Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ERIKOISJOUKOT 5. KAUSI OFFICIAL

Vierailija
26.01.2026 |

Miltä traileri ja kattaus näyttävät?

https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000011773222.html

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Erikoisjoukot - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (3051)

Vierailija
2861/3051 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla olis hyvä kaivattaa kerrankin kunnon juoksuhauta. Pitäs kuulua johonkin tehtävään. Ja ansalankojen viritys niin ettei vihollinen näe.

Vierailija
2862/3051 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Martina on paremmassa kunnossa kuin 95% kaikista naisista, paremmassa kuin 99% yli nelikymppisistä naisista ja paremmassa kuin 100% palstanaisista.

Harva tajuaa, miten vaativa tuo formaatti on fyysisesti ja henkisesti. Moni entinen, ihan oikea huippu-urheilija ei ole pärjännyt.

Matias ei olisi ottanut tuohon hyroxiin mukaan ketään huonokuntoista, vaan valitsi parhaan kenet nyt onnistui saamaan.

Ja ei, en minä ole Martina-fani. En tulisi, todennäköisesti, lainkaan hänen kanssaan toimeen. Se ei kuitenkaan estä näkemästä asioita edes joten kuten objektiivisesta. Harvoin näkee, edes tällä palstalla, niin palon ylitunteellista shittiä ketään vastaan.

Kerrotko objektiivisen tilastosi lähteen (martinan insta ei ole sellainen). Kerro myös miksei voittoja tai palkintopallisijoituksia ole triathlonita, hyroxista yms? Noilla prosenteilla senhän olis pitänyt voittaa ihan maailmanmestaruuksia. Seuraajalla sama taipumus liioitteluun

Googlestahan noita Martinan tuloksia ja aikoja voi löytää. Hyvin on mennyt vaikka ei ihan palkintosijoja kovatasoisissa kisoissa. Et taida ymmärtää matematiikasta mitään. Noihin kisoihin osallistuu vain kovakuntoisimmat ja treenatuimmat. "Noilla prosenteilla" - siis mitä?? Ilmeisesti ei mitään tajua oikein mistään. Esim. Hawaijian Ironman palkintosijoilla oleva on kovakuntoisempi kuin 99,9% muista ihmisistä. Jos olympiavoittajista puhutaan, niin prosentti on vielä pienempi.

Martinalla tulos hyroxissa taas ei ollut sen huonompi kuin esim. olympiavoittaja Iivo Niskasella ja suomen parhaalla crossfittaajalla Jonne Koskella. Osaatkohan esim. laskea, paljonko on 5% 10 000;sta?

Mitähän yrität? Provo? Maailmassa on noin 4 miljardia naista. Suomessa noin 2, 8 miljoonaa, joista yli 40 vuotiaita 1,5 miljoonaa. Martina ei päässyt tonne Havaijin kisaan, koska kunto ei riittänyt. Martinan tulokset kisoissa häntäpäässä. Hyrox perustuu pitkälti tekniikkaan eli kun nyt vertaat Iivoon ja pariinsa (sopivasti unohdat esim Kaisan), niin hehän eivät olleet pahemmin harjoitelleet hyroxia. Silti aikansa oli parempi kuin Martinan. Mielestäni sun kannattaisi ottaa asioista selvää ihan faktoina ennen kuin puhut läpiä päähäsi. Martina on hyväkuntoinen, mutta ei lähelläkään edes ikäistensä parhaimmistoa. 

Iivon parina kisasi mies joka ammattilaisena kilpailee crosfittissä. Se on yhteistyötä ja Matias oli huono koska oli se välilevyn pullistuma ja Martina taas osallistui edellisenä päivänä Paulan kanssa PR0-sarjaan. 

Selittelyä taas mutkun mutkun mutkun ihan tulee eräs mieleen 😄

Taitaa itse super nainen olla paikalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2863/3051 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mira ei vingu. Mira tekee.

Ihan samalla tavalla siellä muutkin tekee, mutta jos itkemisen minuutit lasketaan, niin johdossa on Pinja. Hyvin sekin vetää silti.

Eikä tee. Siellä on isoja eroja. Ota vaikka hidastuksella. Eikä Mira ole itkenyt kertaakaan. Eikä selitellyt. Mira on ainakin naisista kovin fysiikassa. Se on selvää ku pläkki.

Jos purskahtaa itkuun, eri syistä, ei se kerro ihmisen kunnosta totuutta. Joillain se vaan on herkemmässä. Keho ja psyyke kulkevat käsi kädessä, ja itkunpurkaus on helpottava tekijä, siitä saavat jotkut uusia voimia. Puhdistavaa, ja taas hiekkasäkki ylös ja raivoa keräämään...ei tuolla varmaan helppoa ole olla. 

