Montako etunimeä sinulla on?
https://www.iltalehti.fi/perheartikkelit/a/b7a437c3-6292-427f-92ea-2f71…
Vaikka yhdysnimet harvinaistuvat, antavat tuoreet vanhemmat lapsilleen aiempaa enemmän etunimiä. Nykyään nimilaki sallii sen, että lapselle voi antaa jopa neljä etunimeä.
Minulla on kaksi ja puolisollani kolme olemme syntyneet 60-luvulla. Kummallakaan ei ole yhdysnimeä.
Kommentit (3)
Minulla on kolme nimeä ja toinen nimeni on sama kuin äidilläni. Meidän suvussa on nimet muutenkin kiertäneet, esim. veljilläni on molemmilla yksi isän (jolla on 3 myös) nimistä. Siskollani muiden sukulaisten nimiä. monien sukulaisten nimet ovat periytyneet, mutta joidenkin nimet ovat tulleet toisilta, sukuun tulleilta tai on keksitty muuten. Useimmilla meistä on 3 nimeä, vanhemmilla ja nuoremmilla sukulaisilla. Joillakin kuitenkin 2.
Usein olen törmännyt siihen että esikoiselle annetaan kolme tai jopa neljä nimeä, mutta seuraaville kaksi. Hyvät nimet alkavat siis ehtyä.
Toisella puolella sukua (äidin) on yksinimisiä mm. isoisä ja serkku. Toisella puolella sukua (isän) taas suosittiin kolmen nimen sarjaa. (isä, veli, serkkuja)
Omilla lapsilla 2 tai 3 nimeä.