Köyhäiletkö tyylikkäästi - MITEN?
Kommentit (26)
" Höystämme" eli käytämme hyväksi suhteita. ;) Omplen itse kaikkia aarteita kirpparikankaista ja vaatteista. Kunnostan vanhoja huonekaluja bling bling-kuntoon. Köyhäily on meille luova ja tyylikäs elämäntapa! Ei tule aika pitkäksi ja älykkyys kehittyy kun koko ajan on aistit valppaana mistä keksisi tuunattavaa.
Aikuinen ihminen elää toisen siivellä. YÖK.
Voi olla tyylikästä ja leppoisaa elämää. Laiskalle, avuttomalle ja yksinkertaiselle tumpulalle köyhyys todellinen helvetti jos joutuu itse enemmän tekemään..
En todellakaan elä kenenkään siivellä sillä mentaliteetilla, että olisin soluilemassa. Olen monesti sanonut äidilleni, että ottaa kortin pois, muuta ei suostu.
Sanoo, että siksi sitä rahaa on tehty, että lapsille sitä voidaan jakaa juuri tällaisissa tilanteissa (kotona lapsen kanssa). Kysyy aina, että miksi odottaa perinnön jakoa, kyllä sitä rahaa voi aikaisemminkin laittaa kiertämään. Ja kyllä sitä perintöäkin jää, vaikka kuinka tuhlaisin.
T: Se mamman Stockakortin käyttäjä.
Ja ihkaoma Stockan kortti.
Se että aikuinen ihminen on niin avuton, että pitää mamman kortilla maksella, on tyylitöntä ja mautonta. Voithan sinä sitä vingutella, kun et parempaankaan pysty, mutta tyylikästä se ei ole. Pelkästään köyhää.
t. 5
Ilman rahaa menee sormi suuhun kun ei enää kaikki hoidukaan helposti rahalla vaan pitää alkaa itse tekemään valmiin sijaan.
Miksi muuten jaksaisit kiinnostua toisten tavasta elää? Eikö sen pitäisi olla sinulle, tyylikkäälle ladylle, ihan sama miten toiset elämäänsä elävät?
Raha on käyttämistä varten.
Niin ja en ole mikään lapamato, vaan akateeminen, jolla kotiäitysvuosien jälkeen tulee olemaan rahaa ihan mukavasti ilman äidin tai miehen apua, joten siitä sun ei tarvitse kantaa huolta.
Heips!
toisten kuppaaminen ei ole tyylikästä.
Itse olet pelle, mitäs sinä minun kimppuuni hyökkäät. Taidat kadehtia aitoa tyyliä. Mulla kun on sekä rahaa, se maaginen Stockan kortti että tyylitajua.
9
Kaikki vaatteeni, huonekaluni, esineeni, mikä tahansa ostamani on laadukasta ja aika kallista. Uutta en osta, jos ei ole varaa ostaa hyvää. Ostan harvemmin ja käytän aiemmin hankkimiani merkkituotteita. Käyn butiikkien alennusmyynneissä ja yritän ajoittaa hankintani tammi- ja heinäkuulle.
en näyttele rikkaampaa kuin olen.
Ajan vanhalla autolla, olen tehnyt kaikki vauvojen ruoat itse, käyttänyt harsovaippoja, myin maitoa, ostin kirpparilta vaatteet.
Kotona ei ole mitenkään tyylikästä. Tavaraa on kertynyt sen mukaan, mitä on halvalla saatu ja mikä ajaa asiansa.
Syömme halpaa perusruokaa, kaurapuuroa, itsetehtyä leipää, perunaa, kastiketta yms.
Asumme vanhassa talossa ja lapsilla on käytetyt pyörät ja halvat sukset.
Aitoa ja todella tyylikästä köyhäilyä. Ei tarkoitustakaan näyttää rikkaammalta kuin on.
Stockan kortin vinguttaminen ei ole köyhäilyä, olipa kortti mamman tai oma.
mutta en ainakaan valita kokoaikaa rahattomuuttani :)
Puntaroin pitkään tarvitsenko jotain, ja jos tarvitsen, niin säästän rahat. Viimeiseksi meni nelisen kuukautta, että sain maalit ostettua seiniin.