Yksi tärkeimmistä voimien viejistä on vähäinen ravinto. Jos on esim. tottunut syömään paljon, niin keho kokee pienen shokin, kun saakin pikku kupillisen ruokaa ja siitä on lähdettävä 10 kilsan juoksuun. Univaje vie myös voimia, toinen kestää sitäkin huomattavasti toista paremmin. Ei noita voi edes verrata tasavertaisina. Kaikilla eri lajit ja treenimäärät takanaan.

Minulle oma isä sanoi aikanaan kun olin pieni tyttö, että lopeta itkeminen, se ei auta mitään. Ja sillä on menty. Enkä mä ole itkenyt sittemmin.

Ihan oikeassa isä oli. Se ei auta mihinkään. Ja senkin se sanoi, että älä anna periks. Ja sitäkin olen toteuttanut. Neuvot kantaa läpi elämän.

Vierailija
2864/3051 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kovempi paikka sitä tiukempi ote.

Vierailija
2865/3051 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suojuoksua jollekin kaudelle.

Vierailija
2866/3051 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnistus on nyt ja iänkaikkisesti amen akilleen kantapää, kukaan ei selviä siitä mihinkään. 

Vierailija
2867/3051 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäks olis hyvä osata vihollisen alueella metsästää ruokaa esim sorsa ja käsitellä se ja ajaa myös autolla maastossa karkuun.

Vierailija
2868/3051 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko joku kausi olla talvikausi?

Vierailija
2869/3051 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joonaksella oli tullut rakko jalkaan, onneksi ei mitään muuta.

Vierailija
2870/3051 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan samalla tavalla siellä muutkin tekee, mutta jos itkemisen minuutit lasketaan, niin johdossa on Pinja. Hyvin sekin vetää silti.

Eikä tee. Siellä on isoja eroja. Ota vaikka hidastuksella. Eikä Mira ole itkenyt kertaakaan. Eikä selitellyt. Mira on ainakin naisista kovin fysiikassa. Se on selvää ku pläkki.

Jos purskahtaa itkuun, eri syistä, ei se kerro ihmisen kunnosta totuutta. Joillain se vaan on herkemmässä. Keho ja psyyke kulkevat käsi kädessä, ja itkunpurkaus on helpottava tekijä, siitä saavat jotkut uusia voimia. Puhdistavaa, ja taas hiekkasäkki ylös ja raivoa keräämään...ei tuolla varmaan helppoa ole olla. 

Yksi tärkeimmistä voimien viejistä on vähäinen ravinto. Jos on esim. tottunut syömään paljon, niin keho kokee pienen shokin, kun saakin pikku kupillisen ruokaa ja siitä on lähdettävä 10 kilsan juoksuun. Univaje vie myös voimia, toinen kestää sitäkin huomattavasti toista paremmin. Ei noita voi edes verrata tasavertaisina. Kaikilla eri lajit ja treenimäärät takanaan.

Minulle oma isä sanoi aikanaan kun olin pieni tyttö, että lopeta itkeminen, se ei auta mitään. Ja sillä on menty. Enkä mä ole itkenyt sittemmin.

Ihan oikeassa isä oli. Se ei auta mihinkään. Ja senkin se sanoi, että älä anna periks. Ja sitäkin olen toteuttanut. Neuvot kantaa läpi elämän.

Niin, nämä on näitä "syö lautanen tyhjäksi, tai"... Meitä on monenlaisia, sinä olet sinä ja muut on muita. Minä taas kehottaisin, että itke, raivoa ja huuda ja yritä sitten uudelleen. Tunteet pitää päästää ulos. Toisille ihmisille ei tietenkään raivota jne. Ehkä Pinjakin on tätä mieltä...

Vierailija
2871/3051 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi uintitehtävää kuvailtiin kaoottiseksi?

Martina kuvaili. Muille ei ollut kaoottinen.

Vierailija
2872/3051 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, nämä on näitä "syö lautanen tyhjäksi, tai"... Meitä on monenlaisia, sinä olet sinä ja muut on muita. Minä taas kehottaisin, että itke, raivoa ja huuda ja yritä sitten uudelleen. Tunteet pitää päästää ulos. Toisille ihmisille ei tietenkään raivota jne. Ehkä Pinjakin on tätä mieltä...

Ei meillä pakotettu syömään vaan esimerkiksi jos lapsi kaatui tai putosi hevosen selästä tai kivi tippui varpaalle. Tajusin itekin jo, että mitä v* se itkeminen tosiaan auttaa. Pitää äkkiä keskittyä siihen miten siitä jatketaan, sen oon oppinut.

