Paljonko omaisuutta teillä on?
Paljonko rahallista omaisuutta teillä on ja minkä ikäinen olet?
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti vauvapalstalla majailevat keskimääräistä varakkaammat ihmiset. Ei ainakaan minun tuttavapiiriini kuuluvat, pääasiassa kädestä suuhun elävät lapsiperheet. Itselläni (N35) varallisuutta noin 30 000€ velkojen vähentämisen jälkeen.
Omassa ystäväpiirissäni on perheellisten lisäksi useampi kahden korkeakoulutetun ja työssäkäyvän lapseton pariskunta. DI ja ekonomi esim. tienaavat ihan hyvin. 20 vuotta töissä ja palkka voi hyvinkin helposti olla se 5000 € / kk, vaikka ei missään kovassa uraputkessa olisikaan. Tällaisen parin bruttotulot ovat siis 10 000 € / kk. Jos vielä elävät kohtuullisesti, eli eivät laita kaikki rahojaan kiinni asuntoon, autoihin, kesämökkiin tai veneeseen, niin ei ole ollenkaan vaikeaa saada vaikka 800 € / kk säästöön per henkilö. Tämä tekee noin kymppitonnin vuodessa. 20 vuoden aikana on siis voinut säästää sen 2
Mä saisin 5000€ nettopalkasta helposti säästöön 3000€.
Omaisuus joku 150 000 euroa, josta helposti rahaksi muutettavia sijoituksia joku 40 000 euroa. Loput eli tuo 110 000 euroa on oma osuuteni velattoman kerrostaloasunnomme nykyisestä realistisesti arvioidusta myyntihinnasta. M48
Talon ja mökin seinissä on kiinni noin 350.000, lainaa näihin kohdistuu vielä noin 100.000. Säästöjä ja muuta varallisuutta ei ole paljoa, noin 35.000.
Olen kertaalleen eronnut ja tasinkoa maksanut (suosittelen avioehtoa kaikille) ja kaksi lasta yksin sen jälkeen elättänyt ja kasvattanut niin näistä lähtökohdista katsoen olen ihan tyytyväinen, joskin tulevaisuus pelottaa. Jos jään työttömäksi, kaikesta on luovuttava. Se olisi itselleni inhimillinen tragedia. Kaiken olen omalla työlläni mahdollistanut.
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti vauvapalstalla majailevat keskimääräistä varakkaammat ihmiset. Ei ainakaan minun tuttavapiiriini kuuluvat, pääasiassa kädestä suuhun elävät lapsiperheet. Itselläni (N35) varallisuutta noin 30 000€ velkojen vähentämisen jälkeen.
Voi sinua kesän lapsi, luuletko, että täällä ihmiset puhuvat totta? Yleisestä kommenttien tasosta päätellen joko varakkaat ovat typeryksiä tai palstalaiset valehtelijoita.
Vierailija kirjoitti:
Näihin ketjuihin vastaa ylensä molemmat ääripäät.
Ja näköjään yläpeukkuja jos vastaa että ei ole rahaa ja alapeukkuja jos on yli 100k. Nuo ei ole edes mitään ääripäitä, jos nyt parikymppisestä alkaen joku laittaa vaikka 200 euroa kuussa poikimaan niin pelkästään tuosta tulee jo yli 200 000 viidenkympin iässä. Ei varmaan kenestäkään kuulosta täysin epärealistiselta tai hirveältä raharikkaalta porholta? Aika tekee tehtävänsä. Siihen jos on sattunut vaikka perintö tms ja ei ole sitä halunnut hassata niin voi olla reilustikin enemmän
Omaisuutta alkaa kertymään vasta keski-iässä, kun lapset ovat päässet omilleen. Näin minullakin; 40-vuotiaana säästöjä oli 30 000€, nyt 50-vuotiaana säästöjä 240 000€. Kuukausittaisella panoksella on suuri merkitys, laittaako sijoituksiin kympin vai tonnin kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omassa ystäväpiirissäni on perheellisten lisäksi useampi kahden korkeakoulutetun ja työssäkäyvän lapseton pariskunta. DI ja ekonomi esim. tienaavat ihan hyvin. 20 vuotta töissä ja palkka voi hyvinkin helposti olla se 5000 € / kk, vaikka ei missään kovassa uraputkessa olisikaan. Tällaisen parin bruttotulot ovat siis 10 000 € / kk. Jos vielä elävät kohtuullisesti, eli eivät laita kaikki rahojaan kiinni asuntoon, autoihin, kesämökkiin tai veneeseen, niin ei ole ollenkaan vaikeaa saada vaikka 800 € / kk säästöön per henkilö. Tämä tekee noin kymppitonnin vuodessa. 20 vuoden aikana on siis voinut säästää sen 2
Allekirjoitan tämän. Tavallinen korkeasti koulutettu perhe saa 20 vuodessa helposti kartutettua merkittävän varallisuuden. Toki vaatii ymmärryksen siitä, että lainaa pitää olla alussa reilusti, ja ylijäämä pitää sijoittaa muualle kuin pankkitilille. On oikein mukava huomata, että pelkän salkun tuotot alkavat saavuttamaan nettotuloja; tästä tulee vapaa ja rentouttava fiilis, eikä tarvitse stressata työttömyyttä tai isojakaan taloudellisia riskejä.
Keskustelu | Aihe vapaa | 19:13 | 26.1.2026 | 28
Paljonko omaisuutta teillä on?
Paljonko rahallista omaisuutta teillä on ja minkä ikäinen olet?
Keskustelu | Aihe vapaa | 18:44 | 15.9.2017 | 255
Paljonko teillä netto-omaisuus ja ikä?
Paljonko teillä on omaisuutta, jos lasketaan omaisuus ja siitä velat pois?
Keskustelu | Aihe vapaa | 11:56 | 29.6.2015 | 582
Kuinka paljon teillä on rahaa säästössä?
Itselläni jotain 38 000 euroa pahan päivän varalle. En ole säästänyt sen kummemmin.
Keskustelu | Aihe vapaa | 11:56 | 29.6.2015 | 582
Kuinka paljon teillä on rahaa säästössä?
Itselläni jotain 38 000 euroa pahan päivän varalle. En ole säästänyt sen kummemmin.
Keskustelu | Aihe vapaa | 14:55 | 29.3.2015 | 65
Keskustelu | Aihe vapaa | 13:26 | 15.12.2022 | 87
Paljonko teillä on rahaa säästössä ja paljonko ikää?
Paljonko teillä on rahaa säästössä ja paljonko ikää?
En viitsi kertoa, koska se herättäisi kateutta. Olen kuitenkin 100 maailman rikkaimman joukossa. Teen ja ostan mitä haluan. Annan myös köyhille.
Olen aina ihmetellyt miksi tämä kiinnostaa Suomessa, samoin tulot.
Vastaus on, ei kuulu muille ja lopettaakaa niiden tulojen julkistaminen!!!
Olen kohta 12 vuotta, eli vanhimmasta päästä täällä kirjoittelevista. Omaisuuteni on lahjaksi saatu älypuhelin sekä kissa.
Pittää ostaa mummon mökki ja jättää se perinnöksi nuorille Puuhamaa.
Vierailija kirjoitti:
14 ei lapsiperheenäkään elänyt kädestä suuhun, ja nythän lapsi on jo täysi-ikäinen tosin täysin elätettävä vielä.
Vit_tu_akos se sinulle kuuluu. Painu helvetiin utelemasta.