Vaatteet ostan alennusmyynneistä (onneksi en ole viimeisimmän muodin perässäjuoksija...). Teen ruuat itse, sovellan reseptejä oman mieleni mukaan. Teen aina isot määrät ruokaa, joista osan pakastan - ei kulu aika, eikä sähkö :D
Lapsilla ja itsellämme on paljon käytettyjä vaatteita, jotka on saatu sukulaisilta tai ostettu kirpparilta. Ostamme silti muutamia laadukkaita käyttövaatteita ja kengissä suosimme myös kestävää laatua. Esimerkiksi itselläni ja miehelläni on muutamat Eccon kengät, jotka vain kestää ja kestää ja pysyy hyvännäköisenä.
Emme käy baarissa, emme juo, emmekä polta. Meillä on sellaiset kampaukset, joita ei tarvitse olla kolmen viikon välein siistimässä.
Meillä on yhdet tosi hienot pussilakanat, jotka laitamme vuoteeseen, kun tulee vieraita.
Meillä on yhdet tosi hienot vierasastiat. Astiasto on jo yli kymmenen vuotta vanha, mutta säilynyt hyvin, koska sitä käytetään ainoastaan vieraille tarjoiluun.
Ostamme käytettynä upeita kokopuisia huonekaluja, jos satumme löytämän edullisesti. Niitä voi helposti käsitellä ja maalata.
Ostamme kaikki verhokankaat todella edullisesti ja valitsen aina neutraalit värit. Piristän sitten tyynyillä ja muilla somisteilla väritystä vuodenajan ja muodin mukaan.
Ompelen itselleni upeita jakkupukuja, villlakangastakkeja ja lapsillemme myös juhlavaatteet.
Emme osta eineksiä, kuin silloin tällöin.
Ostan kalliita meikkejä, mutta ne kestävät kauan ja eivätkä kuivata ihoa.
yrtit jne. tehään terveellistä kotiruokaa, paljon keittoja, salaatteja.
Vierailija:
En todellakaan elä kenenkään siivellä sillä mentaliteetilla, että olisin soluilemassa. Olen monesti sanonut äidilleni, että ottaa kortin pois, muuta ei suostu.
Sanoo, että siksi sitä rahaa on tehty, että lapsille sitä voidaan jakaa juuri tällaisissa tilanteissa (kotona lapsen kanssa). Kysyy aina, että miksi odottaa perinnön jakoa, kyllä sitä rahaa voi aikaisemminkin laittaa kiertämään. Ja kyllä sitä perintöäkin jää, vaikka kuinka tuhlaisin.
T: Se mamman Stockakortin käyttäjä.
on eri asia, että vanhemmat osatavat lahjoja tai että vaikka lahjoittavat jotain isompaa kun lapsi muuttaa pois kotoa, mutta että vanhemmat avustavat säännöllisesti elämisessä, se on säälittävää. Varsinkin vanhempien luottokortin käyttäminen. Itse olen osannut kieltäytyä moisesta -- haluan tulla toimeen omillani. Joskus varakkaat vanhempani kuitenkin antavat meille lahjoja -- siis päättävät itse, mitä antavat (matkan, lapsille jotain kalliimpaa tms.) mutta emme koskaan pyydä. jos antaisivat Stockan kortin tai minkä vaan luottokortin en todellakaan käyttäisi. Voisin pyytää APUA jos sitä tarvitsisin tai lainaa, mutta en maksattaa kosmetiikkaa tai vauvan elle-bodeja.
T: itsellinen keskituloinen turhan kultuksen vastustaja ja intomielinen kierrättäjä...
ahalla olevalle voisi alkaakin mamman kortti kelvata.
Vierailija:
ee käyttämään vapaasti). Laskut menee äidilleni, joka ne maksaa.Tässä mun köyhän rikkaan elämän resepti.
Oletko vielä alaikäinen? Ei kai aikuiset enää vanhempien rahoilla elä?
Vastuuntuntoa!!!!!
ee käyttämään vapaasti). Laskut menee äidilleni, joka ne maksaa.
Tässä mun köyhän rikkaan elämän resepti.