Paljonko omaisuutta teillä on?
Paljonko rahallista omaisuutta teillä on ja minkä ikäinen olet?
Kommentit (41)
Olen 50 v ja omaisuutta 330000 euroa. Kesämökki on myös 160000 euroa.
Tilillä 1,54 euroa ja tuet tulee vasta 2.2. 2026.
Näihin ketjuihin vastaa ylensä molemmat ääripäät.
Rivitaloasunto, Hki, kerrostaloasunto, Hki, kesämökki, Kirkkonummi. Nyt tuli sitten vielä perintönä kerrostaloasunto (96 neliötä), Hki sekä 400 000€ pätäkkää. Ollaan 47- ja 50-vuotiaat. Mikään asunnoistamme ei sijaitse Itä-Helsingissä.
Eletään ulkoisesti hyvin vaatimattomasti.
Mitä lasketaan rahalliseen omaisuuteen? Onko osakkeet rahallista omaisuutta? Entä asunto tai vaikka metsä?
Rivari Tampereella ja tilillä nin 100 000 euroa. Ja paljon kultakoruja.
-1200 ja osuus arvottomasta perintötalosta jossain skutsissa, ei mee kaupaksi. 48 vuotta hengittäny omien sieraimien kautta.
Eipä tätä maallista omaisuutta ole lueteltavaksi asti. Minun perintöni on iankaikkinen elämä Jeesuksessa.
Sitä kannattaisi muidenkin tavoitella. Välit kuntoon kaikkeuden Luojan kanssa.
Netto noin 350000, josta likvidiä 80000. N53
Ilmeisesti vauvapalstalla majailevat keskimääräistä varakkaammat ihmiset. Ei ainakaan minun tuttavapiiriini kuuluvat, pääasiassa kädestä suuhun elävät lapsiperheet. Itselläni (N35) varallisuutta noin 30 000€ velkojen vähentämisen jälkeen.
Ei ole paljoa. Teen töitä vain sen verran että pärjään hyvin ja saan ostettua kaiken mitä haluan.
Voisin tehdä töitä enemmänkin halutessani mutta mulla ei ole tarvetta tienata enempää rahaa kuin nyt tienaan ja haluan että mulla on vapaa-aikaa mukavasti.
Mulla on kaikki mulle tärkeät asiat jo ostettuna ja elän muutenkin sellaista elämää kuin haluankin eli muunlaista elämää en edes haluaisi elää
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti vauvapalstalla majailevat keskimääräistä varakkaammat ihmiset. Ei ainakaan minun tuttavapiiriini kuuluvat, pääasiassa kädestä suuhun elävät lapsiperheet. Itselläni (N35) varallisuutta noin 30 000€ velkojen vähentämisen jälkeen.
Omassa ystäväpiirissäni on perheellisten lisäksi useampi kahden korkeakoulutetun ja työssäkäyvän lapseton pariskunta. DI ja ekonomi esim. tienaavat ihan hyvin. 20 vuotta töissä ja palkka voi hyvinkin helposti olla se 5000 € / kk, vaikka ei missään kovassa uraputkessa olisikaan. Tällaisen parin bruttotulot ovat siis 10 000 € / kk. Jos vielä elävät kohtuullisesti, eli eivät laita kaikki rahojaan kiinni asuntoon, autoihin, kesämökkiin tai veneeseen, niin ei ole ollenkaan vaikeaa saada vaikka 800 € / kk säästöön per henkilö. Tämä tekee noin kymppitonnin vuodessa. 20 vuoden aikana on siis voinut säästää sen 200 000 euroa ja sitten jos sen on sijoittanut niin on siinä ajassa tullut myös tuottoa.
Joten jos elää tällaisessa parisuhteessa (ja nykyään näitä on koska lapsettomuus ei ole mitenkään harvinaista), niin kyllä 45-vuotiaalla voi hyvin olla sijoituksissa se 200 000 euroa. Asunto siihen sitten vielä erikseen.
Omissa nimissä asuntovarallisuutta 400000 €, osakkeissa 100000 €. Velkaa 80000 €.
Jos auto ja vene lasketaan mukaan niin 50 t lisää. Eli netto 470 t. Puolisolla hiukan vähemmän.
M43
Vajaa 400000, jos otetaan talo, auto jne mukaan.
150 000€ säästöissä/sijoituksissa+Kerrostalokolmio, ehkä 100 000€ arvoinen. Lainaa 30 000€. Ei siis paljoa mitään. 46 vuotias mies