Vierailija
2873/3051 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mira Potkonen on vanhempi ja kunto plus voimat selkeästi paremmat kuin Martinalla. Ei myöskään vingu ja valita kuten Martina. Mira on oikeasti kova tyyppi.

Tarkkaile verenpainettasi...

Tosiasiat ei nosta verenpainetta. Niiden kieltäminen nostaa. Perusjuttu.

Perusjuttu taitaa olla myös se, että täytyy Miran kehumiseen ottaa Martina mukaan ( samoin kuin täällä Pinjaa kehuttaessa alennetaan samalla Martina). Ja tämä sinusta fiksua? Mä näkisin jonkinlaisena ivallisuutena ja ilkeytenä. Mutta ehkä tästä saa elinvoimaa ja energiaa joka auttaa ja ylevöittää. Olen kyllä aika usein kuullut että tuollainen ei ole ihmismielelle rakentavaa tai kehittäisi elämässä menoa eteenpäin.

Niinpä. Miksiköhän sun kommentti on toiseen kommentoijaan kohdistuvaa ivaa, pilkkaa ja vähättelyä alusta loppuun...Olisiko hyvä aloittaa itsetutkiskelu? 

Vierailija
2874/3051 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itku on tunnetila, ihan kuin ilo ja nauru, miksi sitä pitäisi hävetä tai peittää? Luolamiehen asenne. Silti ei anneta periksi, vaikka joskus itkien hammasta purraankin. 

Lasta lohdutetaan itkussa ja annetaan rauhoittua, ja pettymys purkautuu hyvin usein itkuna, aika outoa jos vanhempi sanoo ettei saa itkeä. 

Ei se tietenkään missään tehtävässä autakaan, vaan kestämään, taisteluhenki kasvaa.

Vierailija
2875/3051 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattumisenergian voi käyttää selviytymiseen. Ei itkuun.

Vierailija
2876/3051 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi uintitehtävää kuvailtiin kaoottiseksi?

Martina kuvaili. Muille ei ollut kaoottinen.

Mutta Martinalla on silarit, muilla ei!!! Ja jos nännit näkyy paidan alta, niin jo se on itsessään voitto!

Vierailija
2877/3051 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itkeminen on ajanhukkaa.

Vierailija
2878/3051 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itku on tunnetila, ihan kuin ilo ja nauru, miksi sitä pitäisi hävetä tai peittää? Luolamiehen asenne. Silti ei anneta periksi, vaikka joskus itkien hammasta purraankin. 

Lasta lohdutetaan itkussa ja annetaan rauhoittua, ja pettymys purkautuu hyvin usein itkuna, aika outoa jos vanhempi sanoo ettei saa itkeä. 

Ei se tietenkään missään tehtävässä autakaan, vaan kestämään, taisteluhenki kasvaa.

En mä sitä ole tarvinnut kun ei siihen ole opetettukaan. Yritän keskittyä olennaiseen.

Vierailija
2879/3051 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sattumisenergian voi käyttää selviytymiseen. Ei itkuun.

Iskän ohje <3

Vierailija
2880/3051 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mira Potkonen on vanhempi ja kunto plus voimat selkeästi paremmat kuin Martinalla. Ei myöskään vingu ja valita kuten Martina. Mira on oikeasti kova tyyppi.

Tarkkaile verenpainettasi...

Tosiasiat ei nosta verenpainetta. Niiden kieltäminen nostaa. Perusjuttu.

Perusjuttu taitaa olla myös se, että täytyy Miran kehumiseen ottaa Martina mukaan ( samoin kuin täällä Pinjaa kehuttaessa alennetaan samalla Martina). Ja tämä sinusta fiksua? Mä näkisin jonkinlaisena ivallisuutena ja ilkeytenä. Mutta ehkä tästä saa elinvoimaa ja energiaa joka auttaa ja ylevöittää. Olen kyllä aika usein kuullut että tuollainen ei ole ihmismielelle rakentavaa tai kehittäisi elämässä menoa eteenpäin.

Niinpä. Miksiköhän sun kommentti on toiseen kommentoijaan kohdistuvaa ivaa, pilkkaa ja vähättelyä alusta loppuun...Olisiko hyvä aloittaa itsetutkiskelu? 

Jos minä sanon, että olet ivallinen, niin silloin minä olen siis ivallinen? Ok. Kyse taisi olla siitä, että jospa kykenisit kommentoimaan ilman Martinan haukkumista. Se on pärjännyt tuolla ihan tyydyttävällä tavalla. 

Voithan sinä tsekata taaksepäin kenestä tänne on eniten kommentoitu ja millä tyylilajilla. Niinpä. 

Fiksu pystyy löytämään myös hyviäkin puolia, kun niitäkin näyttää olevan, eikä aina kylvä ympärilleen tuota negaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän