L/over ikuisesti minun
Kolme ensimmäistä jaksoa MTV Katsomossa katsottavissa.
Mielipiteitä?
Kommentit (569)
Tällaisia olen itsekin pohdiskellut. Lisäksi psyykeni on kaikesta narsistien ja ilmeisesti joidenkin vähän psykopaattienkin toimesta hajonnut niin osiin, että saatan usein olla monta päivää hyvällä tuulella, koska en kertakaikkiaan muista tapahtuneita asioita. Mutta olen luultavasti aivan äärimmäisestä päästä narsistien uhreja, koska on ollut jotenkin tosi hyvältä tuntuvaa lukea täältä, miten moni on saanut elämänsä taas kuntoon narsistin jäljiltä ja takaisin oman äänensä. Se antaa pienen hippusen toivoa minullekin, vaikkei olekaan realistista. Hyvä te!
En ole vielä nähnyt näissä keskusteluissa mainintaa sen Luukaksen näyttelijän, nuoren Elmo Kerosuon, loistavaa näyttelijäsuoritusta. Upea nuori lupaus.
Vierailija kirjoitti:
Mua ihmetyttää monissa nettikeskusteluissa, kun aika usein kun joku kertoo eksänsä olleen narsisti, viesti päätetään sanoihin "nykyään olen onnellisessa parisuhteessa". Ihmettelen, miten kukaan pystyy tai edes haluaa enää ikinä narsistin jälkeen elää parisuhteessa. Itse jättäydyin niiltä markkinoilta suosiolla pois. Ihmiset on erilaisia joo, mutta miten kukaan enää uskaltaa ottaa minkäänlaista riskiä? Tai mitä annettavaa uhrilla enää on, kun on totaalisen rikki? Minä en edes pystyisi olemaan kenenkään kainalossa. Tulee ahdistus kun ajattelenkaan.
Minä en halua minkäänlaista parisuhdetta. Avioliittoa 23 vuotta ja oma vapaus, turvallisuus, ovat tärkeämpiä kuin yksikään ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ihmetyttää monissa nettikeskusteluissa, kun aika usein kun joku kertoo eksänsä olleen narsisti, viesti päätetään sanoihin "nykyään olen onnellisessa parisuhteessa". Ihmettelen, miten kukaan pystyy tai edes haluaa enää ikinä narsistin jälkeen elää parisuhteessa. Itse jättäydyin niiltä markkinoilta suosiolla pois. Ihmiset on erilaisia joo, mutta miten kukaan enää uskaltaa ottaa minkäänlaista riskiä? Tai mitä annettavaa uhrilla enää on, kun on totaalisen rikki? Minä en edes pystyisi olemaan kenenkään kainalossa. Tulee ahdistus kun ajattelenkaan.
Minä en halua minkäänlaista parisuhdetta. Avioliittoa 23 vuotta ja oma vapaus, turvallisuus, ovat tärkeämpiä kuin yksikään ihminen.
Myös monet naiset, jotka eivät ole kohdanneet narskua viihtyvät yksin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös monet naiset, jotka eivät ole kohdanneet narskua viihtyvät yksin
Niin, mutta se ei sitten tainnut taas liittyä enää mitenkään tämän ketjun aiheeseen?
No voi kamala sentään! Syvät ja nöyrät pahoittelut ja anteeksipyynnöt sinulle!
Vierailija kirjoitti:
Eihän parisuhdetta erota muista läheisistä ihmissuhteista kuin seksi. Rakkautta ja kunnioitusta saa muiltakin kuin parisuhdekumppanilta. En oikein keksi, mihin ihmeeseen miestä pitäisi tarvita. Seksi on kivaa, mutta suhteen mukana tulisi liikaa miehen dominanssia. Ns. hyväkin miehet dominoivat, se on testosteronin ominaisuus. En löydä tippaakaan alistuvuutta sisältäni, en edes sitä joustoa, jota vaaditaan jos asutaan yhdessä. Nykyajan ilmiö on asua yksin, koska nyt se viimein on mahdollista naisellekin.
Aika harva ystävyys- tai muu ihmissuhde on yhtä läheinen kuin parisuhde ja en tarkoita nyt fyysistä läheisyyttä.
Mä tietäisin hyvän jatkon tähän: Juha joutuu ongelmiin joko terveyden tai talouden tai molempien kanssa ja pyytää Roosalta ja lapsilta apua. Tai itseasiaassa vaatii. Narsisti kykenee unohtamaan kaiken aiheuttamasna pahan, koska hän pystyy pyytämään apua uhriltaan, koska hän näkee muut ihmiset ensisijaisesti työkaluina ja resussienlähteenä ei itsenäisinä tuntevina olentoina.
Narsisti kokee, että muilla on velvollisuus auttaa häntä. Hän saattaa käyttää "säälikalastelua" tai vedota menneisyyteen saadakseen haluamansa.
Hän ei koe aitoa empatiaa. Kun hän tarvitsee jotain, hän unohtaa aiheuttamansa tuhon, koska hänen omat tarpeensa ovat sillä hetkellä tärkeämpiä kuin mikään muu.
Eihän parisuhdetta erota muista läheisistä ihmissuhteista kuin seksi. Rakkautta ja kunnioitusta saa muiltakin kuin parisuhdekumppanilta. En oikein keksi, mihin ihmeeseen miestä pitäisi tarvita. Seksi on kivaa, mutta suhteen mukana tulisi liikaa miehen dominanssia. Ns. hyväkin miehet dominoivat, se on testosteronin ominaisuus. En löydä tippaakaan alistuvuutta sisältäni, en edes sitä joustoa, jota vaaditaan jos asutaan yhdessä. Nykyajan ilmiö on asua yksin, koska nyt se viimein on mahdollista naisellekin.