Lähtisitkö pakkaspäivänä kolmen ja puolen tunnin kauppareissulle kävellen?
Pitäisi käydä yhdessä kaukana sijaitsevassa kaupassa ostamassa eräs tuote. Yhteen suuntaan kävelymatka kestää reittioppaan mukaan 1 h 40 min, eli kaikkiaan reissu olisi 3 h 20 min. Autoa ei ole. Polkupyörää ei ole. En halua mennä bussilla koska siinä olisi pari vaihtoa ja oikeiden pysäkkien etsimistä eikä ole matkakorttiakaan. Olisiko hullun hommaa lähteä kävellen matkaan? Teen kyllä muuten pitkiä kävelylenkkejä, mutta en noin pitkiä. Ja nyt on pakkasta paljon täällä. Olen keski-ikäinen, ihan hyväkuntoinen.
Kommentit (32)
Lähtisin, jos ei olisi painavaa kannettavaa.
Jos ostos ei ole painava, niin lähtisin, mutta ottaisin varmuuden vuoksi mukaan maksuvälineen bussiin tai taksiin jos takaisin kävelemisen kanssa tulee jokin ongelma.
Ihan nautinnon takia ottaisin reppuun termospullossa kuumaa mehua ja ehkä eväsleivän. Tykkään pitkistä kävelyistä.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Aikanaan kävelin joka viikonloppu kaverille ja takaisin, yhteen suuntaan päälle 2 tuntia, ei edes tuntunut missään.
Nuoruus ja kaveri on eri juttu kuin keski-ikä ja kauppa.
Vierailija kirjoitti:
Miksen lähtisi? Vaatteet on keksitty jo kymmeniä, ellei satoja tuhansia vuosia sitten.
Onhan ne keksitty ja alasti on se ongelma että mihin laitat pankkikortin? Kun olisi aina niin lämmin että voisi olla alasti. Niin ja henkilökuntaa ettei joutuisi itse käymään kaupassa.
Lisäisin tuotteen kotiinkuljetukseen: https://www.k-ruoka.fi/artikkelit/verkkokauppa/verkkokauppa-kotiinkulje…
Eilen meni kauppareissuun juurikin 3,5 tuntia - toki tästä vajaan tunnin verran kävelyä sisällä parissa isommassa kauppakeskuksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin ennen lähtöä soittaisin kauppaan ja varmistaisin, että ovat auki ja kyseinen tuote on saatavilla.
Soittaisit ? Voi ne aukioloajat tarkistaa netistä.
T. Menetetty tapaus
Mä en lähtisi tekemään tuollaista kävelymatkaa missään oloissa koska mulla olisi matkojen tekoon järkevämpi suunnitelma.
Tuossa kannattaisi enemmän miettiä että kuluttaisi ne 3h 20min siihen että hommaa itselleen pyörää, tai että hommaa matkakortin sekä etsii oikeita pysäkkejä, niin että seuraavalla kerralla kun pitää tehdä pidempi matka on sitä varten joku vähemmän typerä keino.
Riippuu mitä ostat,esim. vissyvesipullot painaa aika pirusti ostoskassissa ja kissanhiekkasäkki se vasta hirveää onkin raahata kainalossa.
Vierailija kirjoitti:
Helposti. Ja olen käynytkin. Useamman kerran viikossa menee pari tuntia kerrallaan ja nuo pisimmät on just 3-4 tuntia /17-20 km. Kävelen reippaasti ja yleensä tulee kuuma. Mitään eväitä en tarvitse
Kommentti ihmiseltä, jonka vapaa-aikaa ei työnteko turhaan rajoita.
Vierailija kirjoitti:
Miten voi joku TUOTE olla noin tärkeä?
Ämpäri?
Onko?