Vaasankatu kuolee ja baarit menevät konkurssiin
Kohta ei ole kuin hautaustoimistoja, ne vielä kannattaa. https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/9163636
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhdeksän vuotta on pitkä aika baarien vuosissa. Minä en paljoa baareissa käynyt enää 25v jälkeen.
Helsinginkadulla tenkka, cella ja roskapankki on ainaki 80- tai 90-luvulta
Kolme Kaisaa oli varmaan legendaarisin ja lopetti juuri. Vaikka osoite olikin Hämeentie, oli de facto Hesarilla.
Vierailija kirjoitti:
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset katoavat kalliista keskustasta lähiöihin asumaan. Lähiöissä on omat pubinsa, ravintolansa ja kauppakeskuksensa. Harva jaksaa lähteä kaupungille ostoksille tai ravintolaan kun liikkuminen keskustaan on tehty vaikeaksi niin autolla kuin julkisillakin. Helsingin keskusta autioituu.
Tyypillinen mersupersun viikonloppu omalla autolla pubiin ryyppämään ja takaisin.
No ei nyt ihan noinkaan, mutta asun itsekin lähiössä eikä mulla ole edes autoa, mutta jos haluan mennä juomaan vaikka lasillisen viiniä, niin miksi ihmeessä lähtisin tältä ensin bussilla radan varteen ja siitä junalla keskustaan, kun lähiökuppila löytyy 100 metrin päästä?
Itse olen vanhan kansan ihmisiä. Silloin harvoin kun käyn kaljalla
Halvemmaksi tulee kun ostaa itse kaljansa ei tartte maksaa 0,4 litran tuopista 8 euroa:D
Vierailija kirjoitti:
Helsinki on kuoleva kaupunki. Ei ole viihtyisää enää baareissa tai yökerhoissa.
Sama se on muissa kaupungeissa. Kuopiossa lopetti mm oikeasti legendaarinen Henry's Pub ja Ale Pupi, ja Henkka oli sentään toiminnassa 197å-luvun alusta alkaen..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsinki on kuoleva kaupunki. Ei ole viihtyisää enää baareissa tai yökerhoissa.
Sama se on muissa kaupungeissa. Kuopiossa lopetti mm oikeasti legendaarinen Henry's Pub ja Ale Pupi, ja Henkka oli sentään toiminnassa 197å-luvun alusta alkaen. Ja Malja lopetti, joka oli laadukas paikka, hyvä olut-ja viinivalikoima. Siellä kävi ihmiset viikollakin pelaamassa lautapelejä ja juomassa muutaman laatuoluen tai viskiä.
Olin basrikierroksella lauantaina Kuopiossa. Eipä ollut kuin muutama ihminen liikkeellä. Kaupan pelin jälkeen tuli vähän porukkaa ja yhteen paikkaan, mutta suurimmassa osassa baareista vain muutama ihminen. Ennen oli ke, pe ja la täynnä baarit täälläkin. Edes opiskelijat eivät enää käy. Enkä ihmettele, jos se halpa sinulla maksaa 8 €...ei ihmisillä ole varaa. Kohta menee lisää konkkaan näitä paikkoja tai lopettaa.
Alvit nousseet, työttömyys senkun jatkaa oahrnemistaan, tuet huonontuneet. Ei ihmisillä ile enää varaa käydä edes ruokakaupassa, miksi sitten baareissa?
Hyvä. Jokainen kivijalkapuoti kantakaupungista joka lopettaa, naurattaa. Saa**nan kulttuuripääkaupunki, kuihtuisi pois, jämistä saataisiin tienpohjaa itämeren yli että joskus päästäisiin kuivin jaloin mantereelle sivistyksen pariin.
Mä asun Hyvinkäällä ja meillä on kavereiden kesken veto siitä mikä baari lopettaa seuraavaksi. Ei kukaan käy enää missään. Baarit on niin julmetun kalliita, kotiviini taas suorastaan nerokas keksintö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On hyvä jos alkoholin käyttö vähenee. Saisi muidenkin päihteiden käyttö vähentyä.
Mutta muiden päihteiden käyttö lisääntyy.
Vieläpä samoilla kulmilla.
Vanhat patut ovat juoneet itsensä hengiltä ja uusilla sukupolvilla ei ole varaa alkoholisoitua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhdeksän vuotta on pitkä aika baarien vuosissa. Minä en paljoa baareissa käynyt enää 25v jälkeen.
Kolme Kaisaa oli varmaan legendaarisin ja lopetti juuri. Vaikka osoite olikin Hämeentie, oli de facto Hesarilla.
Kaisan vuokrasopimusta ei uusittu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kuului siihen samaan ryppääseen, kun Vaasankadulla käytiin juopottelemassa, niin Kolme Kaisaa kuului siihen kiertueeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Legendaarinen yhdeksän vuotta toiminut Rafiqul Islamin omistama Stindebinde meni konkurssiin!
9 vuotta ja legendaarinen? 🤣
Niinpä niin. Tällaista se on kaikenmaailman pissi sten ja jonne jen mielestä. Jos joku liikepaikka, vaikka juottola on ollut olemassa "lähes kaksinumeroisen määrän vuosia" ollaan jo legendaarisuudessa kiinni ja kolkutellaan historiallisuuden portteja.... hoh hoijaa.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä että tuollaiset kaljabaarit menee kiinni
Näin juuri. Pitääkö paikkansa, että tässä näkee vielä sellaisen ihmeen, että Vaasankatukin on vapaa kaikesta känniördääjien häiriökäyttäytymisestä? Mahtavaa!! Menisi vielä kamapäätkin johonkin kivenkoloon pois ihmisten silmistä, niin tässahan alkaa olla asiat oikein hienosti.
Kaikkea aikansa. Vaasankatu on kiva katu, jonka on pilannut päihdeongelmaiset ihmiset. Menkää johonkin vantaalle sekoilemaan.
Itse olen vanhan kansan ihmisiä. Silloin harvoin kun käyn kaljalla menen keskustaan, niin tulee vähän enemmän irtiottoa arjesta.