Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Montako etunimeä sinulla on?

Vierailija
27.01.2026 |

https://www.iltalehti.fi/perheartikkelit/a/b7a437c3-6292-427f-92ea-2f71…

Vaikka yhdysnimet harvinaistuvat, antavat tuoreet vanhemmat lapsilleen aiempaa enemmän etunimiä. Nykyään nimilaki sallii sen, että lapselle voi antaa jopa neljä etunimeä.

Minulla on kaksi ja puolisollani kolme olemme syntyneet 60-luvulla. Kummallakaan ei ole yhdysnimeä.

Montako etunimeä sinulla on?

Vaihtoehdot

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisella puolella sukua (äidin) on yksinimisiä mm. isoisä ja serkku. Toisella puolella sukua (isän) taas suosittiin kolmen nimen sarjaa. (isä, veli, serkkuja)

Omilla lapsilla 2 tai 3 nimeä.

Vierailija
2/3 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kolme nimeä ja toinen nimeni on sama kuin äidilläni. Meidän suvussa on nimet muutenkin kiertäneet, esim. veljilläni on molemmilla yksi isän (jolla on 3 myös) nimistä. Siskollani muiden sukulaisten nimiä. monien sukulaisten nimet ovat periytyneet, mutta joidenkin nimet ovat tulleet toisilta, sukuun tulleilta tai on keksitty muuten. Useimmilla meistä on 3 nimeä, vanhemmilla ja nuoremmilla sukulaisilla. Joillakin kuitenkin 2.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein olen törmännyt siihen että esikoiselle annetaan kolme tai jopa neljä nimeä, mutta seuraaville kaksi. Hyvät nimet alkavat siis ehtyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kuusi