Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisikö miehen maksaa perheen ruokakuluista enemmän, kuin naisen?

Vierailija
26.01.2026 |

Pitäisikö miehen maksaa perheen ruokakuluista enemmän kuin naisen? Asiantuntija vastaa https://share.google/xZvbIGl4qHyZUj11s

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minä maksan lähes kaikki ruokakaupan laskut. Palkasta menee ruokakauppaan kuukaudessa 800-900 euroa. Se on kolmasosa nettopalkastani. Mies puolestaan maksaa vakuutukset ja sähkölaskun, ostaa enemmän bensaa yms. Nelihenkinen perhe, lapset jo teinejä, velaton okt ja auto.
Muuten, se että joku syö enemmän, ei tarkoita että hänellä menisi ruokaan enemmän rahaa. Meillä mies tykkää tosi simppeleistä ruuista tyyliin makkarapata, makaronilaatikko, lihapiirakat, ranskikset ja lihapullat jne. Itse syön erilaisia juustoja, keksejä, teen monipuolisia salaatteja, sushia ja aasialaisia keittoja yms. Meillä ei todellakaan miehen ruoat maksa enemmän. 

Vierailija
22/33 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietysti, ja naisen menkkarätit, meikit, avocadot, chiansiemenet, enkelihoidot, hiuslisäkkeet ja kaikki muukin naisen eläminen 💩💩💩😂😂😂😂

Miesten viihde-elektroniikka, tietokonepelit, urheilukanavat, urheiluvälineet, joita se ei käytä, fanittamaansa joukkueeseen liittyvä krääsä, roskaruoka. Toki me naiset voidaan kulkea ilman terveyssiteitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teoriassa kyllä. Käytännössä hyvin tapauskohtaista.

Syön enemmän mutta varsinaista pääruokaa. En syö mielialan mukaan 15x eri ruokaa välipalaksi tai aamupalaksi. Jaikki rahkat/jugurtit/erilaiset leivät sun muut maksaa äkkiä 3x sen mitä syön päivälliseksi.

Vierailija
24/33 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kivaahan se olisi jos maksaisi, mutta en ole lähtenyt nillittämään. Meillä mies maksaa enemmän sitten isompia hankintoja, kun se on sen verran fiksu että itsekin tajuaa, että syö 4x enemmän kuin minä.

Tämä on niin tyypillistä- mies sijoittaa rahansa omaisuuteen, ja nainen kustantaa pariskunnan arkiset menot, kuten lasten menot, ruuan, sähköt,vedrt, vaatteet. Herätkää, naiset !!!!

Häh, kenellä näin on? Hämmentävää, jos joku elää näin. Tosin heidän asiansahan sekin on. 

Vierailija
25/33 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi?

Eikö jokainen perheyksikkö tee niin kuin heille on paras? Meillä minä maksan KAIKKI ruokaostokset. 

Vierailija
26/33 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kivaahan se olisi jos maksaisi, mutta en ole lähtenyt nillittämään. Meillä mies maksaa enemmän sitten isompia hankintoja, kun se on sen verran fiksu että itsekin tajuaa, että syö 4x enemmän kuin minä.

Tämä on niin tyypillistä- mies sijoittaa rahansa omaisuuteen, ja nainen kustantaa pariskunnan arkiset menot, kuten lasten menot, ruuan, sähköt,vedrt, vaatteet. Herätkää, naiset !!!!

No jos se saa telkkarin tai tiskikoneen ostamisella tai lomamatkan maksamisella jotain omaisuutta kerrytettyä, niin mikäs siinä. Mutta epäilen, että pääsee sillä lailla rikastumaan. 

Vierailija
27/33 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä molemmat ostaa, tekee ja syö omat ruokansa niin ei tarvitse tämmöisiä miettiä.

Kivaa. Onko teillä myös kahden makuuhuoneen asunto?

Vierailija
28/33 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö naisen maksaa siivousvälineistä ja puhdistusaineista enemmän, jos hän haluaa siivota useammin kuin mies?

Vierailija
29/33 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliso käy kaupassa ja maksaa kaiken ruoan, ja minä teen ruoat, leivät ja leivonnaiset. 

Vierailija
30/33 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi lasta, joista nuorempi oli avomieheni kanssa yhteinen. Sain työttomyyskorvausta, josta maksoin yhtiövastikkeen, sähkö- ja puhelinlaskut lasten vaatteet ja tarvikkeet sekä perheen ruuat. Kun rahat loppuivat kesken kuukauden, niin sanoin miehelle, että nyt on sinun vuoro käydä kaupassa. Hän totesi, että ei hänellä ole asiaa kauppaan. Kun sanoin rahojeni olevan lopussa, niin hän kysyi, että mihin olet rahas tuhlannut! Ja aikoi hommata minut holhouksen alaiseksi. Tuo oli vain yksi esimerkki, että en kestänyt tuota aivon puolikkaalla varustettua oliota neljää vuotta pitempään.

2 miestäni laistoi perheen menoihin osallistumisen lähes kokonaan. Sen ensimmäisen miehen äiti hoiti poikansa puolesta meidän elämisen menoja. Ja se seuraava aivon puolikkaalla varustettu mies sai rahaa äidiltään kun valitti, että hänellä on perheestä isot menot. Ja tämä mies oli vakituisessa työsuhteessa. Hän kasvatti toisten siivellä omaa omaisuuttaan, joten tyttö sai kivasti perintöä kun mies kuoli.

Minun kohdalla ei miehet ole osallistuneet enempää, ei saman vertaa eikä edes puoliakaan. Eikä se ensimmäinen osallistunut ollenkaan, ei maksanut edes elatusmaksujakaan, mutta sai sittemmin 17 vuoden elatusmaksuvelat anteeksi.

Vierailija
31/33 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliksi on ihan hyvä. Joo, mies syö enemmän, mutta minä kulutan varmaan jotain muuta sitten enemmän. Pitäisin aika erikoisena jos me alettaisiin tätä periaatetta noudattaa joka asiassa. Pitäisikö juustosiivujen lisäksi esimerkiksi kellottaa suihkut? 

Vierailija
32/33 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häh, kenellä näin on? Hämmentävää, jos joku elää näin. Tosin heidän asiansahan sekin on. 

Saattaa kuulostaa uskomattomalta, mutta näitä on. Jopa semmoisia, että mies opiskelee päätoimisesti ja nainen käy töissä ja maksaa perheen menot. Voi vielä käydä niin, että kun mies on valmistunut ja päässyt töihin niin alkaa se säästäminen ja sijoittaminen. Ja löytyy uusi nainen sen elättäjän tilalle.

Vierailija
33/33 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:n pitäisi palata kouluun. Otsikossa on pilkku paikassa, johon se ei kuulu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi