssa.

Vierailija
16/25 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ainakin on vappuna jos jonkinlaista tarjottavaa, munkit ovat osa sitä. aina kuitenkin on joku joka rakastaa kotona paistettuja munkkeja ja kerran vuodessa kun niitä vappuna saa niin mielellään ottaa.

Vierailija
17/25 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

munkkeja, simaa tms herkkua niin paljon että sitten pitää oikein todella laihduttaa??? Veikkaanpa ettei kovin moni siihen pysty :)

Vierailija
18/25 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä söin tänään neljä munkkia kun ne maistui itsetehtyinä niin hyviltä. nyt on niin karsee olo että ne oli tän vapun munkinsyönnit varmaan siinä. tuskinpa siitä kuitenkaan lihomaan pääsee kun ne munkit jää yhteen päivään. vieraille voi sanoa etten itse ota koska tuli niin paha olo kun söin liikaa. huomenna jatkuu taas vhh niinkuin ennenkin...ja voin sanoa että on se olo melkolailla parempi ilman sokeria ja vehnää elämässä. mutta ihan kiva se on joskus syödä herkkuja, pysyypä niistä sitten taas erossa!

Vierailija
19/25 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki väittää syövänsä vain yhden tai 2 munkkia. Kukaan ei kuitenkaan paista munkkeja 5-10 kappaletta vaan niitä tehdään heti kerralla PALJON.

Joku ne syö ja ne läskit näkyy kyllä lasten ja äitien vyötäröllä.

Vierailija
20/25 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse ei tehdä juuri siitä syystä,

että sitten syödään niitä monta päivää ja kiloja kun pitäisi vahtia!

eikä oo lapsillekkaan hyväksi saada sokeripommeja monena päivänä peräkkäin...